Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 Allroad] Problem po adaptacji zawieszenia

Zawieszenie
kruszewiak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2011, 23:26
Lokalizacja: Piła

[ A6 C5 Allroad] Problem po adaptacji zawieszenia

Post autor: kruszewiak » 21 mar 2011, 23:38

Witam, mam do Was wielką prośbę o poradę.
W allroadzie wymieniałem kpl. zawieszenie (miechy), wszystko było OK ładnie pracował na poszczególnych poziomach. Jednak we Wrocławiu gdzie miałem robione zawieszenie nie przeprowadzili adaptacji zawieszenia. Dałem samochód do innego "serwisu" (trochę za daleko było jechać do Wrocławia) i teraz auto stoi dużo niżej - na 2 poziomie odległość od środka piasty do błotnika ok. 36,5 cm. Czy idzie jeszcze coś z tym zrobić?
I jeszcze jedna sprawa - kompresor. Trochę zaczął głośno pracować i max. ciśnienie jakie mi podano to w granicach 6 bar. Czy już zamawiać kompresor, czy jeszcze trochę pożyje?

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 21 mar 2011, 23:48

ustawili Ci o prawie 4cm za nisko.. powinno być 40,2cm na drugim poziomie.
Najlepiej samemu zakup sobie kabelek do vagowania (koszt z 50-100zł), to podeślę Ci informacje, jak przeprowadzić kalibrację prawidłowo, nie jest to skomplikowane.

Co do kompresora, to może to być jego powolny koniec, ale ja bym się nie spieszył z zakupem nowego.

kruszewiak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2011, 23:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: kruszewiak » 22 mar 2011, 08:04

Witam, dzięki za odpowiedź. Rano załatwiłem kabel i vag-com 3.11. Jak mógłbyś podrzucić jak zrobić kalibrację byłoby super. Przy okazji - rano stał na jednej stronie niżej, czy jest to związane ze źle zrobioną adaptacją?

kruszewiak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2011, 23:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: kruszewiak » 22 mar 2011, 10:33

Znalazłem instrukcję jak przeprowadzić adaptację - już zrobiłem. I teraz jest super - 40,5 cm odstęp od piasty do błotnika na wszystkich kołach. Tylko czy mogłem ustawiać każde koło osobno aby wyrównać samochód? Nic nie namieszało się w sterowniku? Fakt, że latałem z miarą i wprowadzałem poszczególne koła inaczej od 402 do 380, ale na razie wszystko gra - przejechałem 50 km na różnych ustawieniach i żadnych błędów nie ma.

johnny-bravo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 mar 2009, 10:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: johnny-bravo » 25 maja 2011, 09:31

Dołaczam się do prośby jak przeprowadzić kalibrację krok po kroku , mam wymieniony miech z przodu , wyjęty i wyczyszczony kompresor , wygląda na to , że reanimacja się udała i trzyma ciśnienie , nie słyszę też syczenia z żadnego miecha. Przez parę dni było ok , ale znowu zaczął fiksować niby trzyma poziom , ale po nocy dopompowuje , np. jak był na 2 poziomie to po włączeniu pokazuje 1 poziom i dopompowuje , potem jest ok. jak jeżdżę to też trzyma , tyle że kompresor dość często ( tak mi się wydaje ) się włącza .
Znalazłem poszczególne wartości w mm dla każdego poziomu , ale nie wiem jak dokładnie zrobić kalibrację. Poza tym mam jeszcze błąd 01772 czy to też może powodować dziwne zachowanie?

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 26 maja 2011, 09:51

johnny-bravo, 01772 to jedyny błąd, który się pojawia? często jest? Podnosiłeś samochód bez trybu podnośnika? Jeżeli siada cały samochód, to wydaje mi się, że będziesz miał problem z zaworem przy rozdzielaczu.

link do kalibracji zawieszenia:
download.htm?id=10633

johnny-bravo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 mar 2009, 10:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: johnny-bravo » 29 maja 2011, 09:45

po kalibracji jakby lepiej , ale nadal ten błąd się pojawia 01772 więc pewnie rozdzielacz do wymiany? Czy np. jest możliwość naprawy rozdzielacza czy też tego czujnika , który w nim jest?

dawciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:49
Lokalizacja: Toruń

Post autor: dawciu » 10 gru 2017, 14:10

Witam,

Podpinam się do tematu, również mam problem z adaptacją.

U mnie wygląda to w ten sposób, że samochód stoi dość krzywo (lewa strona do prawej) i chciałem wprowadzić korektę zawieszenia poprzez wykonanie adaptacji, ale niestety nie mogę jej zakończyć.
Na pierwszym kole oraz drugim wpisuję zmierzone wartości i wszystko jest ok test potem save mogę zapisać wprowadzone dane, ale po przejściu na 3 koło za każdym razem wyskakuje mi error w tych górnych 4 oknach vcdsa.

Sprawdziłem czy jeśli wprowadzę standardowe nastawy sterownika podczas adaptacji czyli 402 czy uda się wtedy zakończyć adaptację, i w tej sytuacji adaptacja została zakończona pomyślnie, ale auto nadal stoi krzywo.

Czy mógłbym prosić Was o pomoc co robię źle.
Z góry dziękuję za pomoc

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 gru 2017, 15:41

Może różnica pomiędzy obecną wartością a 402 jest zbyt duża i sterownik jej nie przyjmuje. Spróbuj wpisywać mniejsze wartości i przeprowadź adaptację na kilka razy.

dawciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:49
Lokalizacja: Toruń

Post autor: dawciu » 10 gru 2017, 15:43

Wartości to około 430 nawet do 450 przy kolach przednich.

Spróbuję przeskakiwać co 10mm.

Taka wartość raczej nie powinna być zbyt wysoka?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 gru 2017, 16:22

Spróbuj i zobacz :).

dawciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:49
Lokalizacja: Toruń

Post autor: dawciu » 12 gru 2017, 20:52

tak zrobię, jeszcze dziś :)

[ Dodano: 2017-12-12, 20:52 ]
Adaptacja zrobiona nastawy zmieniałem co 10mm max i udawało sie skończyć, ale ni ciut ciut nie wiem jak ustawić zawieszenie aby auto stało równo.
Być może jest to dla mnie zbyt skomplikowane <rotfl>
Jeśli byłby ktoś tak miły i wytłumaczył jak "koniowi" jak to zrobić będę wdzięczny, bardzo :)
Chyba że byłby ktoś z kujawsko pomorskiego, kto pomógłby laikowi w tej kwestii ?

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » 12 gru 2017, 21:01

Mogę prosić bardziej lopatologicznie?
Mam identyczny problem w swoim touaregu i nie wiem co z tym zrobić.
Mierze pierwsze koło wpisuje wartość i już dalej jest problem.

dawciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 01 maja 2016, 21:49
Lokalizacja: Toruń

Post autor: dawciu » 12 gru 2017, 21:26

Ja przeprowadziłem całą adaptację, ale nie mam pojęcia jak wprowadzać i jakie wartości żeby auto mnie słuchało. A finalnie chciałbym wyrównać auto i delikatnie obniżyć :)

[ Dodano: 2017-12-12, 21:26 ]
Oczywiście najpierw wyrównać a następnie obniżyć :)

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » 12 gru 2017, 22:05

No mój właśnie nie chce adaptacji przyjąć. Po pierwszym kole wywala na desce błąd a vcds blokuje możliwość dodania wartości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga