[A6 C5 2.5 TDi] wyciek oleju
[A6 C5 2.5 TDi] wyciek oleju
Witam
Otóż od pewnego czasu zauwazylem niewielki wyciek oleju (dolewam 100ml na 500km) cieknie gdy silnik jest nagrzany sprawdzalem po przejechaniu 200km podkładając karton pod silnik i wyleciało kilka kropel. Po wizycie u mechanika najpierw stwierdził że to wyciek z miski a po dokładnych ogledzinach powiedział że wyciek jest "wyżej" nad alternatorem i koszt tego (chodzi o wyjecie silnika) to 1000zl plus oczywiscie czesci. Czy ktos moze powiedziec z czego to moze byc to wyciek? moze jak mi wymienili rozrzad to cos popsuli?
Z gory dziekuje
Otóż od pewnego czasu zauwazylem niewielki wyciek oleju (dolewam 100ml na 500km) cieknie gdy silnik jest nagrzany sprawdzalem po przejechaniu 200km podkładając karton pod silnik i wyleciało kilka kropel. Po wizycie u mechanika najpierw stwierdził że to wyciek z miski a po dokładnych ogledzinach powiedział że wyciek jest "wyżej" nad alternatorem i koszt tego (chodzi o wyjecie silnika) to 1000zl plus oczywiscie czesci. Czy ktos moze powiedziec z czego to moze byc to wyciek? moze jak mi wymienili rozrzad to cos popsuli?
Z gory dziekuje
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
A ja z kolei podejde do tematu "bardziej optymistycznie" i obstawie pokrywy zaworów, a dokładniej uszczelki pod pokrywami
Jak pewnie wiesz są 2 pokrywy (dekle)
sprawdzić szczelność akurat tej strony (w okolicy alternatora) jest bardzo prosto, zdemontuj puszkę filtra powietrza i masz wszystko pięknie na widoku 
Jeżeli moje przypuszczenia okazały by sie trafne samo wykluczenie nieszczelności polegało by na wymianie samych uszczelek. Przy okazji miał byś na widelcu wałki rozrządu i resztę bebechów w postaci hydrauliki
. Przy opcji zakupu w ASO nowych uszczelek strony L i P warto wymienić oringi przelewów (same wężyki to już wg. ich stanu). No to tak na moje oko 
TUTAJ (klik) masz pomocny link do tematu mojego autorstwa (zdjęcia + opis)



Jeżeli moje przypuszczenia okazały by sie trafne samo wykluczenie nieszczelności polegało by na wymianie samych uszczelek. Przy okazji miał byś na widelcu wałki rozrządu i resztę bebechów w postaci hydrauliki


TUTAJ (klik) masz pomocny link do tematu mojego autorstwa (zdjęcia + opis)

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- lachtom
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 97
- Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
- Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk
sam sie borykam z tym problemem i nie ma wyjścia tylko wyciągnąc silnik. Ja będę wymieniał wszystko po kolei bo jest tak mokry że nie wiadomo co leje. po za tym jak już jest po za autem to chyba lepiej zrobić kompletną wymiane. Proponuję wymienić też termostat przy okazji nawet jeśli jest dobry. Koszt to jakieś 45 zł
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
lachtom pisze:sam sie borykam z tym problemem i nie ma wyjścia tylko wyciągnąc silnik.
<szok>
bardzo "ogólnie" i pochopnie podchodzisz do tematu... nie lepiej umyć silnik i zlokalizować wyciek ?lachtom pisze:Ja będę wymieniał wszystko po kolei bo jest tak mokry że nie wiadomo co leje
lachtom pisze:Proponuję wymienić też termostat przy okazji nawet jeśli jest dobry. Koszt to jakieś 45 zł
takich termostatów to lepiej nie proponuj, jak wymieniać to na ORYGINAÂŁ który kosztuje stówke (tak na marginesie)


Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
ja z AFB miałem też wycieki po wymianie rozrządu i odmy, zabierałem się za nie od razu ale niestety to była walka z wiatrakami, przypuszczam że wymiana oleju na czystszy i on powoli płukał wszystko w środku. Polecam jak ktoś już poprzednio najpierw kontrolę uszczelek pod pokrywami, szczególnie tej z gumą na kabelki. Przy okazji wymiany odmy wymieniłem uszczelkę pod obudową filtra oleju bo ciekło między głowicami. Później górna miska następnie dolna, w zasadzie co chwilę coś wychodziło jak tylko dłuższy przebieg sie zdarzył, na końcu "krwawił" już pod głowicą z jednej strony...
Mam nadzieję że nie masz tak zajechanego motoru jak mój był, bo u mnie rozsypała się auto skrzynia i w cholerę wymieniłem AFB na 1,9 tdi AFN w manualu i teraz jestem zadowolony.
Mam nadzieję że nie masz tak zajechanego motoru jak mój był, bo u mnie rozsypała się auto skrzynia i w cholerę wymieniłem AFB na 1,9 tdi AFN w manualu i teraz jestem zadowolony.
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Wszędzie to mam rozumieć zarzygana miska, skrzynia, blok silnika po obu stronach. Moja propozycja to obie osłony od spodu OUT, umyć silnik zarówno od góry i po bokach (pod maską) jak i wszystko od spodu na myjni. Następnie udać się na kanał (jak faktycznie tak spitala olej) w miarę nie daleko żeby efekt mycia szlak nie trafiłlachtom pisze:eldo to jak zdiagnozować gdzie cieknie skoro po paru km wszędzie mokro

Przykład z życia wzięty (obserwacja u mechanika), kolo tak dokręcił pokrywę z prawej strony że wydmuchało 1L oleju w 10min centralnie na płytki w garażu ! Samo dokręcenie wydawało by się OK ale już 2 tulejki (te oryginalnie zatopione w uszczelce) na jednej śrubie już nie zapewnią szczelności
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

Kolejnym przykładem wszechobecnego oleju po ściągnięciu osłony silnika była uszczelka w okolicy alternatora na bloku silnika (nie pamietam dokładnie nazwy i zastosowania). Mechanik (już mój, nadworny

![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Odgrzeję kotleta
U siebie zauważyłem że mam miske od strony rozrządu zaolejoną i troche alternator. Nie dawno kupiłem samochód więc nie wiem na razie czy to stara sprawa czy coś świerzego. Pozatym pasek rozrządu może nie jest w oleju bardzo ale ta strona głładka jest lekko tłusta.
Skąd tam może podciekać? Mam tez termostat do wymiany miałem się zabierać do wymiany bez ściągania przodu ale jak to zauważyłem to zastanawiam się czy nie dać mechanikowi żeby zdjął przód i wszystkie osłony i zbadał gdzie jest wyciek a przy okazji wymienił termostat. Rozrząd był wymieniany podobno jakieś 40tys temu to niema sensu chyba że sam pasek wymienić skoro ten jest ochrzczony olejem? Co wy na to?
U siebie zauważyłem że mam miske od strony rozrządu zaolejoną i troche alternator. Nie dawno kupiłem samochód więc nie wiem na razie czy to stara sprawa czy coś świerzego. Pozatym pasek rozrządu może nie jest w oleju bardzo ale ta strona głładka jest lekko tłusta.
Skąd tam może podciekać? Mam tez termostat do wymiany miałem się zabierać do wymiany bez ściągania przodu ale jak to zauważyłem to zastanawiam się czy nie dać mechanikowi żeby zdjął przód i wszystkie osłony i zbadał gdzie jest wyciek a przy okazji wymienił termostat. Rozrząd był wymieniany podobno jakieś 40tys temu to niema sensu chyba że sam pasek wymienić skoro ten jest ochrzczony olejem? Co wy na to?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
Najczęściej w tym silniku olej wycieka spod osłony koła zębatego napędu pompy oleju
http://allegro.pl/audi-a6-2-5-tdi-v6-de ... 39703.html
oraz spod misy olejowej dolnej
http://allegro.pl/miska-olejowa-audi-vw ... 58380.html
lub górnej
http://allegro.pl/audi-a6-2-5-tdi-v6-mi ... 67563.html
albo spod osłony wału od strony sprzęgła
http://allegro.pl/oslona-walu-korbowego ... 54506.html
Uszczelkę dostaniemy tylko pod dolną misę pod górną daje się silikon (ja polecam VICTOR REINZ )i przy okazji wymienić simeringi z przodu i tyłu wału i uszczelki metalowe pot pokrywy przodu i tyłu.
A wycieki są spowodowane rzadkim kontrolowaniem stanu odmy
http://allegro.pl/audi-a6-2-5-tdi-v6-de ... 39703.html
oraz spod misy olejowej dolnej
http://allegro.pl/miska-olejowa-audi-vw ... 58380.html
lub górnej
http://allegro.pl/audi-a6-2-5-tdi-v6-mi ... 67563.html
albo spod osłony wału od strony sprzęgła
http://allegro.pl/oslona-walu-korbowego ... 54506.html
Uszczelkę dostaniemy tylko pod dolną misę pod górną daje się silikon (ja polecam VICTOR REINZ )i przy okazji wymienić simeringi z przodu i tyłu wału i uszczelki metalowe pot pokrywy przodu i tyłu.
A wycieki są spowodowane rzadkim kontrolowaniem stanu odmy