[ A6 C5 Avant] Jakie turbo i FMIC zamiast K03
[ A6 C5 Avant] Jakie turbo i FMIC zamiast K03
Cześć,
Przeczytałem dość dużo tematów odnośnie modów silnika 1.8T, ale dalej nie mam pełnej jasności - większość odnosi się do a3, tt czyli aut które mają silnik montowany poprzecznie, a nie tak jak w a6 - wzdłużnie.
W tej chwili mam zaczipowany silnik (~180-190km) na fabrycznym K03, fabrycznym FMIC, z modów zostały dołożone: zestaw czujników (boost, temp. spalin - jeszcze nie nawiercony kolektor), Manual Boost Controler.
Chciałem zmienić turbo, z racji na plug'n play myślę o K03s, w przypadku K04 będzie rzeźba z kolektorem oraz dodatkowe koszty. Z racji na to, że mam auto w tip tronicu, który i tak pewnie wymięknie na K04 nie ma co przeginać (skrzyni na manual też zmieniać nie chce - koszty i wygoda).
W planach jest wymiana turbo na K03s (tu moje pytanie - jakie oznaczenie, tak, żeby było ono osiągalne na rynku wtórnym, regenerowanym), FMIC (wybór duży - może ktoś montował już coś konkretnego i ułatwi poszukiwania), gdyby okazało się to konieczne - wtryski i wywalenie kata, strojenie całości
Celuję w 220-240km, przy powyższych założeniach całość wygląda optymalnie kosztowo.
Ale się rozpisałem - reasumując - jakie oznaczenie K03s szukać i jaki FMIC wstawiać?
pozdr.
Paweł
[ Dodano: 2011-05-22, 14:25 ]
up up - naprawdę nikt nic nie wie?
Przeczytałem dość dużo tematów odnośnie modów silnika 1.8T, ale dalej nie mam pełnej jasności - większość odnosi się do a3, tt czyli aut które mają silnik montowany poprzecznie, a nie tak jak w a6 - wzdłużnie.
W tej chwili mam zaczipowany silnik (~180-190km) na fabrycznym K03, fabrycznym FMIC, z modów zostały dołożone: zestaw czujników (boost, temp. spalin - jeszcze nie nawiercony kolektor), Manual Boost Controler.
Chciałem zmienić turbo, z racji na plug'n play myślę o K03s, w przypadku K04 będzie rzeźba z kolektorem oraz dodatkowe koszty. Z racji na to, że mam auto w tip tronicu, który i tak pewnie wymięknie na K04 nie ma co przeginać (skrzyni na manual też zmieniać nie chce - koszty i wygoda).
W planach jest wymiana turbo na K03s (tu moje pytanie - jakie oznaczenie, tak, żeby było ono osiągalne na rynku wtórnym, regenerowanym), FMIC (wybór duży - może ktoś montował już coś konkretnego i ułatwi poszukiwania), gdyby okazało się to konieczne - wtryski i wywalenie kata, strojenie całości
Celuję w 220-240km, przy powyższych założeniach całość wygląda optymalnie kosztowo.
Ale się rozpisałem - reasumując - jakie oznaczenie K03s szukać i jaki FMIC wstawiać?
pozdr.
Paweł
[ Dodano: 2011-05-22, 14:25 ]
up up - naprawdę nikt nic nie wie?
disco to dla mnie wszystko 

Chyba skuszę się na k04-015 - faktycznie najsensowniej to wygląda, później wtryski, FMIC (500x140x65 chyba wystarczy), rurka przelotowa zamiast kata i strojenie (mam magika).
Pytanie gdzie kupić k04-015 - w używce nie osiągalna, w hitlerowie w jakimś sklepie 1500Euro, na ebay'u rozpiętość cenowa od 600-4000pln (wszystkie wyglądają jednakowo)
Pytanie gdzie kupić k04-015 - w używce nie osiągalna, w hitlerowie w jakimś sklepie 1500Euro, na ebay'u rozpiętość cenowa od 600-4000pln (wszystkie wyglądają jednakowo)
disco to dla mnie wszystko 

A ja proponowałbym Ci to:pavliq pisze:Chyba skuszę się na k04-015
http://www.fmic.pl/product.php?id_product=328
dobre nie


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
- Imię: Radek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubartów
Dobre..ale do tej turbiny potrzebujesz kolektor wydechowy i zrobić nowy wydech.mart73301 pisze:dobre nie myślę, że to dobre wyjście.
Po drugie.. nie wiem czy nie będzie kłopotu z regeneracją tego w PL.
Jeździłem z kolegą jego 1.8 T na tej turbinie i modami na 310 KM.. szło to pięknie.
A gdzie czytasz i szukasz takich informacji ?pavliq pisze:ew. chinol
wszyscy psioczą, ale nie czytałem jeszcze, żeby ktoś miał i się wysypało.
Jan na dobrze zrobionej hybrydzie nie masz 100% pewności, że pojeździsz rok czasu...a co dopiero mowa o chiĂąskiej suszarce.
Jest na innych forach kilka tematów odnośnie turbin, padają pytania o chinole i wszyscy, żeby nie kupować. Nie widziałem info, że komuś się wysypały... widziałem "fachowy" artykuł jak odróżnić i jak kiepsko są wykonane - co do obiektywizmu pewności nie mam.raggaman pisze:A gdzie czytasz i szukasz takich informacji ?
Jan na dobrze zrobionej hybrydzie nie masz 100% pewności, że pojeździsz rok czasu...a co dopiero mowa o chiĂąskiej suszarce.
Wspomniałem o tym, bo znając mentalność naszych rodzimych internautów - lubią narzeka - jak się coś wysypie to napiszą; jak coś działa jak należy - rzadko o tym wspominają, negatywów raczej nie widziałem oprócz tego, żeby ich nie kupować (czyli bez konkretów). Stąd u mnie znak zapytania i ciekawość.
disco to dla mnie wszystko 
