[ A6 C5+Lpg] Odłaczony układ wtórnego powietrza. Jak podłącz
[ A6 C5+Lpg] Odłaczony układ wtórnego powietrza. Jak podłącz
Od zakupu auta widziałem ze jedna rurka jest odłączona. Oczywiście wszystko wiedziałem że silnik jest zmieniony, ale niepokoiła mnie ta rurka. Chodzi mi o tą, która wchodzi do silnika.
Tą turbinke oczywiście posiadam, i ona działa.
I teraz mam pytanie. Jak ją podłaczyć, skoro w nowym silniku nie ma do niej wejścia??
Pytam, bo kolega tą rurke odłączył w silniku ALF i po odpaleniu zimnego auta, mniał wfwkt taki sam jak ja, czyli praca silnika, oraz głośna praca tej turbinki. po podłączeniu, turbinki (dmuchawy) nie było słychać?? Poradzicie coś??
Niestety teraz wyjeżdzam i będe mógł odczytać wiadomości w niedziele wieczorem, i bardzo proszę o jakieś sugestie.
Schemat generalnie widziałem, ale nie wiem jak i do czego podłączyć tą rurkę która ma wchodzić w silnik. Znajduje się ona na mocowaniu cewki zapłonowej po lewej stronie, tak na dole, Miejsce oczywiście mam.
Tą turbinke oczywiście posiadam, i ona działa.
I teraz mam pytanie. Jak ją podłaczyć, skoro w nowym silniku nie ma do niej wejścia??
Pytam, bo kolega tą rurke odłączył w silniku ALF i po odpaleniu zimnego auta, mniał wfwkt taki sam jak ja, czyli praca silnika, oraz głośna praca tej turbinki. po podłączeniu, turbinki (dmuchawy) nie było słychać?? Poradzicie coś??
Niestety teraz wyjeżdzam i będe mógł odczytać wiadomości w niedziele wieczorem, i bardzo proszę o jakieś sugestie.
Schemat generalnie widziałem, ale nie wiem jak i do czego podłączyć tą rurkę która ma wchodzić w silnik. Znajduje się ona na mocowaniu cewki zapłonowej po lewej stronie, tak na dole, Miejsce oczywiście mam.
Tzn generalnie nic się z tym nie dzieje, tylko rano jak odpalasz silnik, to przez 30 sekund chodzi głośn(to ta turbinka) i później jest wszystko cacy,Lesniak pisze:Witam, ja jestem w trakcie wymiany silnika ALF na APS i tez mechanik wspomnial mi ze w APS-ie nie ma wejscia na przewody z tej turbinki,mam nadzieje ze mimo wszystko bedzie jednak wszystko ok.Jesli ktos mial podobny problem i wie cos wiecej bede wdzieczny za ew podpowiedz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Lesniak, w Twoim przypadku można zdemontować cały układ Secondary Air System. Jak zmieniasz cały silnik z osprzętem, to zostanie chyba turbina i przewody do obudowy filtra powietrza plus trochę przewodów elektrycznych i przekaźniki w skrzynce. W zasadzie można wywalić tylko turbinę i zaślepić otwór w obudowie filtra powietrza. Błędów w VAGu z tego powodu nie powinno być, bo APS już SASu nie miał.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Pompa powietrza wtornego dziala jedynie na zimnym silniku, pompuje powietrze do ukladu wydechowego
w celu podwyzszenia temp. i dopalenia niespslonych czastek paliwa w katalizatorach wstepnych. Jesli silnik byl w to oryginalnie wyposazony to po odlaczeniu tego ECU moze zglaszac blad bo ECU nie wie ze pod maska jest inny silnik.
w celu podwyzszenia temp. i dopalenia niespslonych czastek paliwa w katalizatorach wstepnych. Jesli silnik byl w to oryginalnie wyposazony to po odlaczeniu tego ECU moze zglaszac blad bo ECU nie wie ze pod maska jest inny silnik.
Nic takiego u mnie nei występuje;) brak błedów.fassi1 pisze:Pompa powietrza wtornego dziala jedynie na zimnym silniku, pompuje powietrze do ukladu wydechowego
w celu podwyzszenia temp. i dopalenia niespslonych czastek paliwa w katalizatorach wstepnych. Jesli silnik byl w to oryginalnie wyposazony to po odlaczeniu tego ECU moze zglaszac blad bo ECU nie wie ze pod maska jest inny silnik.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
U mniee nic nie jst odłączone:) Pompa normalnie działa, tylko ze nie jest podłaczona do silnika (chodzi o tą rurkę co powinna wchodzić w silnik)fassi1 pisze:Miałem na myśli że jeśli zasilanie od pompy byłoby rozłączone to ECU mogłoby zgłaszać błąd.
Ten cały układ powietrza wtórnego to tylko układ poprawiający emisję spalin.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Lesniak, i jak ta pompka wtórnego obiegu?
Odłączyłeś ją?
Odłączyłeś ją?
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !