Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5 TDi] wyciek oleju

Silniki wysokoprężne
Linas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 17 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Krzyz

[A6 C5 2.5 TDi] wyciek oleju

Post autor: Linas » 18 lut 2011, 18:38

Witam

Otóż od pewnego czasu zauwazylem niewielki wyciek oleju (dolewam 100ml na 500km) cieknie gdy silnik jest nagrzany sprawdzalem po przejechaniu 200km podkładając karton pod silnik i wyleciało kilka kropel. Po wizycie u mechanika najpierw stwierdził że to wyciek z miski a po dokładnych ogledzinach powiedział że wyciek jest "wyżej" nad alternatorem i koszt tego (chodzi o wyjecie silnika) to 1000zl plus oczywiscie czesci. Czy ktos moze powiedziec z czego to moze byc to wyciek? moze jak mi wymienili rozrzad to cos popsuli?


Z gory dziekuje

Awatar użytkownika
gajek82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 04 sty 2008, 18:22
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: gajek82 » 18 lut 2011, 19:36

Sprawa wyglda nastepujaco w tych modelach to normalne ze jest wyciek ,ja tez dolewam olej co ile to nie sprawdzalem :] a te wycieki nie sa spowodowane wymiana rozrzadu tylko z pod głowicy :]
tak wyglada moje zdanie

Linas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 17 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Krzyz

Post autor: Linas » 18 lut 2011, 19:49

wiesz w sumie to ja 2 razy sprawdzałem jaki jest wyciek teraz to tylko kontroluje poziom oleju:)

czy ten wyciek to jest droga sprawa tak jak mi mowia mechanicy? 1000zl plus części? (chodzi o wymianę uszczelki pod głowicą?)

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 18 lut 2011, 20:47

A ja z kolei podejde do tematu "bardziej optymistycznie" i obstawie pokrywy zaworów, a dokładniej uszczelki pod pokrywami ;) Jak pewnie wiesz są 2 pokrywy (dekle) <rotfl> sprawdzić szczelność akurat tej strony (w okolicy alternatora) jest bardzo prosto, zdemontuj puszkę filtra powietrza i masz wszystko pięknie na widoku <okok>

Jeżeli moje przypuszczenia okazały by sie trafne samo wykluczenie nieszczelności polegało by na wymianie samych uszczelek. Przy okazji miał byś na widelcu wałki rozrządu i resztę bebechów w postaci hydrauliki <cwaniak> . Przy opcji zakupu w ASO nowych uszczelek strony L i P warto wymienić oringi przelewów (same wężyki to już wg. ich stanu). No to tak na moje oko :)

TUTAJ (klik) masz pomocny link do tematu mojego autorstwa (zdjęcia + opis) :)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 19 lut 2011, 00:36

sam sie borykam z tym problemem i nie ma wyjścia tylko wyciągnąc silnik. Ja będę wymieniał wszystko po kolei bo jest tak mokry że nie wiadomo co leje. po za tym jak już jest po za autem to chyba lepiej zrobić kompletną wymiane. Proponuję wymienić też termostat przy okazji nawet jeśli jest dobry. Koszt to jakieś 45 zł

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 19 lut 2011, 01:15

lachtom pisze:sam sie borykam z tym problemem i nie ma wyjścia tylko wyciągnąc silnik.

<szok>
lachtom pisze:Ja będę wymieniał wszystko po kolei bo jest tak mokry że nie wiadomo co leje
bardzo "ogólnie" i pochopnie podchodzisz do tematu... nie lepiej umyć silnik i zlokalizować wyciek ?
lachtom pisze:Proponuję wymienić też termostat przy okazji nawet jeśli jest dobry. Koszt to jakieś 45 zł

takich termostatów to lepiej nie proponuj, jak wymieniać to na ORYGINAÂŁ który kosztuje stówke (tak na marginesie) :> Poza tym kolega ma kilka kropel na tekturce a nie kałuże oleju na podłodze, więc mało trafne i pomocne opcje... jak na moje oko :|
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 19 lut 2011, 08:51

mnie tak już cieknie od trzech lat codziennie 2-3 krople pod autem i sie nie przjmuję,zrobię dopiero przy wymianie rozrządu bo nie ma sensu dwa razy targać przodu. <luzik>

Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 19 lut 2011, 09:08

ja z AFB miałem też wycieki po wymianie rozrządu i odmy, zabierałem się za nie od razu ale niestety to była walka z wiatrakami, przypuszczam że wymiana oleju na czystszy i on powoli płukał wszystko w środku. Polecam jak ktoś już poprzednio najpierw kontrolę uszczelek pod pokrywami, szczególnie tej z gumą na kabelki. Przy okazji wymiany odmy wymieniłem uszczelkę pod obudową filtra oleju bo ciekło między głowicami. Później górna miska następnie dolna, w zasadzie co chwilę coś wychodziło jak tylko dłuższy przebieg sie zdarzył, na końcu "krwawił" już pod głowicą z jednej strony...
Mam nadzieję że nie masz tak zajechanego motoru jak mój był, bo u mnie rozsypała się auto skrzynia i w cholerę wymieniłem AFB na 1,9 tdi AFN w manualu i teraz jestem zadowolony.

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 19 lut 2011, 09:12

eldo to jak zdiagnozować gdzie cieknie skoro po paru km wszędzie mokro. Co do termostatu sory ale taką cene podał mi sklep nie wiedziałem czy ori czy nie

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 19 lut 2011, 10:41

lachtom pisze:eldo to jak zdiagnozować gdzie cieknie skoro po paru km wszędzie mokro
Wszędzie to mam rozumieć zarzygana miska, skrzynia, blok silnika po obu stronach. Moja propozycja to obie osłony od spodu OUT, umyć silnik zarówno od góry i po bokach (pod maską) jak i wszystko od spodu na myjni. Następnie udać się na kanał (jak faktycznie tak spitala olej) w miarę nie daleko żeby efekt mycia szlak nie trafił :) Latarka w łapę i analiza... Zawsze to "tańsza opcja", wg. mnie rozsądniejsza na początek. Nawet jeżeli by to była uszczelka (uszczelki) pod głowicą, wg. mnie łatwiej wymienić z silnikiem pod maską.

Przykład z życia wzięty (obserwacja u mechanika), kolo tak dokręcił pokrywę z prawej strony że wydmuchało 1L oleju w 10min centralnie na płytki w garażu ! Samo dokręcenie wydawało by się OK ale już 2 tulejki (te oryginalnie zatopione w uszczelce) na jednej śrubie już nie zapewnią szczelności :] To sie nazywa efekt powrotu do starej uszczelki <glupek>

Kolejnym przykładem wszechobecnego oleju po ściągnięciu osłony silnika była uszczelka w okolicy alternatora na bloku silnika (nie pamietam dokładnie nazwy i zastosowania). Mechanik (już mój, nadworny :) ) stwierdził jednoznacznie: standard w tym silniku! Efekt był taki że olej saczył sie z pod tego uszczelniacza i pod wpływem samej jazdy kierował sie na alternator a ten kręcąc się robił dosłownie prysznic olejowy :] Sam alternator było ciężko namierzyć tak był zakonserwowany w mieszance oleju z kurzem ! Reszta silnika po lewej stronie (stojąc przed samochodem) dosłownie czarna od oleju. Wymieniłem przy tgzw. okazji... cisza i spokój :)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 01 mar 2013, 21:44

Odgrzeję kotleta

U siebie zauważyłem że mam miske od strony rozrządu zaolejoną i troche alternator. Nie dawno kupiłem samochód więc nie wiem na razie czy to stara sprawa czy coś świerzego. Pozatym pasek rozrządu może nie jest w oleju bardzo ale ta strona głładka jest lekko tłusta.
Skąd tam może podciekać? Mam tez termostat do wymiany miałem się zabierać do wymiany bez ściągania przodu ale jak to zauważyłem to zastanawiam się czy nie dać mechanikowi żeby zdjął przód i wszystkie osłony i zbadał gdzie jest wyciek a przy okazji wymienił termostat. Rozrząd był wymieniany podobno jakieś 40tys temu to niema sensu chyba że sam pasek wymienić skoro ten jest ochrzczony olejem? Co wy na to?

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 01 mar 2013, 23:53

Najczęściej w tym silniku olej wycieka spod osłony koła zębatego napędu pompy oleju
http://allegro.pl/audi-a6-2-5-tdi-v6-de ... 39703.html
oraz spod misy olejowej dolnej
http://allegro.pl/miska-olejowa-audi-vw ... 58380.html
lub górnej
http://allegro.pl/audi-a6-2-5-tdi-v6-mi ... 67563.html
albo spod osłony wału od strony sprzęgła
http://allegro.pl/oslona-walu-korbowego ... 54506.html
Uszczelkę dostaniemy tylko pod dolną misę pod górną daje się silikon (ja polecam VICTOR REINZ )i przy okazji wymienić simeringi z przodu i tyłu wału i uszczelki metalowe pot pokrywy przodu i tyłu.
A wycieki są spowodowane rzadkim kontrolowaniem stanu odmy

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 02 mar 2013, 00:53

Skoro są wycieki z przodu a robisz rozrząd to dopłać mechanikowi niech uszczelni przednią pokrywę od wału, simmer wału i miski. Przerabiałem to i lepiej dać od razu wszystko zrobić niż 3 razy przód rozbierać...
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 02 mar 2013, 11:54

Nie chciałem robić rozrządutylko zastanawiam się czy nie trzeba zmienic paska skoro jest tłusty. Mi zalezy głównie na termostacie. Jakby nie tłusty pasek to ten wyciek bym olał.

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 04 mar 2013, 21:32

Wymień pasek, termostat, i uszczelnij. A wyciek jak zawsze od strony rozrządu
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga