Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5+Lpg] Odłaczony układ wtórnego powietrza. Jak podłącz

Silniki benzynowe
Fontesen

[ A6 C5+Lpg] Odłaczony układ wtórnego powietrza. Jak podłącz

Post autor: Fontesen » 25 lut 2011, 12:29

Od zakupu auta widziałem ze jedna rurka jest odłączona. Oczywiście wszystko wiedziałem że silnik jest zmieniony, ale niepokoiła mnie ta rurka. Chodzi mi o tą, która wchodzi do silnika.
Tą turbinke oczywiście posiadam, i ona działa.
I teraz mam pytanie. Jak ją podłaczyć, skoro w nowym silniku nie ma do niej wejścia??
Pytam, bo kolega tą rurke odłączył w silniku ALF i po odpaleniu zimnego auta, mniał wfwkt taki sam jak ja, czyli praca silnika, oraz głośna praca tej turbinki. po podłączeniu, turbinki (dmuchawy) nie było słychać?? Poradzicie coś??
Niestety teraz wyjeżdzam i będe mógł odczytać wiadomości w niedziele wieczorem, i bardzo proszę o jakieś sugestie.
Schemat generalnie widziałem, ale nie wiem jak i do czego podłączyć tą rurkę która ma wchodzić w silnik. Znajduje się ona na mocowaniu cewki zapłonowej po lewej stronie, tak na dole, Miejsce oczywiście mam.

Lesniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 lis 2010, 10:58
Lokalizacja: Iława

Post autor: Lesniak » 07 mar 2011, 11:41

Witam, ja jestem w trakcie wymiany silnika ALF na APS i tez mechanik wspomnial mi ze w APS-ie nie ma wejscia na przewody z tej turbinki,mam nadzieje ze mimo wszystko bedzie jednak wszystko ok.Jesli ktos mial podobny problem i wie cos wiecej bede wdzieczny za ew podpowiedz.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 07 mar 2011, 12:59

Lesniak pisze:Witam, ja jestem w trakcie wymiany silnika ALF na APS i tez mechanik wspomnial mi ze w APS-ie nie ma wejscia na przewody z tej turbinki,mam nadzieje ze mimo wszystko bedzie jednak wszystko ok.Jesli ktos mial podobny problem i wie cos wiecej bede wdzieczny za ew podpowiedz.
Tzn generalnie nic się z tym nie dzieje, tylko rano jak odpalasz silnik, to przez 30 sekund chodzi głośn(to ta turbinka) i później jest wszystko cacy,

DJabeł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 02 kwie 2009, 17:50
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DJabeł » 07 mar 2011, 13:05

Lesniak, A czemu wymieniasz silnik?
Audi a6 c5 2000r 2.5TDI 180KM - post451237.html#p451237

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 07 mar 2011, 13:25

Lesniak, w Twoim przypadku można zdemontować cały układ Secondary Air System. Jak zmieniasz cały silnik z osprzętem, to zostanie chyba turbina i przewody do obudowy filtra powietrza plus trochę przewodów elektrycznych i przekaźniki w skrzynce. W zasadzie można wywalić tylko turbinę i zaślepić otwór w obudowie filtra powietrza. Błędów w VAGu z tego powodu nie powinno być, bo APS już SASu nie miał.
Pozdrawiam,
Krisker

Lesniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 lis 2010, 10:58
Lokalizacja: Iława

Post autor: Lesniak » 09 mar 2011, 18:10

Silnik musze wymienic bo żona udowodnila ze bez oleju sie nie pojedzie :) :) :)
Obróciło panewki na wale i po silniku.

[ Dodano: 2011-03-15, 18:32 ]
Wymiana alf na aps zakonczona sukcesem,wszystko dziala,pozostaje cieszyc sie jazda.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 22 mar 2011, 11:12

Lesniak pisze:Silnik musze wymienic bo żona udowodnila ze bez oleju sie nie pojedzie :) :) :)
Obróciło panewki na wale i po silniku.

[ Dodano: 2011-03-15, 18:32 ]
Wymiana alf na aps zakonczona sukcesem,wszystko dziala,pozostaje cieszyc sie jazda.
I co zrobiliście z tym układem wtórnego powietrza??

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 22 mar 2011, 17:18

Pompa powietrza wtornego dziala jedynie na zimnym silniku, pompuje powietrze do ukladu wydechowego
w celu podwyzszenia temp. i dopalenia niespslonych czastek paliwa w katalizatorach wstepnych. Jesli silnik byl w to oryginalnie wyposazony to po odlaczeniu tego ECU moze zglaszac blad bo ECU nie wie ze pod maska jest inny silnik.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 22 mar 2011, 17:40

fassi1 pisze:Pompa powietrza wtornego dziala jedynie na zimnym silniku, pompuje powietrze do ukladu wydechowego
w celu podwyzszenia temp. i dopalenia niespslonych czastek paliwa w katalizatorach wstepnych. Jesli silnik byl w to oryginalnie wyposazony to po odlaczeniu tego ECU moze zglaszac blad bo ECU nie wie ze pod maska jest inny silnik.
Nic takiego u mnie nei występuje;) brak błedów.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 22 mar 2011, 18:56

Miałem na myśli że jeśli zasilanie od pompy byłoby rozłączone to ECU mogłoby zgłaszać błąd.
Ten cały układ powietrza wtórnego to tylko układ poprawiający emisję spalin.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 22 mar 2011, 19:37

fassi1 pisze:Miałem na myśli że jeśli zasilanie od pompy byłoby rozłączone to ECU mogłoby zgłaszać błąd.
Ten cały układ powietrza wtórnego to tylko układ poprawiający emisję spalin.
U mniee nic nie jst odłączone:) Pompa normalnie działa, tylko ze nie jest podłaczona do silnika (chodzi o tą rurkę co powinna wchodzić w silnik)

Lesniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 lis 2010, 10:58
Lokalizacja: Iława

Post autor: Lesniak » 23 mar 2011, 08:15

Ja poki co zostawilem wszystko podlaczone i rano poprostu przez chwile ta pompka pracuje co zreszta troche slychac ale mam zamiar odlaczyc jej zasilanie i sprawdzic co bedzie sie dzialo,czy wywali jakies bledy itp.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 01 kwie 2011, 22:52

Cześć
U mnie od jakiegoś czasu ta pompka zaczęła głośno chodzić iw ECU mam błąd nieprawidłowej pracy tej pompki.
Muszę dokładnie popatrzeć, ale ciężki dostęp.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 04 kwie 2011, 08:21

Lesniak, i jak ta pompka wtórnego obiegu?
Odłączyłeś ją?
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Lesniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 lis 2010, 10:58
Lokalizacja: Iława

Post autor: Lesniak » 07 kwie 2011, 09:38

robsonb73 pisze:Lesniak, i jak ta pompka wtórnego obiegu?
Odłączyłeś ją?
Jeszcze nie,niebardzo mam czas sie tym zajac bo prace mam taka ze w tyg mnie nie ma,pozatym to ze ona rano wlacza sie na max 30sek nie jest jakos bardzo uciazliwe ale w wolnej chwili napewno to zrobie chocby z ciekawosci.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga