Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Ubywa płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
rafals
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2010, 17:19
Lokalizacja: Częstochowa

[ A6 C5] Ubywa płynu chłodniczego

Post autor: rafals » 15 maja 2011, 19:22

Od jakiegoś czasu ubywa płynu chłodniczego po szybkiej jeździe. Po 100 km już czasami tyle, że zapala się ostrzeżenie na FIS. Wymieniłem sobie termostat i myślałem, że jest to związane z tym. Ale wyczyszczeniu silnika przed jazdą i po oględzinach rury idącej z obudowy termostatu po szybkiej jeździe, rura jest czysta, a mokro jest przy czujniku temperatury i spuście płynu:

Obrazek

Ja się do tego zabrać? Czy są w tych okolicach jakieś oringi, które mogę wymienić? A jak sprawdzić czy to nie chłodnica?

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 15 maja 2011, 20:53

rafals pisze:mokro jest przy czujniku temperatury i spuście płynu:
szukaj wiec tam przyczyn wycieku . Sam czujnik jest wciskany z oringiem i unieruchomiany spinką . A jak auto rozgrzejesz do 90 st . i jak ktos na postoju zwiekszy obroty , ty moze patrząc na silnik znajdziesz gdzie cieknie .

rafals
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2010, 17:19
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: rafals » 16 maja 2011, 05:14

Dzięki wszystkim za rady. Uszczelka pod głowicą pewnie nie, bo węże nie są bardzo twarde i płyn jest czysty. Już wcześniej poczytałem forum o wyciekach płynu.

Dobrze myślę, że bez odciągania zderzaka, na razie sprawdzę tylko szczelności czujnika ? Tam bliżej chłodnicy nie ma zupełnie dostępu.

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 17 maja 2011, 15:23

Pompa wodna też może mieć wyciek.

rafals
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 10 maja 2010, 17:19
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: rafals » 25 maja 2011, 19:14

Wymieniłem oring czujnika wentylatora. Dalej cieknie. Sam oring był ładny i z miększej gumy niż nowy kupiony w ASO.
Plamy pojawiają się pod okolicami czujnika, więc pompę wody chyba można wyeliminować?
A czy idąc od czujnika dalej w stronę chłodnicy mogę dalej sam coś obejrzeć? Czy muszę odciągać zderzak do tego? Tam gdzieś jest mokro, ale nie widać dokładnie bo jest dużo rurek, blokują wygodny dostęp do tego miejsca.

mily

Post autor: mily » 26 maja 2011, 14:11

Przemcio pisze:greg25,
greg25 pisze: w dalszej kolejności jest uszczelka pod głowicą. Ale to jest negatywny scenariusz którego lepiej na tym etapie nie rozpatrywać.
greg25, masz jeszcze oringi przy chłodnicy stojąc przodem do auta po prawej stronie
morze puszczac jakis kruciec czy obejma a najszybciej przetarty lub pękniety wąz ;)
gnije chłodnica
uszczelka raczej nie <okok>
Nie byłbym taki pewien co do tej uszczelki. Identyczne objawy miał kolega. Jedyny objaw to wyrzucanie płynu ze zbiorniczka. Wszystko zostało przejrzane, nawet zbiorniczek z korkiem wymieniał no i w końcu oddał do rozebrania i okazało się że jednak uszczelka. Dodam że płyn też był czysty

Zizu4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 cze 2011, 13:20
Lokalizacja: BB/UK

Post autor: Zizu4 » 23 cze 2011, 17:34

Witam.

Właśnie mam podobny problem z moim autkiem, też ubywa mi płynu z chłodnicy wymieniłem termostat bo był zapieczony i zaczęły mi się dziać jaja, tzn przed wymianą termostatu ubywało mi płynu w chłodnicy i uzupełniałem go w niewielkich ilościach raz w tygodniu robiąc przy tym około 100 km dziennie, teraz dolewam raz dziennie a zdarzy mi się że nawet dwa razy:(

Mechanik zrobił mi test na zawartość oleju w płynie chłodniczym ale nie wykazało obecności oleju:( ale na ciepłym silniku po odkręceniu korka od zbiorniczka z płynem chłodniczym wywala wodę i jakąś białą maź ze środka...

na korku od silnika nie ma białej mazi, auto nie kopci, nie jest słabsze nie rzuca nim nie ma innych dziwnych objawów tylko ten płyn ucieka i jeśli jest go za mało wyskakuje mi ostrzeżenie że silnik grozi przegrzaniem:/


dodam że czasem ale nie zawsze jest wilgotno nie mokro na dywaniku po stronie pasażera.... co wskazywało by na wyciek z nagrzewnicy?

Zastanawia mnie czy ten biały płyn może być pozostałością jednego wynalazku który właśnie mechanik wlał mi do środka mojej chłodnicy a który miał uszczelnić wszelakie wycieki po drodze???


Dzięki za jakąkolwiek pomoc.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 27 cze 2011, 17:47

jeśli mechanik wlał ci jakieś g... do układu aby zlikwidować wycieki to więcej do niego nie jedź, ta maź , o której piszesz to na 99% pozostałości tego środka, który prawdopodobnie zatkał kanały w nagrzewnicy co mogło spowodować rozszczelnienie i wyciek. więc prawdopodobnie nagrzewnica do wymiany.

Zizu4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 cze 2011, 13:20
Lokalizacja: BB/UK

Post autor: Zizu4 » 29 cze 2011, 12:41

oświećcie mnie panowie jak to jest z tą nagrzewnicą? Jeśli to faktycznie ona to podczas włączonego ogrzewania będzie wyciekać więcej wody czy to bez znaczenia czy mam włączone ogrzewanie czy nie?

Ps Dzięki grzałka:)

Awatar użytkownika
aro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 20 lut 2008, 22:01
Lokalizacja: krakow, reading

Post autor: aro » 30 cze 2011, 21:56

Witam, mialem podobny problem z ubywaniem plynu chlodniczego jakies 2 lata temu okazalo sie ze jest pod silnikiem od strony chlodnicy rurka laczaca obydwa cylindry (niestety zelazna) i w niej pojawily sie pekniecia chyba od przerdzewienia wewnatrz, polecam ja sprawdzic wystarczy sciagnac plastikowa oslone pod silnikiem i jest na widoku, z wymiana to juz mechanik sie bawil wiec nie wiem jak trudno czy latwo pozd

Zizu4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 cze 2011, 13:20
Lokalizacja: BB/UK

Post autor: Zizu4 » 16 sie 2011, 09:47

sprawa się troszkę wyjaśniła okazało się że nowy termostat był zepsuty i nie otwierał się przez co woda wyparowywała:(

Wymieniłem termostat i wsio było ok jakiś czas i teraz mam podobny problem, jak jest ciepło to silnik szybciej mi się nagrzewa i wskazówka termostatu zaczyna przechodzić powyżej granicy 90 stopni a woda ucieka, i teraz nie wiem czy to termostat czy coś innego?

Ps zauważyłem że wiatrak na chłodnicy mi nie działa:( To może być jedna z przyczyn, jakie są najczęstsze przyczyny awarii wiatraka i jak je usunąć?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 16 sie 2011, 15:04

Zizu4, Tam masz dwa wiatraki, elektryczny po prawej stronie auta oraz na sprzęgle wiskotycznym po lewej. Który nie działa?
Ten elektryczny to pracuje jak używasz klimy, wisko natomiast pracuje tylko jak silnik zaczyna sie przegrzewać, jak dodasz gazu po staniu w korku to pracuje jak startujący Antonow na pewno byś usłyszał :)

Zizu4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 cze 2011, 13:20
Lokalizacja: BB/UK

Post autor: Zizu4 » 16 sie 2011, 22:26

Tzn to jest tak jak patrzysz na auto z przodu to wiatrak jest za chłodnicą po lewej stronie (chciał bym przypomnieć że jeżdżę z kierownicą po prawej stronie więc mogę mieć wszystko na odwrót jak Wy:) i to z tego co ja laik kojarzę powinien się właśnie włanczać jak jest gorąco jak stoję w korku lub nawet jak skończę jazdę po zgaszeniu silnika powinien jeszcze pracować!
Są jakieś częste awarie które można w łatwy sposób samemu usunąć a które nękają ten nasz wiatraczek w Audicach:)?

Pozdrawiam
Zizu4

tomone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 27 lut 2012, 18:24
Lokalizacja: Bełżyce

Post autor: tomone » 26 mar 2012, 11:04

Witam,potrzebuje wąż nagrzewnicy,Audi S6 C5 o symbolu 4B3819371B,PILNIE

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 26 mar 2012, 14:03

tomone pisze:Witam,potrzebuje wąż nagrzewnicy,Audi S6 C5 o symbolu 4B3819371B,PILNIE
to może idź do sklepu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga