Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Avant] Jakie turbo i FMIC zamiast K03

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

[ A6 C5 Avant] Jakie turbo i FMIC zamiast K03

Post autor: pavliq » 13 maja 2011, 16:29

Cześć,

Przeczytałem dość dużo tematów odnośnie modów silnika 1.8T, ale dalej nie mam pełnej jasności - większość odnosi się do a3, tt czyli aut które mają silnik montowany poprzecznie, a nie tak jak w a6 - wzdłużnie.
W tej chwili mam zaczipowany silnik (~180-190km) na fabrycznym K03, fabrycznym FMIC, z modów zostały dołożone: zestaw czujników (boost, temp. spalin - jeszcze nie nawiercony kolektor), Manual Boost Controler.

Chciałem zmienić turbo, z racji na plug'n play myślę o K03s, w przypadku K04 będzie rzeźba z kolektorem oraz dodatkowe koszty. Z racji na to, że mam auto w tip tronicu, który i tak pewnie wymięknie na K04 nie ma co przeginać (skrzyni na manual też zmieniać nie chce - koszty i wygoda).
W planach jest wymiana turbo na K03s (tu moje pytanie - jakie oznaczenie, tak, żeby było ono osiągalne na rynku wtórnym, regenerowanym), FMIC (wybór duży - może ktoś montował już coś konkretnego i ułatwi poszukiwania), gdyby okazało się to konieczne - wtryski i wywalenie kata, strojenie całości

Celuję w 220-240km, przy powyższych założeniach całość wygląda optymalnie kosztowo.
Ale się rozpisałem - reasumując - jakie oznaczenie K03s szukać i jaki FMIC wstawiać?

pozdr.
Paweł

[ Dodano: 2011-05-22, 14:25 ]
up up - naprawdę nikt nic nie wie?
disco to dla mnie wszystko :)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 27 maja 2011, 12:43

Zrobienie 250km bedzie kosztowalo cie tyle co 300 km + czyli opor pieniedzy (12-15 tys. Zl)
Jesli chcesz 200+KM to
Tip
DV Forge
DP 2.5 cala
Fmic- chinol respect.pl

Tym setupem, ktory opisales nie zrobisz 240 kucy.

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 28 maja 2011, 11:03

[quote="pavliq"]Chciałem zmienić turbo, z racji na plug'n play myślę o K03s, w przypadku K04 będzie rzeźba z kolektorem oraz dodatkowe koszty[/quote
możesz dac ko4-o15 , i masz tez plug&play , bez przeróbki , i jak celujesz tak wysoko z konikami to wtryski wieksze bedziesz potrzebował

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 11 lip 2011, 11:18

Chyba skuszę się na k04-015 - faktycznie najsensowniej to wygląda, później wtryski, FMIC (500x140x65 chyba wystarczy), rurka przelotowa zamiast kata i strojenie (mam magika).

Pytanie gdzie kupić k04-015 - w używce nie osiągalna, w hitlerowie w jakimś sklepie 1500Euro, na ebay'u rozpiętość cenowa od 600-4000pln (wszystkie wyglądają jednakowo)
disco to dla mnie wszystko :)

mart73301

Post autor: mart73301 » 03 mar 2012, 20:58

pavliq, i jak tam, porezałeś coś już w aucie ?? Może założyłeś FMIC ?? Daj znać jak już coś zrobiłeś w furce :)

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 04 mar 2012, 20:21

kompletuje graty dalej :) narazie wtryski z RS, turbo może na tą wiosnę, FMIC też, dolot silikonowy + strojenie
disco to dla mnie wszystko :)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 04 mar 2012, 22:18

pavliq pisze:narazie wtryski z RS
z jakiego rs ?

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 05 mar 2012, 18:21

rs4 /2.7bit / krótkie
disco to dla mnie wszystko :)

mart73301

Post autor: mart73301 » 05 mar 2012, 21:11

pavliq pisze:Chyba skuszę się na k04-015
A ja proponowałbym Ci to:

http://www.fmic.pl/product.php?id_product=328

dobre nie ?? :) myślę, że to dobre wyjście.

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 05 mar 2012, 21:56

widzę 3 problemy:
* budżet, jakby była promocja za 1/2 czemu nie ;)
* tip tronic - niestety bez szporta, więc nim turbo wstaje to już mnie tico objedzie ze świateł ;)
* tip tronic - nie ogarnie się chyba przy tej mocy nic a nic, do tego fwd :)
disco to dla mnie wszystko :)

mart73301

Post autor: mart73301 » 06 mar 2012, 08:34

pavliq pisze:* budżet, jakby była promocja za 1/2 czemu nie
A gdzie dostaniesz nowe K04 za tę cenę ? Używka to chyba zbytnie ryzyko ??

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 06 mar 2012, 10:17

ew. chinol :)
wszyscy psioczą, ale nie czytałem jeszcze, żeby ktoś miał i się wysypało.
disco to dla mnie wszystko :)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 06 mar 2012, 13:54

mart73301 pisze:dobre nie myślę, że to dobre wyjście.
Dobre..ale do tej turbiny potrzebujesz kolektor wydechowy i zrobić nowy wydech.
Po drugie.. nie wiem czy nie będzie kłopotu z regeneracją tego w PL.
Jeździłem z kolegą jego 1.8 T na tej turbinie i modami na 310 KM.. szło to pięknie.
pavliq pisze:ew. chinol
wszyscy psioczą, ale nie czytałem jeszcze, żeby ktoś miał i się wysypało.
A gdzie czytasz i szukasz takich informacji ?
Jan na dobrze zrobionej hybrydzie nie masz 100% pewności, że pojeździsz rok czasu...a co dopiero mowa o chiĂąskiej suszarce.

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 06 mar 2012, 17:09

raggaman pisze:A gdzie czytasz i szukasz takich informacji ?
Jan na dobrze zrobionej hybrydzie nie masz 100% pewności, że pojeździsz rok czasu...a co dopiero mowa o chiĂąskiej suszarce.
Jest na innych forach kilka tematów odnośnie turbin, padają pytania o chinole i wszyscy, żeby nie kupować. Nie widziałem info, że komuś się wysypały... widziałem "fachowy" artykuł jak odróżnić i jak kiepsko są wykonane - co do obiektywizmu pewności nie mam.

Wspomniałem o tym, bo znając mentalność naszych rodzimych internautów - lubią narzeka - jak się coś wysypie to napiszą; jak coś działa jak należy - rzadko o tym wspominają, negatywów raczej nie widziałem oprócz tego, żeby ich nie kupować (czyli bez konkretów). Stąd u mnie znak zapytania i ciekawość.
disco to dla mnie wszystko :)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 07 mar 2012, 00:33

Bądź pierwszy, kup i przetestuj.. z miłą chęcią posłucham opinii z pierwszej ręki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja