Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] Problemy po przekładce zegarów z A6 do 100

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

[A6 C4] Problemy po przekładce zegarów z A6 do 100

Post autor: DJ_Mouse » 20 mar 2011, 12:56

Witam kolegów.

Przekopałem forum odnośnie odpowiedzi na moje pytania, zaglądałem nawet na AKP ale w dalszym ciągu nie mogę sobie poradzić. Kupiłem zegary z A6 (bez kompa, zwykłe z digitalem) i po montażu niby wszystko jest ok, ale są 2 problemy:

1. Standardowo świeci ABS, korzystając z tego co znalazłem na AKP do 19 pinu czerwonej wtyczki wpiąłem się masą, efekt jest taki, że po włączeniu świateł przepala się natychmiastowo bezpiecznik nr. 7 między innymi gaśnie całe podświetlanie deski. Próbowałem 3 razy, za każdym razem to samo, po odłaczeniu tej masy, sytuacja wróciła do normy. Co nie tak? Kolega GP Jumbo z tego co czytałem podłaczał tak u siebie i u niego się to spisywało, jakieś pomysły na rozwiązanie?
Cytat z AKP:
koleo także walcze teraz w tym temacie. Sygnał ABS zrobiłem tak.

Do wtyczki czerwonej wchodzącej do licznika w pin nr: 19 ( u mnie jest pusty ,) Dodałem kabelek który podłączyłem Pod masę .Kontrolka Abs już się nie świeci oraz zniknął ten wykrzyknik.
Abs oczywiście dziala .Kontrolka zapala się po włączeniu zapłonu i po odpaleniu auta gaśnie i jest spoko
Poniżej fotka wtyki z opisem, gdzie wpinałem się masą.
Obrazek


2. Dziwna sytuacja jest także ze wskaźnikiem temp. kiedy auto jest zimne (całkiem) zaraz po odpaleniu pokazuje jakieś 40-50oC po minucie pracy na biegu jałowym wskaźnik leci na 110oC i powoli opada do 90oC (ok. 2 minut, silnik w dalszym ciągu pracuje na biegu jałowym) później już niezależnie od temp. silnika cały czas wskazuje 90oC. Gdzie szukać przyczyny? Sam wskaźnik temp. został podmieniony na inny bez rezultatu, paliwo pokazuje dobrze (dotankowywałem aby to sprawdzić) więc stabilizator napięcia można wykluczyć. Czy 100/A6 miały inny czujnik temp.? Skąd zegary biorą sygnał temperatury silnika, z czujnika czy z ECU? Na ori zegarze temp. działała normalnie (na biegu jałowym w takie temp. jak teraz do prawidłowej temperatury grzeje sie baaaardzo długo więc niemożliwe, żeby na tych zegarach tak szybko wskazywał 90.


Mam silnik 2.5 TDI AAT 92r. Będe niezmiernie wdzięczny za podpowiedzi co dalej.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Dawid2542
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 615
Rejestracja: 02 sie 2010, 12:15
Imię: Robert
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydułtowy (Śląskie)
Kontakt:

Post autor: Dawid2542 » 20 mar 2011, 15:18

DJ_Mouse, zmieniłem licznik tak jak ty dodałem mase na pin 19 i u mnie wszystko działa normalnie, wskaźniki pokazuja wszystko normalnie, niewiem czemu masz takie jaja??

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 20 mar 2011, 18:20

po włączeniu świateł odrazu przepala się bezpiecznik, nie wiem co by było po przekręceniu zapłonu, bo po 3 próbach wolałem nie ryzykować usmażenia zegarów.

Czy instalacja między benzyną a TDI jeśli chodzi o zegary czymś się różni? Z tego co zauważyłem na forum, każdy kto pisał o tym dodaniu masy do wtyczki miał silnik benzynowy, zarówno kolega piters z AKP jak i GP jumbo. Dawid2542, Kucze no u Ciebie jest diesel, ale między naszymi 100 są dwa lata różnicy, nie wiem czy ma to jakieś istotne znaczenie.

W dalszym ciągu dwa problemy pozostały, jeśli ktoś miałby jakieś pomysły i uwagi to chętnie posłucham jak zmęczyć temat, bo bardzo spodobało mi sie piękne czerwone podświetlanie w tych zegarach z A6 i chciałbym żeby były w 100% sprawne.

Dawid2542, Skąd wziąłeś ori pin do wtyczki aby go dołożyć? Ja zrobiłem taki home made, ale napewno był prawidłowo podłaczony.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Dawid2542
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 615
Rejestracja: 02 sie 2010, 12:15
Imię: Robert
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydułtowy (Śląskie)
Kontakt:

Post autor: Dawid2542 » 20 mar 2011, 18:25

jak kupiłem licznik to były w nim wtyczki ORI i ze starych wtyczek odzyskałem ten pin, hmm niewiem, ja mam ostatni rok produkcji, ja mam AAT a licznik dałem od AEL i wszystko mi działa jak należy

Casian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 21 mar 2009, 14:05
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Casian » 11 lis 2011, 16:01

Witam
Mam możliwość kupna licznika z 7 zegarami od benzyniaka. Posiadam AAT istnieje możliwość podmiany, z tego co się dowiedziałem, samego obrotomierza i nie wiem czy nie będzie trzeba wymienić prędkościomierza i tamten licznik posiada już elek wyświetlacz km, u mnie stara wersja jest. Napisano mi że można to przekodować za pomocą VAG-a ale z tego co mi wiadomo to my w 100 mamy małe pole manewru w VAG-u i pytanie czy faktycznie da się to przestawić żeby wszystko ładnie grało ?

rtoip_2004
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 13 kwie 2011, 21:00
Imię: Piotr
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: rtoip_2004 » 24 gru 2011, 01:16

Witam!
Nie ma szans przełożyć obrotomierza ze starych zegarów (100 C4) do nowych z (A6 C4). Vag-iem można tylko z A6 kodować.

Casian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 21 mar 2009, 14:05
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Casian » 24 gru 2011, 06:18

rtoip_2004 pisze:Witam!
Nie ma szans przełożyć obrotomierza ze starych zegarów (100 C4) do nowych z (A6 C4). Vag-iem można tylko z A6 kodować.
a jeżeli obrotomierz jest z 100 od Diesla to trzeba go kodować w tych nowych zegarach od A6 ? Bo powiem leża zegary na półce i się kurzą :( Bo nigdzie nie moge znaleźć tarczy do diesla do A6 C4 ;(

rtoip_2004
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 13 kwie 2011, 21:00
Imię: Piotr
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: rtoip_2004 » 24 gru 2011, 15:57

Casian pisze:
rtoip_2004 pisze:Witam!
Nie ma szans przełożyć obrotomierza ze starych zegarów (100 C4) do nowych z (A6 C4). Vag-iem można tylko z A6 kodować.
a jeżeli obrotomierz jest z 100 od Diesla to trzeba go kodować w tych nowych zegarach od A6 ? Bo powiem leża zegary na półce i się kurzą :( Bo nigdzie nie moge znaleźć tarczy do diesla do A6 C4 ;(
Zegary z 100 C4 i z A6 C4 zupełnie się od siebie różnią i nie ma możliwości przekładania z jednych do drugich, ani obrotomierza ani prędkościomierza, jedynie można poprzekładać małe wskaźniki. Zegary z 100 bez AC/BC wkładasz i mają działać bez żadnych przeróbek, natomiast z AC/BC ustawia się za pomocą zworek i płytki kodującej (określa ona ilość cylindrów i typ silnika).

Co do zegarów z C4 A6 to pasują z tym, że jeżeli masz ABS to musisz odwrócić sygnał aby kontrolka dobrze wskazywała. Jeżeli chcesz kupić 7 zegarowe z A6 z benzyny to będą one działać ale skala w obrotomierzu będzie do 7tyś. a nie do 5tyś. jak to w A6. Co do prędkościomierza to nie ma różnicy jak jest wyskalowany i tak będzie pokazywał dobrze czy to 240km/h czy 280km/h.

Casian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 21 mar 2009, 14:05
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Casian » 24 gru 2011, 22:25

To już się pogubiłem... Na innych forum pisali że można przełożyć obrotomierz z zegarów od 100 do zegarów z A6 .. Obroty wyskalowane jest do 60...

A tu wynika cos innego że jednak zegary nie są zamienne :(

rtoip_2004
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 13 kwie 2011, 21:00
Imię: Piotr
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: rtoip_2004 » 25 gru 2011, 10:26

Na AKP napisałem Ci:
rtoip_2004 pisze:Witam!
Niestety ale zegary z C4 A6 to inna bajka.
Nie da się przełożyć ani obrotomierza ani prędkościomierza do starych zegarów z C4. Trzeba całe zegary z A6 przekładać. Aby obrotomierz pokazywał dobrze ważne jest kodowanie na odpowiednią liczbę cylindrów (nieważne natomiast czy jest on od benzyny czy od diesla - oba będą działać z tym, różnią się jedynie skalą), prędkościomierz dostaje tylko sygnał z VSS, więc działa każdy (wyskalowanie od 240 do nawet 300).
Jak masz dodatkowe trzy zegary to musisz się wyposażyć dodatkowo w czujnik temp. oleju bo podejrzewam, że masz zegarek - wskaźnik temp. oleju - woltomierz.
Zegarek cyfrowy ze starych zegarów nie ma szans przełożyć do nowszych zegarów. Można założyć ale tylko taki z zegarów z C4 A6 (jest większy i ma inną budowę), ale jest przy tym sporo lutowania i zmian na płycie głównej licznika.
więc informacje raczej się wręcz potwierdzają.

mateusz30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 lis 2009, 13:32
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: mateusz30 » 08 lis 2012, 16:05

A ja mam jeszcze inny problem.
Posiadam audi A6 C4 1995rok.
Kupiłem zegary też z tego samego roku ale od gościa co je zakładał do swojej 100 c4.
I teraz nie wiem. czy mam spowrotem przekodowywać na a6 czy nic nie robić. Bo coś na forach pisze o jakimś kodowaniu z a6 na 100 c4.

Jeszcze raz piszę że gość założył zegary z a6 do sety a ja spowrotem zakładam je do a6.

Za trzema zegarkami mam teraz jakiś przekaźnik ale nic nie będę do niego podłączał.

rtoip_2004
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 13 kwie 2011, 21:00
Imię: Piotr
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: rtoip_2004 » 10 gru 2012, 18:51

Jeżeli też miał silnik 6 cylindrowy to najprawdopodobniej nic nie musisz przekodowywać. Nie ma czegoś takiego jak kodowanie do modelu A6 czy 100, jest tylko pod silnik (ilość cylindrów, rodzaj paliwa, kraj)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja