Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Po dodaniu gazu czasy wtrysku powyzej 40 ms

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

[ A6 C5] Po dodaniu gazu czasy wtrysku powyzej 40 ms

Post autor: matelek » 03 mar 2011, 16:59

WItam , jak w temacie , odpalam silnik jak jest zimny i po przelaczeniu na gaz jak sie delikatnie doda gazu to tak jakby silnik sie dlawil ( dzieje sie to tylko na lpg)
W programie ac po przegazowaniu robi sie szpila i czasy wtrysku wychodza ponad skale czyliu jakies 40-50 ms

Oprcz problemow z tym dlawieniem sie nie ma zadnych problemow, podczas jazdy na zimnym tez jest ok - tylko na jalowcy jak sie delikatnie doda gazu (lewarek na P badz N)

M3, Hana A , cis, robocze 0,98

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 423
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 03 mar 2011, 18:47

Nie jestem specem od LPG ale zalewa ci motor na wolnych obrotach .Moim zdaniem trzeba jeszcze raz ustawić adaptację na jałowym a potem na trasie.

[ Dodano: 2011-03-03, 18:52 ]
matelek pisze:W programie ac po przegazowaniu robi sie szpila i czasy wtrysku wychodza ponad skale czyliu jakies 40-50 ms
To zapętlanie wtrysku.

[ Dodano: 2011-03-03, 18:54 ]
Ustaw sobie trochę wyższe ciśnienie gazy rzędu 1.14 , 1,18

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 mar 2011, 21:18

To nie jest żadne zapętlenie wtrysku.
Jak w tym czasie wygląda sonda lambda i jakie są czasy wtrysku gazu.
Najlepiej jakbyś dał zrzuty ekranu ze wszystkich ustawień w Stagu, każdej zakładki łącznie z mapą i modelem.
Mając Hana korekcji powinna być poddana korekta na temp. gazu, oryginalne ustawienie dla Keihina nie działa idealnie.

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 423
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 03 mar 2011, 21:28

fassi1 pisze:To nie jest żadne zapętlenie wtrysku.
Jasne czas wtrysku rzędu 50ms to nie zapętlanie .

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 mar 2011, 21:43

mario1278 pisze:
fassi1 pisze:To nie jest żadne zapętlenie wtrysku.
Jasne czas wtrysku rzędu 50ms to nie zapętlanie .
Czyli według Ciebie czas wtrysku benzyny 40-50ms na gazie na jałowym oznacza zapętlenie wtrysku gazu?

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 03 mar 2011, 22:38

Chodzi o wtrysk gazu, nie jest to zapetlenie bo stag nie wywala bledu zadnego. Fassi problem jest troche skomlikowany bo sebastian tez nie daje rady tego ogranac (pomimo tego ze to on zakladal graty)
Jutro powrzucam wszystkie zrzuty AC, sondy nowe ladnie faluja, czasy na jalowym 3,4 , max czasy nie pamietam juz...
Wlasnie nie mam korekcji po temp. bo mam 300- setke

Dziwna sprawa bo dzieje sie to tylko do osiagniecia temp. cieczy 90 stopni - jak jest 90 to jest wszystko ok . jak jest mniej to jak sie doda gazu czuc szarpniecie buda a jak jest fes zimny to sie dlawi jak cholera

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 mar 2011, 22:58

Które czasy podczas pracy na gazie idą do góry do 40-50ms benzynowe czy gazowe?
Nagraj plik oscyloskopu robiąc mały test. Upewnij się wcześniej że próg odcinania dotrysków jest 0.0ms. test rób na benzynie. Na rozgrzanym aucie na postoju przekręcaj kierownicą o niewielki kont raczej szybki ruch z odstępami kilku sekund lub przegazowuj też raczej energicznie wciskając pedał gazu ale nie głęboko. Patrz jak zachowują się czasy wtrysku benzyny, czy czasem nie spadają bardzo w dół nawet do 0.8ms, rób to tylko na benzynie.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 03 mar 2011, 23:03

Gdzie jest opcaja dotryskow ?
Czasy wtryskow sa tak wysokie na gazie - na benzynie jest wszystko ok dlatego nie wiem jakie sa czasy bo nie sprawdzalem :)

Wlasnie najlepiej da sie to odczuc wciaksjac energicznie gaz ale tak na 1/3 wartosci i szybko puszczajac - auto jakby sie dlawi i czuc ze auto "przechyla" sie na jedna strone( szarpie buda przy dodawaniu gazu) Jak pisalem wyzej sytuacja jest tylko na gazie

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 mar 2011, 23:10

Zakładka parametry.
Rozumie że tylko na gazie ale czasy wtrysku gazu czy benzyny idą tak wysoko.
Podczas pracy na gazie pokazywane są wartości czasów wtrysku gazu i benzyny.

Moje podejrzenia to bardzo krótkie czasy wtrysku benzyny jakie wykonuje ECU benzynowe z którymi wtryskiwacze gazowe nie mogą sobie poradzić dlatego ciśnienie gazu zostało ustawione tak nisko żeby wydłużyć czasy wtrysku gazu.

Gdybyś wiedział jak to mógłbyś mnożnikiem wyciąć czasy wtrysku benzyny mniejsze od 2.2ms i sprawdzić czy jest różnica.
Czy dzieje się tak tylko na zimnym zaraz po przełączeniu?

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 03 mar 2011, 23:19

Z tym ze u mnie bangla 1.14 - tez tam jest taka opcja ?

Dzielo sie tak nawet jak cisnienie na reduktorze bylo 1.7 bara.
Tak na zimnym - odpalam auto , przechodzi sobie na gaz temp. 25 stopni ( czuc delikatne szarpniecie) i jak chce dodac gazu to sie dlawi, jak wrzuce bieg to jedzie bez problemu. Wszystkie objawy przechodza po zagrzaniu auta do 90 stopi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2011, 23:24 przez matelek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 mar 2011, 23:22

Zapomniałem że tej funkcji w 300 nie ma, jest w 300+.
Które czasy więc idą do góry, benzynowe czy gazowe?

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 03 mar 2011, 23:26

jak widzisz na zalaczonym zdjeciu jest tylko jedna ramka z czasami wtrysku, ale dzieje sie to po przelaczeniu na gaz

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 mar 2011, 23:31

Nie za bardzo rozumiesz o czym mówię więc nie wiem czy będę w stanie Co coś pomóc.
Niebie to czasy wtrysku benzyny a zielone to czasy wtrysku gazu, podczas pracy na gazie oba są wyświetlane a podczas pracy na benzynie wyświetlane są tylko benzynowe (niebieskie).
Czasy wtrysku benzyny i gazu to dwie osobne dane.
Proponuję przeczytać sobie instrukcję do Staga.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 03 mar 2011, 23:34

Moze to i moja wina bo padniety po robocie jestem..
dla pewnosci sprawdze jutro rano jak wyglada sytuacja :)
ALe na 95% pokazuje to na niebiesko bo ta jedna linijka zielone ma czasy ok

[ Dodano: 2011-03-04, 13:42 ]
ja to mam pecha .. podlaczylem laptopa zeby zrobic screeny , zgrac plik osc i cos sie stalo z martyca bo nie swieci ;(

jedyna co zauwazylem to na oscyloscopie czerwona kreska przy gazowaniu na P wychodzila poza skale (zrobilem prowizoryczny rysunek, z lewej wartosc max byla 40 a czubek stozku nie byl pokazany na wykresie)

edit: przypomnialo mi sie ze mam dodana jeszcze jedna kropke idealnie na 2ms i wykres wyglada tak : 1 kropka ustawiona na 1 ms mnoznik 0, druga na 2 ms mnoznik 0.1 a 3 kropka uz jest tak jak na screnie wyzej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 mar 2011, 22:17

Niestety z tego tutaj nie można nic wywnioskować, sam model jest nie wystarczający no i auto powinno chodzić na gazie a nie przy wyłączonym silniku.
Prosiłem też o obrazy wszystkich zakładek (ustawień) ze Staga a nie samego modelu.
Bez nagranego pliku oscyloskopu ciężko będzie coś powiedzieć.
Za mało danych żeby coś wywnioskować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga