Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] [Avant 1.9TDI 110KM] Znaczący spadek KM po włączeni

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

[ A6 C5] [Avant 1.9TDI 110KM] Znaczący spadek KM po włączeni

Post autor: K@MiL » 30 maja 2011, 20:00

Witam,

Mam do Was takie pytanko - głównie do posiadaczy AFNów i podobnych 1,9TDI 110konnych. Kwestia taka, że wydaje mi się, że za bardzo mi spada moc po włączeniu klimy i obiegu zamkniętego. Czy mamy możliwość jakiegoś sprawdzenia poprawności działania klimatyzacji poza tym że dmucha na zimno :) i błędów w VAGu?
Ewentualnie, czy to normalne zjawisko tak ciężko rozbujanie autka? Na aż taki brak mocy gdy jadę sam, bez klimy nie narzekam ;)

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 31 maja 2011, 16:02

K@MiL pisze:Na aż taki brak mocy gdy jadę sam, bez klimy nie narzekam
Jeśli jedziesz sam - to silnik ma mniej roboty niż jak dorzucisz jeszcze 400 kg (~0.25 masy auta <uoee> )

Ale fakt jest faktem klima jak się włączy to troszkę osłabia autko nieznacznie. Da się to odczuć, chyba nic na to nie poradzimy. Chyba że chip na 148 KM i 350 Nm. <radocha>
Jak masz Vaga to looknij do auta - to nie zaszkodzi, a może coś innego jeszcze się nałożyło.

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 31 maja 2011, 16:37

Mówiąc sam miałem na myśli bez włączonej klimy :)
Natomiast może być problem z samą sprężarką klimy? W zimę starałem się od czasu do czasu odpalać klimę w "cieplejsze" dni by się rozruszała... Postaram się dzisiaj VAGa podłączyć. Zobaczymy co mi powie ;)

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 31 maja 2011, 22:12

Powiedz mi ile jest przy tym roboty? Jakieś wskazówki?

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 01 cze 2011, 13:25

Andi 2.5 tdi, to łożysko z linków jest 'nieużywane' przy włączonej klimie, łożyska które padają są w środku... A to z linków jak jest zużyte to słychać je przy wyłączonej klimie.
Klima wydaje jakieś wycie/buczenie? Brzęczy? Raczej sprężarka ok, ale pewnie przytkał się dławik na parowniku( vel. dysza rozprężna) , spada wtedy wydajność i wzrastają opory tłoczenia dla sprężąrki.
Czy auto ma problemy żeby wiać 'mrozem' na wolnych obrotach?
Pewie masz sprężarke zexel, w razie W, one drogie nie są i jest ich mnóstwo na rynku wtórnym. Ale sprężarka to ostateczność... Podjedź do klimiarza i zagadaj, niech powie co o tym sądzi. Jak nie słyszał o dyszy/dławiku, zmień klimiarza ;) Ale powinien to zrobić za pare zł bo nie traci czynnika. Po podpięciu, wprawnym okiem zobaczy że ciśnienia są za wysokie-zapchana dysza...
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 02 cze 2011, 17:32

Hincó, dzięki za odp. Punkt dla Ciebie ;)

Objawy są ostatnio taki:
- na wolnych obrotach słabo zimno dmucha
- przy większych prędkościach przeważnie zwiększam temp bo robi się zimno
- auto przy włączonej klimatyzacji jeździ jak na trybie awaryjnym, pedał w podłodze i długo mu idzie dociągnięcie do 4500obr.
- brak błędów w silniku i klimie...

I chyba mi teraz pasek piszczy, ogólnie chodzi głośniej na włączonej klimie...

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 02 cze 2011, 21:50

Andi 2.5 tdi, tam jest ~8 lozysk. Akurat to nie jest obciazone od sprezania, tylko od paska...Wogole to widoczne to uszczelnienie...

Na forum a4 jest opis Mentosa jak naprawic sprezarke,polecam...
Mi to wyglada na zapchana dysze i sprezarka dostaje... :/
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga