[ A6 C5] Ubywa płynu chłodniczego
[ A6 C5] Ubywa płynu chłodniczego
Od jakiegoś czasu ubywa płynu chłodniczego po szybkiej jeździe. Po 100 km już czasami tyle, że zapala się ostrzeżenie na FIS. Wymieniłem sobie termostat i myślałem, że jest to związane z tym. Ale wyczyszczeniu silnika przed jazdą i po oględzinach rury idącej z obudowy termostatu po szybkiej jeździe, rura jest czysta, a mokro jest przy czujniku temperatury i spuście płynu:
Ja się do tego zabrać? Czy są w tych okolicach jakieś oringi, które mogę wymienić? A jak sprawdzić czy to nie chłodnica?
Ja się do tego zabrać? Czy są w tych okolicach jakieś oringi, które mogę wymienić? A jak sprawdzić czy to nie chłodnica?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kutno
Wymieniłem oring czujnika wentylatora. Dalej cieknie. Sam oring był ładny i z miększej gumy niż nowy kupiony w ASO.
Plamy pojawiają się pod okolicami czujnika, więc pompę wody chyba można wyeliminować?
A czy idąc od czujnika dalej w stronę chłodnicy mogę dalej sam coś obejrzeć? Czy muszę odciągać zderzak do tego? Tam gdzieś jest mokro, ale nie widać dokładnie bo jest dużo rurek, blokują wygodny dostęp do tego miejsca.
Plamy pojawiają się pod okolicami czujnika, więc pompę wody chyba można wyeliminować?
A czy idąc od czujnika dalej w stronę chłodnicy mogę dalej sam coś obejrzeć? Czy muszę odciągać zderzak do tego? Tam gdzieś jest mokro, ale nie widać dokładnie bo jest dużo rurek, blokują wygodny dostęp do tego miejsca.
Nie byłbym taki pewien co do tej uszczelki. Identyczne objawy miał kolega. Jedyny objaw to wyrzucanie płynu ze zbiorniczka. Wszystko zostało przejrzane, nawet zbiorniczek z korkiem wymieniał no i w końcu oddał do rozebrania i okazało się że jednak uszczelka. Dodam że płyn też był czystyPrzemcio pisze:greg25,greg25, masz jeszcze oringi przy chłodnicy stojąc przodem do auta po prawej stroniegreg25 pisze: w dalszej kolejności jest uszczelka pod głowicą. Ale to jest negatywny scenariusz którego lepiej na tym etapie nie rozpatrywać.
morze puszczac jakis kruciec czy obejma a najszybciej przetarty lub pękniety wąz
gnije chłodnica
uszczelka raczej nie
Witam.
Właśnie mam podobny problem z moim autkiem, też ubywa mi płynu z chłodnicy wymieniłem termostat bo był zapieczony i zaczęły mi się dziać jaja, tzn przed wymianą termostatu ubywało mi płynu w chłodnicy i uzupełniałem go w niewielkich ilościach raz w tygodniu robiąc przy tym około 100 km dziennie, teraz dolewam raz dziennie a zdarzy mi się że nawet dwa razy:(
Mechanik zrobił mi test na zawartość oleju w płynie chłodniczym ale nie wykazało obecności oleju:( ale na ciepłym silniku po odkręceniu korka od zbiorniczka z płynem chłodniczym wywala wodę i jakąś białą maź ze środka...
na korku od silnika nie ma białej mazi, auto nie kopci, nie jest słabsze nie rzuca nim nie ma innych dziwnych objawów tylko ten płyn ucieka i jeśli jest go za mało wyskakuje mi ostrzeżenie że silnik grozi przegrzaniem:/
dodam że czasem ale nie zawsze jest wilgotno nie mokro na dywaniku po stronie pasażera.... co wskazywało by na wyciek z nagrzewnicy?
Zastanawia mnie czy ten biały płyn może być pozostałością jednego wynalazku który właśnie mechanik wlał mi do środka mojej chłodnicy a który miał uszczelnić wszelakie wycieki po drodze???
Dzięki za jakąkolwiek pomoc.
Właśnie mam podobny problem z moim autkiem, też ubywa mi płynu z chłodnicy wymieniłem termostat bo był zapieczony i zaczęły mi się dziać jaja, tzn przed wymianą termostatu ubywało mi płynu w chłodnicy i uzupełniałem go w niewielkich ilościach raz w tygodniu robiąc przy tym około 100 km dziennie, teraz dolewam raz dziennie a zdarzy mi się że nawet dwa razy:(
Mechanik zrobił mi test na zawartość oleju w płynie chłodniczym ale nie wykazało obecności oleju:( ale na ciepłym silniku po odkręceniu korka od zbiorniczka z płynem chłodniczym wywala wodę i jakąś białą maź ze środka...
na korku od silnika nie ma białej mazi, auto nie kopci, nie jest słabsze nie rzuca nim nie ma innych dziwnych objawów tylko ten płyn ucieka i jeśli jest go za mało wyskakuje mi ostrzeżenie że silnik grozi przegrzaniem:/
dodam że czasem ale nie zawsze jest wilgotno nie mokro na dywaniku po stronie pasażera.... co wskazywało by na wyciek z nagrzewnicy?
Zastanawia mnie czy ten biały płyn może być pozostałością jednego wynalazku który właśnie mechanik wlał mi do środka mojej chłodnicy a który miał uszczelnić wszelakie wycieki po drodze???
Dzięki za jakąkolwiek pomoc.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Witam, mialem podobny problem z ubywaniem plynu chlodniczego jakies 2 lata temu okazalo sie ze jest pod silnikiem od strony chlodnicy rurka laczaca obydwa cylindry (niestety zelazna) i w niej pojawily sie pekniecia chyba od przerdzewienia wewnatrz, polecam ja sprawdzic wystarczy sciagnac plastikowa oslone pod silnikiem i jest na widoku, z wymiana to juz mechanik sie bawil wiec nie wiem jak trudno czy latwo pozd
sprawa się troszkę wyjaśniła okazało się że nowy termostat był zepsuty i nie otwierał się przez co woda wyparowywała:(
Wymieniłem termostat i wsio było ok jakiś czas i teraz mam podobny problem, jak jest ciepło to silnik szybciej mi się nagrzewa i wskazówka termostatu zaczyna przechodzić powyżej granicy 90 stopni a woda ucieka, i teraz nie wiem czy to termostat czy coś innego?
Ps zauważyłem że wiatrak na chłodnicy mi nie działa:( To może być jedna z przyczyn, jakie są najczęstsze przyczyny awarii wiatraka i jak je usunąć?
Pozdrawiam
Wymieniłem termostat i wsio było ok jakiś czas i teraz mam podobny problem, jak jest ciepło to silnik szybciej mi się nagrzewa i wskazówka termostatu zaczyna przechodzić powyżej granicy 90 stopni a woda ucieka, i teraz nie wiem czy to termostat czy coś innego?
Ps zauważyłem że wiatrak na chłodnicy mi nie działa:( To może być jedna z przyczyn, jakie są najczęstsze przyczyny awarii wiatraka i jak je usunąć?
Pozdrawiam
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Zizu4, Tam masz dwa wiatraki, elektryczny po prawej stronie auta oraz na sprzęgle wiskotycznym po lewej. Który nie działa?
Ten elektryczny to pracuje jak używasz klimy, wisko natomiast pracuje tylko jak silnik zaczyna sie przegrzewać, jak dodasz gazu po staniu w korku to pracuje jak startujący Antonow na pewno byś usłyszał
Ten elektryczny to pracuje jak używasz klimy, wisko natomiast pracuje tylko jak silnik zaczyna sie przegrzewać, jak dodasz gazu po staniu w korku to pracuje jak startujący Antonow na pewno byś usłyszał
Tzn to jest tak jak patrzysz na auto z przodu to wiatrak jest za chłodnicą po lewej stronie (chciał bym przypomnieć że jeżdżę z kierownicą po prawej stronie więc mogę mieć wszystko na odwrót jak Wy:) i to z tego co ja laik kojarzę powinien się właśnie włanczać jak jest gorąco jak stoję w korku lub nawet jak skończę jazdę po zgaszeniu silnika powinien jeszcze pracować!
Są jakieś częste awarie które można w łatwy sposób samemu usunąć a które nękają ten nasz wiatraczek w Audicach:)?
Pozdrawiam
Zizu4
Są jakieś częste awarie które można w łatwy sposób samemu usunąć a które nękają ten nasz wiatraczek w Audicach:)?
Pozdrawiam
Zizu4
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga