[ A6 C5] Po dodaniu gazu czasy wtrysku powyzej 40 ms
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
[ A6 C5] Po dodaniu gazu czasy wtrysku powyzej 40 ms
WItam , jak w temacie , odpalam silnik jak jest zimny i po przelaczeniu na gaz jak sie delikatnie doda gazu to tak jakby silnik sie dlawil ( dzieje sie to tylko na lpg)
W programie ac po przegazowaniu robi sie szpila i czasy wtrysku wychodza ponad skale czyliu jakies 40-50 ms
Oprcz problemow z tym dlawieniem sie nie ma zadnych problemow, podczas jazdy na zimnym tez jest ok - tylko na jalowcy jak sie delikatnie doda gazu (lewarek na P badz N)
M3, Hana A , cis, robocze 0,98
W programie ac po przegazowaniu robi sie szpila i czasy wtrysku wychodza ponad skale czyliu jakies 40-50 ms
Oprcz problemow z tym dlawieniem sie nie ma zadnych problemow, podczas jazdy na zimnym tez jest ok - tylko na jalowcy jak sie delikatnie doda gazu (lewarek na P badz N)
M3, Hana A , cis, robocze 0,98
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 426
- Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
- Imię: MARIUSZ
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: SIEDLCE
Nie jestem specem od LPG ale zalewa ci motor na wolnych obrotach .Moim zdaniem trzeba jeszcze raz ustawić adaptację na jałowym a potem na trasie.
[ Dodano: 2011-03-03, 18:52 ]
[ Dodano: 2011-03-03, 18:54 ]
Ustaw sobie trochę wyższe ciśnienie gazy rzędu 1.14 , 1,18
[ Dodano: 2011-03-03, 18:52 ]
To zapętlanie wtrysku.matelek pisze:W programie ac po przegazowaniu robi sie szpila i czasy wtrysku wychodza ponad skale czyliu jakies 40-50 ms
[ Dodano: 2011-03-03, 18:54 ]
Ustaw sobie trochę wyższe ciśnienie gazy rzędu 1.14 , 1,18
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
To nie jest żadne zapętlenie wtrysku.
Jak w tym czasie wygląda sonda lambda i jakie są czasy wtrysku gazu.
Najlepiej jakbyś dał zrzuty ekranu ze wszystkich ustawień w Stagu, każdej zakładki łącznie z mapą i modelem.
Mając Hana korekcji powinna być poddana korekta na temp. gazu, oryginalne ustawienie dla Keihina nie działa idealnie.
Jak w tym czasie wygląda sonda lambda i jakie są czasy wtrysku gazu.
Najlepiej jakbyś dał zrzuty ekranu ze wszystkich ustawień w Stagu, każdej zakładki łącznie z mapą i modelem.
Mając Hana korekcji powinna być poddana korekta na temp. gazu, oryginalne ustawienie dla Keihina nie działa idealnie.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
Chodzi o wtrysk gazu, nie jest to zapetlenie bo stag nie wywala bledu zadnego. Fassi problem jest troche skomlikowany bo sebastian tez nie daje rady tego ogranac (pomimo tego ze to on zakladal graty)
Jutro powrzucam wszystkie zrzuty AC, sondy nowe ladnie faluja, czasy na jalowym 3,4 , max czasy nie pamietam juz...
Wlasnie nie mam korekcji po temp. bo mam 300- setke
Dziwna sprawa bo dzieje sie to tylko do osiagniecia temp. cieczy 90 stopni - jak jest 90 to jest wszystko ok . jak jest mniej to jak sie doda gazu czuc szarpniecie buda a jak jest fes zimny to sie dlawi jak cholera
Jutro powrzucam wszystkie zrzuty AC, sondy nowe ladnie faluja, czasy na jalowym 3,4 , max czasy nie pamietam juz...
Wlasnie nie mam korekcji po temp. bo mam 300- setke
Dziwna sprawa bo dzieje sie to tylko do osiagniecia temp. cieczy 90 stopni - jak jest 90 to jest wszystko ok . jak jest mniej to jak sie doda gazu czuc szarpniecie buda a jak jest fes zimny to sie dlawi jak cholera
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Które czasy podczas pracy na gazie idą do góry do 40-50ms benzynowe czy gazowe?
Nagraj plik oscyloskopu robiąc mały test. Upewnij się wcześniej że próg odcinania dotrysków jest 0.0ms. test rób na benzynie. Na rozgrzanym aucie na postoju przekręcaj kierownicą o niewielki kont raczej szybki ruch z odstępami kilku sekund lub przegazowuj też raczej energicznie wciskając pedał gazu ale nie głęboko. Patrz jak zachowują się czasy wtrysku benzyny, czy czasem nie spadają bardzo w dół nawet do 0.8ms, rób to tylko na benzynie.
Nagraj plik oscyloskopu robiąc mały test. Upewnij się wcześniej że próg odcinania dotrysków jest 0.0ms. test rób na benzynie. Na rozgrzanym aucie na postoju przekręcaj kierownicą o niewielki kont raczej szybki ruch z odstępami kilku sekund lub przegazowuj też raczej energicznie wciskając pedał gazu ale nie głęboko. Patrz jak zachowują się czasy wtrysku benzyny, czy czasem nie spadają bardzo w dół nawet do 0.8ms, rób to tylko na benzynie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
Gdzie jest opcaja dotryskow ?
Czasy wtryskow sa tak wysokie na gazie - na benzynie jest wszystko ok dlatego nie wiem jakie sa czasy bo nie sprawdzalem
Wlasnie najlepiej da sie to odczuc wciaksjac energicznie gaz ale tak na 1/3 wartosci i szybko puszczajac - auto jakby sie dlawi i czuc ze auto "przechyla" sie na jedna strone( szarpie buda przy dodawaniu gazu) Jak pisalem wyzej sytuacja jest tylko na gazie
Czasy wtryskow sa tak wysokie na gazie - na benzynie jest wszystko ok dlatego nie wiem jakie sa czasy bo nie sprawdzalem

Wlasnie najlepiej da sie to odczuc wciaksjac energicznie gaz ale tak na 1/3 wartosci i szybko puszczajac - auto jakby sie dlawi i czuc ze auto "przechyla" sie na jedna strone( szarpie buda przy dodawaniu gazu) Jak pisalem wyzej sytuacja jest tylko na gazie
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Zakładka parametry.
Rozumie że tylko na gazie ale czasy wtrysku gazu czy benzyny idą tak wysoko.
Podczas pracy na gazie pokazywane są wartości czasów wtrysku gazu i benzyny.
Moje podejrzenia to bardzo krótkie czasy wtrysku benzyny jakie wykonuje ECU benzynowe z którymi wtryskiwacze gazowe nie mogą sobie poradzić dlatego ciśnienie gazu zostało ustawione tak nisko żeby wydłużyć czasy wtrysku gazu.
Gdybyś wiedział jak to mógłbyś mnożnikiem wyciąć czasy wtrysku benzyny mniejsze od 2.2ms i sprawdzić czy jest różnica.
Czy dzieje się tak tylko na zimnym zaraz po przełączeniu?
Rozumie że tylko na gazie ale czasy wtrysku gazu czy benzyny idą tak wysoko.
Podczas pracy na gazie pokazywane są wartości czasów wtrysku gazu i benzyny.
Moje podejrzenia to bardzo krótkie czasy wtrysku benzyny jakie wykonuje ECU benzynowe z którymi wtryskiwacze gazowe nie mogą sobie poradzić dlatego ciśnienie gazu zostało ustawione tak nisko żeby wydłużyć czasy wtrysku gazu.
Gdybyś wiedział jak to mógłbyś mnożnikiem wyciąć czasy wtrysku benzyny mniejsze od 2.2ms i sprawdzić czy jest różnica.
Czy dzieje się tak tylko na zimnym zaraz po przełączeniu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
Z tym ze u mnie bangla 1.14 - tez tam jest taka opcja ?
Dzielo sie tak nawet jak cisnienie na reduktorze bylo 1.7 bara.
Tak na zimnym - odpalam auto , przechodzi sobie na gaz temp. 25 stopni ( czuc delikatne szarpniecie) i jak chce dodac gazu to sie dlawi, jak wrzuce bieg to jedzie bez problemu. Wszystkie objawy przechodza po zagrzaniu auta do 90 stopi
Dzielo sie tak nawet jak cisnienie na reduktorze bylo 1.7 bara.
Tak na zimnym - odpalam auto , przechodzi sobie na gaz temp. 25 stopni ( czuc delikatne szarpniecie) i jak chce dodac gazu to sie dlawi, jak wrzuce bieg to jedzie bez problemu. Wszystkie objawy przechodza po zagrzaniu auta do 90 stopi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2011, 23:24 przez matelek, łącznie zmieniany 1 raz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie za bardzo rozumiesz o czym mówię więc nie wiem czy będę w stanie Co coś pomóc.
Niebie to czasy wtrysku benzyny a zielone to czasy wtrysku gazu, podczas pracy na gazie oba są wyświetlane a podczas pracy na benzynie wyświetlane są tylko benzynowe (niebieskie).
Czasy wtrysku benzyny i gazu to dwie osobne dane.
Proponuję przeczytać sobie instrukcję do Staga.
Niebie to czasy wtrysku benzyny a zielone to czasy wtrysku gazu, podczas pracy na gazie oba są wyświetlane a podczas pracy na benzynie wyświetlane są tylko benzynowe (niebieskie).
Czasy wtrysku benzyny i gazu to dwie osobne dane.
Proponuję przeczytać sobie instrukcję do Staga.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
Moze to i moja wina bo padniety po robocie jestem..
dla pewnosci sprawdze jutro rano jak wyglada sytuacja
ALe na 95% pokazuje to na niebiesko bo ta jedna linijka zielone ma czasy ok
[ Dodano: 2011-03-04, 13:42 ]
ja to mam pecha .. podlaczylem laptopa zeby zrobic screeny , zgrac plik osc i cos sie stalo z martyca bo nie swieci
jedyna co zauwazylem to na oscyloscopie czerwona kreska przy gazowaniu na P wychodzila poza skale (zrobilem prowizoryczny rysunek, z lewej wartosc max byla 40 a czubek stozku nie byl pokazany na wykresie)
edit: przypomnialo mi sie ze mam dodana jeszcze jedna kropke idealnie na 2ms i wykres wyglada tak : 1 kropka ustawiona na 1 ms mnoznik 0, druga na 2 ms mnoznik 0.1 a 3 kropka uz jest tak jak na screnie wyzej
dla pewnosci sprawdze jutro rano jak wyglada sytuacja

ALe na 95% pokazuje to na niebiesko bo ta jedna linijka zielone ma czasy ok
[ Dodano: 2011-03-04, 13:42 ]
ja to mam pecha .. podlaczylem laptopa zeby zrobic screeny , zgrac plik osc i cos sie stalo z martyca bo nie swieci

jedyna co zauwazylem to na oscyloscopie czerwona kreska przy gazowaniu na P wychodzila poza skale (zrobilem prowizoryczny rysunek, z lewej wartosc max byla 40 a czubek stozku nie byl pokazany na wykresie)
edit: przypomnialo mi sie ze mam dodana jeszcze jedna kropke idealnie na 2ms i wykres wyglada tak : 1 kropka ustawiona na 1 ms mnoznik 0, druga na 2 ms mnoznik 0.1 a 3 kropka uz jest tak jak na screnie wyzej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Niestety z tego tutaj nie można nic wywnioskować, sam model jest nie wystarczający no i auto powinno chodzić na gazie a nie przy wyłączonym silniku.
Prosiłem też o obrazy wszystkich zakładek (ustawień) ze Staga a nie samego modelu.
Bez nagranego pliku oscyloskopu ciężko będzie coś powiedzieć.
Za mało danych żeby coś wywnioskować.
Prosiłem też o obrazy wszystkich zakładek (ustawień) ze Staga a nie samego modelu.
Bez nagranego pliku oscyloskopu ciężko będzie coś powiedzieć.
Za mało danych żeby coś wywnioskować.