Witam,
Mam do Was takie pytanko - głównie do posiadaczy AFNów i podobnych 1,9TDI 110konnych. Kwestia taka, że wydaje mi się, że za bardzo mi spada moc po włączeniu klimy i obiegu zamkniętego. Czy mamy możliwość jakiegoś sprawdzenia poprawności działania klimatyzacji poza tym że dmucha na zimno i błędów w VAGu?
Ewentualnie, czy to normalne zjawisko tak ciężko rozbujanie autka? Na aż taki brak mocy gdy jadę sam, bez klimy nie narzekam
[ A6 C5] [Avant 1.9TDI 110KM] Znaczący spadek KM po włączeni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli jedziesz sam - to silnik ma mniej roboty niż jak dorzucisz jeszcze 400 kg (~0.25 masy auta )K@MiL pisze:Na aż taki brak mocy gdy jadę sam, bez klimy nie narzekam
Ale fakt jest faktem klima jak się włączy to troszkę osłabia autko nieznacznie. Da się to odczuć, chyba nic na to nie poradzimy. Chyba że chip na 148 KM i 350 Nm.
Jak masz Vaga to looknij do auta - to nie zaszkodzi, a może coś innego jeszcze się nałożyło.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Andi 2.5 tdi, to łożysko z linków jest 'nieużywane' przy włączonej klimie, łożyska które padają są w środku... A to z linków jak jest zużyte to słychać je przy wyłączonej klimie.
Klima wydaje jakieś wycie/buczenie? Brzęczy? Raczej sprężarka ok, ale pewnie przytkał się dławik na parowniku( vel. dysza rozprężna) , spada wtedy wydajność i wzrastają opory tłoczenia dla sprężąrki.
Czy auto ma problemy żeby wiać 'mrozem' na wolnych obrotach?
Pewie masz sprężarke zexel, w razie W, one drogie nie są i jest ich mnóstwo na rynku wtórnym. Ale sprężarka to ostateczność... Podjedź do klimiarza i zagadaj, niech powie co o tym sądzi. Jak nie słyszał o dyszy/dławiku, zmień klimiarza Ale powinien to zrobić za pare zł bo nie traci czynnika. Po podpięciu, wprawnym okiem zobaczy że ciśnienia są za wysokie-zapchana dysza...
Klima wydaje jakieś wycie/buczenie? Brzęczy? Raczej sprężarka ok, ale pewnie przytkał się dławik na parowniku( vel. dysza rozprężna) , spada wtedy wydajność i wzrastają opory tłoczenia dla sprężąrki.
Czy auto ma problemy żeby wiać 'mrozem' na wolnych obrotach?
Pewie masz sprężarke zexel, w razie W, one drogie nie są i jest ich mnóstwo na rynku wtórnym. Ale sprężarka to ostateczność... Podjedź do klimiarza i zagadaj, niech powie co o tym sądzi. Jak nie słyszał o dyszy/dławiku, zmień klimiarza Ale powinien to zrobić za pare zł bo nie traci czynnika. Po podpięciu, wprawnym okiem zobaczy że ciśnienia są za wysokie-zapchana dysza...
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
Hincó, dzięki za odp. Punkt dla Ciebie
Objawy są ostatnio taki:
- na wolnych obrotach słabo zimno dmucha
- przy większych prędkościach przeważnie zwiększam temp bo robi się zimno
- auto przy włączonej klimatyzacji jeździ jak na trybie awaryjnym, pedał w podłodze i długo mu idzie dociągnięcie do 4500obr.
- brak błędów w silniku i klimie...
I chyba mi teraz pasek piszczy, ogólnie chodzi głośniej na włączonej klimie...
Objawy są ostatnio taki:
- na wolnych obrotach słabo zimno dmucha
- przy większych prędkościach przeważnie zwiększam temp bo robi się zimno
- auto przy włączonej klimatyzacji jeździ jak na trybie awaryjnym, pedał w podłodze i długo mu idzie dociągnięcie do 4500obr.
- brak błędów w silniku i klimie...
I chyba mi teraz pasek piszczy, ogólnie chodzi głośniej na włączonej klimie...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga