[ A6 C6 3.0 Tdi] Czas nagrzewania silnika.
[ A6 C6 3.0 Tdi] Czas nagrzewania silnika.
Witam,
Mialem B7 3,0tdi quattro tiptronic w ktorym myslalem, ze czas nagrzewania silnika zima 6 - 9km (w zaleznosci od mrozu) to za dlugo. Dlatego sobie powiedzialem, ze w kolejnym musi byc webasto.
Teraz znowu mam 3,0tdi (C6 Allroad) ale nagrzewa sie jeszcze dluzej. Przy -2'C (przy -15 w sumie tak samo) i wlaczonym webascie (temp. wew. na +22, predkosc nadmuchu 2 bieg - nie Auto) silnik osiaga 90'C po ok. 18km a webasto wylacza sie po dopiero po kolejnych 5km.
Jak to powinno byc?
Mialem B7 3,0tdi quattro tiptronic w ktorym myslalem, ze czas nagrzewania silnika zima 6 - 9km (w zaleznosci od mrozu) to za dlugo. Dlatego sobie powiedzialem, ze w kolejnym musi byc webasto.
Teraz znowu mam 3,0tdi (C6 Allroad) ale nagrzewa sie jeszcze dluzej. Przy -2'C (przy -15 w sumie tak samo) i wlaczonym webascie (temp. wew. na +22, predkosc nadmuchu 2 bieg - nie Auto) silnik osiaga 90'C po ok. 18km a webasto wylacza sie po dopiero po kolejnych 5km.
Jak to powinno byc?
A4 Avant 3,0tdi Quattro Tiptronic
Allroad 3,0tdi Tiptronic
Allroad 3,0tdi Tiptronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 lis 2010, 10:36
- Lokalizacja: leszno
witam.w mojej a6 2.7,silnik rozgrzewa się dopiero po około 15 kilometach przy temperaturze zew. około +/- 0 stopni,pytanie mam taki:czy to narmalne,czy to jest wynik prawie 8 litrów oleju wchodzi do silnika i dlatego tak długo się nagrzewa.nadmienie,że termostat wymieniłem około 1,5 roku temu.wcześniej miałem a4 2,5 lit. i rozgrzewał się dużo szybciej,ale do silnika wchodziła narmalna ilość oleju(około 5 l).na kompie nic nie znalazł.bardzo proszę o sugestie,za które z góry dziękuję.
piter
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Przez VCDS to za dużo roboty. Trudno, musi mi wystarczyć temperatura płynu
Czyli w c6 jest wygląda to nieco lepiej. Kolega ma c5 1.9 110ps i tam olej nagrzewa się zdecydowanie dłużej niż płyn. Jak płyn ma 90c to olej w granicach 70c. Dopiero po kilku min osiąga 90c. Ja zwykle jak jeżdżę nawet po mieście to czekam chwilę zanim wyłączę silnik. Po ostrzejszym śmiganiu to nawet minutę lub dwie. Pewnie dlatego turbo w golfie mk5 tdi wytrzymało 220k km i jak na razie nie ma ani śladu zużycia

Czyli w c6 jest wygląda to nieco lepiej. Kolega ma c5 1.9 110ps i tam olej nagrzewa się zdecydowanie dłużej niż płyn. Jak płyn ma 90c to olej w granicach 70c. Dopiero po kilku min osiąga 90c. Ja zwykle jak jeżdżę nawet po mieście to czekam chwilę zanim wyłączę silnik. Po ostrzejszym śmiganiu to nawet minutę lub dwie. Pewnie dlatego turbo w golfie mk5 tdi wytrzymało 220k km i jak na razie nie ma ani śladu zużycia

- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Webasto mam fabryczne, z timerem (nie używam) i pilotem. 10 min przed wyjsciem z chaty klikam pilotem, dopijam kawę i schodze do ciepłego samochodu. Prąd jest z aku (110ah) a paliwo ze zbiornika. Niestety moje webasto nie podgrzewa ani płynu ani tym bardziej oleju. Tylko środek 
PS. Podgrzewanie silnika jest elektryczne ale działa tylko na włączonym silniku i chyba tylko kiedy wyłączone jest webasto i nie świeci się econ.

PS. Podgrzewanie silnika jest elektryczne ale działa tylko na włączonym silniku i chyba tylko kiedy wyłączone jest webasto i nie świeci się econ.