Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] [A6 C5 2.8 ACK 193KM]problemy z ciśnieniem oleju

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Danieles
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 11 kwie 2010, 18:15
Lokalizacja: Malbork

[A6 C5] [A6 C5 2.8 ACK 193KM]problemy z ciśnieniem oleju

Post autor: Danieles » 05 maja 2011, 01:31

siema!Silnik jak w temacie,przebieg 300 000 jestem piątym właścicielem więc nie wiem czy to prawda,no więc po ostatniej zmianie oleju (castrol high milage)leje go od dłuższego czasu i przy okazji termostatu bo silnik dotąd był niedogrzany sporadycznie zapala mi śię kontrolka ciśnienia oleju.pozim jest ok!
-czy to wina oleju właśnie bo mineralny i gęsty ale gorzej tryma parametry w temperaturze? czy moze coś innego? proszę o porady!
Pozdrowionka od Danieles!

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 06 maja 2011, 08:27

Taki olej do 30V to profanacja <uoee> Możliwe, że zaszlamił kanały olejowe bądź zawory zwrotne w pompie i/lub głowicy. Jest też kilka innych możliwości, ale to raczej wróżenie z fusów. Najpierw trzeba sprawdzić faktyczne ciśnienie oleju, a potem brać się za odchamianie - płukanie, uszczelnianie i wymiana oleju na właściwy (np. seria maxlife Valvoline).
Pozdrawiam,
Krisker

Danieles
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 11 kwie 2010, 18:15
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Danieles » 06 maja 2011, 17:13

byłem zmuszony zacząc uzywać gestrzego bo zaczoł brać pierścieniami,już nie
nadązałem z dolewkami,wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie pomogła
Pozdrowionka od Danieles!

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 07 maja 2011, 12:47

Krisker czy po zdjęciu pokryw zaworów można sprawdzić stan zaszlamienia tych przewodów?
Za tydzień będę wymieniał uszczelki wanosów, mam nadzieję, że widok napinaczy mnie nie zabije i że będą w miarę dobrym stanie. Niby mechanik przy wymianie uszczelek powiedział że są w bardzo dobrym stanie.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 07 maja 2011, 19:09

Jeśli pod pokrywami będzie dużo szlamu, to głębiej również. A jeśli będzie w miarę czysto, to raczej powinno być w porządku, również w niewidocznych częściach silnika. A w napinaczach to można sobie tylko stan górnych ślizgów sprawdzić bez ich wyciągania.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
ZiBi1100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 06 cze 2009, 13:46
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: ZiBi1100 » 21 maja 2011, 21:56

krisker pisze:Taki olej do 30V to profanacja <uoee> Możliwe, że zaszlamił kanały olejowe bądź zawory zwrotne w pompie i/lub głowicy. Jest też kilka innych możliwości, ale to raczej wróżenie z fusów. Najpierw trzeba sprawdzić faktyczne ciśnienie oleju, a potem brać się za odchamianie - płukanie, uszczelnianie i wymiana oleju na właściwy (np. seria maxlife Valvoline).

z tym się zgodzę że lanie minerała <wysmiewacz> to profanacja dla takiego silnika, ale nie przesadzajmy, olej mineralny jakości obecnych czasów nie zrobi szlamu ani nagaru jak jest wymieniany odpowiednio, tym bardziej że kolega ten olej wlał niedawno bo silnik mu pobierał duże ilości. Myślę że temu silnikowy już nic nie pomoże :(

Nie rozumiem, dlaczego ostatnio na forum zapanowała moda na maxlife? Jest wiele innych firm z olejami np ELf 5W50 w dobrej cenie, nie wspominając już o Mobil 1 5w50, Agip Eurosport 5w50, lub nawet 10w60 Racing.
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM

Danieles
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 11 kwie 2010, 18:15
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Danieles » 23 maja 2011, 23:44

czeka drugi silnik w garażu.będzie zmiana.
Pozdrowionka od Danieles!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja