Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 1.8T AWT - KAT

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Armani85

[A6 C5] 1.8T AWT - KAT

Post autor: Armani85 » 05 lut 2011, 18:02

Witam przeszukałem forke ale nic konkretnego nie znalazlem , otoz chce sie pozbyc katalizatora/ów.

-Jak to wyglada w silniku AWT , sa jakies problemy z takim zabiegiem?
-Jakie tłumiki przelotowe mam kupic?
-Ile jest katalizatorow ?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
levi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 15 wrz 2010, 09:50
Lokalizacja: =3City=

Post autor: levi » 27 mar 2011, 13:03

Jest jeden katalizator

U Ciebie nie jest to takie proste bo masz dwie sondy ,a to oznacza,że jak tak koniecznie nie chcesz katalizatora to żeby komputer nie wywalał błędu musisz np. podjechać do warsztatu który zajmuje się tzw. chip-tuningiem (wyłączy Ci 2 sondę )


Inni stosują jeszcze dodatkową tulejkę ,aby oszukać sondę.


Najlepszym jednak rozwiązaniem jest zakup nowego katalizatora

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2693
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 27 mar 2011, 21:47

Cześć,

Bierz zmiennik katalizatora ;-)
Ja już wszystko zmieniłem i jest elegancko ;) Nie ma żadnego problemu ;)
W moim katalizatorze jest 1 sonda. Audi A6 C5, 1.8T AJL 1998r.

Zmiennik katalizatora A6 C5 - są 2 sondy:
http://allegro.pl/katalizator-zamiennik ... 53552.html

lub:

Zmiennik katalizatora A6 C5 - jest 1 sonda: ( to właśnie mam ;)) )
http://allegro.pl/katalizator-zamiennik ... 29069.html
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 28 mar 2011, 00:04

Doc pisze:Cześć,..................

Zmiennik katalizatora A6 C5 - jest 1 sonda: ( to właśnie mam ;)) )
http://allegro.pl/katalizator-zamiennik ... 29069.html
Witam,
czy ten zamiennik jest dobrze wyprofilowany?(tzn czy nie bylo problemow z montazem?)
I jak teraz silnik reaguje na gaz? jest jakas roznica?
Jaki masz przebieg?

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2693
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 28 mar 2011, 00:36

BartG60 pisze:czy ten zamiennik jest dobrze wyprofilowany?(tzn czy nie bylo problemow z montazem?)
Zamiennik katalizatora jest dobrze wyprofilowany. Wszystko jest OK.
Warsztacie po zmianie 'kata' kosztuje ok 60zl-100zl.
BartG60 pisze:I jak teraz silnik reaguje na gaz? jest jakas roznica?

Gaz mam w piekarniku i zapaliczce <lol> Nigdy nie miałem i nigdy nie będą miał gazu w samochodzie ;)
BartG60 pisze:Jaki masz przebieg?
ok 280 000

BartG60, Armani85 jeśli macie za mało mocy w silniku 1.8T ;-) to najprościej sprawdźcie czy katalizator kwalifikuje się do wymiany za pomocą prostego testu. ( tak jak mi powiedział wojtuś )

Na zimnym silniku przejechać się (bez katowania) ze 4 razy do 4000 obr i wyhamować do 1500 obr. następnie zatrzymać się na poboczu (nie gasić auta) i zajrzeć pod maskę czy turbina "świeci " na czerwono. Test najlepiej wykonać wieczorem. Jeżeli na silniku temp. nie osiągnęła 70 stopni i turbina świeci na czerwono nawet w dzień (w moim przypadku) to kat zabity i im prędzej trzeba go wywalić żeby nie uszkodzić turbiny.

Ja wstawiłem zmiennik katalizatora i auto odżyło. Na 4 biegu od 2000 do 5000 auto się rozpędzało prawie 26 sekund, a teraz moment osiąga 5000 obr. ...:) i pamiętajcie że nie można wstawiać strumienicy łuskowej, ponieważ może poważnie uszkodzić turbinę ( chociaż mogą być problemy z przeglądem na stacji diagnostycznej i trzeba niepotrzebnie dorzucić parę dukatów więcej... )

Ja bym na twoim miejscu w pierwszej kolejności sprawdził zawór DV (czytaj cichy zabójca turbiny) czy wszystkie wężyki są szczelne, podociskane (najważniejszy jest sterujący ten cienki) i membrana cała. Zawór DV jest zamontowany na przewodzie wychodzącym z turbiny do intercoolera, a przewód sterujący idzie z kolektora ssącego fi 4mm. Jeżeli się dmuchnie ustami w przewód sterujący i czuć, że powietrze nigdzie nie ucieka i to samo z zassysaniem powietrza, to jest dobry.

ps:
Jeśli macie wszystko dobrze z silnikiem, katalizatorem, turbiną - to zostawcie oryginalny, "normalny" kat. Nie róbcie jakiś głupstw ze strumienicą, tłumikiem itd. ;)

ps2:
Nie masz mocy w silniku? Sprzedaj 1.8T i kup 4.2 hehe ;-)

Pzdr.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 28 mar 2011, 19:29

BartG60 pisze:
BartG60 pisze:I jak teraz silnik reaguje na gaz? jest jakas roznica?

Gaz mam w piekarniku i zapaliczce <lol> Nigdy nie miałem i nigdy nie będą miał gazu w samochodzie ;)

BartG60, Armani85 jeśli macie za mało mocy w silniku 1.8T ;-) to najprościej sprawdźcie czy katalizator kwalifikuje się do wymiany ...................
Nie chodzilo mi o gaz jako GAZ LPG tylko o pedal gazu, jak reaguje? Czy jest roznica w dynamice silnika <luzik>

Chce zrobic modyfikacje na ok 200KM i zastanawiam sie nad wyrzuceniem katalizatora,
dlatego pytam. Dzieki za odpowiedz ;)

Co do mocy to trzyma dosyc dobrze:


Obrazek

[ Dodano: 2011-03-29, 00:15 ]
BartG60 pisze: Ja wstawiłem zmiennik katalizatora i auto odżyło. Na 4 biegu od 2000 do 5000 auto się rozpędzało prawie 26 sekund, a teraz moment osiąga 5000 obr. ...:)
i o to mi chodzilo, u mnie silnik trzyma moc jedak na wyzszych biegach cos jak by go delikatnie przyduszalo. Tzn jak wystartujesz od zera na max doladowaniu to idzie, ale jak chcesz z "lotu" przycisnac to delikatnie czuje jakis opor. No i turbina jest czerwona jak cholera.

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 30 mar 2011, 06:48

ÂŁatwo sprawdzisz czy masz zabity katalizator. Zrób test:
Doc pisze: Na zimnym silniku przejechać się (bez katowania) ze 4 razy do 4000 obr i wyhamować do 1500 obr. następnie zatrzymać się na poboczu (nie gasić auta) i zajrzeć pod maskę czy turbina "świeci " na czerwono. Test najlepiej wykonać wieczorem. Jeżeli na silniku temp. nie osiągnęła 70 stopni i turbina świeci na czerwono nawet w dzień (w moim przypadku) to kat zabity i im prędzej trzeba go wywalić żeby nie uszkodzić turbiny.
Dodatkowo jak auto wkręca się tylko do np. 5.5 tys. i więcej nie chce iść na 4 biegu to masz na 100% zabity katalizator.

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 30 mar 2011, 20:47

wojtus1984 pisze:ÂŁatwo sprawdzisz czy masz zabity katalizator. Zrób test:
Doc pisze: Na zimnym silniku przejechać się (bez katowania) ze 4 razy do 4000 obr i wyhamować do 1500 obr. następnie zatrzymać się na poboczu (nie gasić auta) i zajrzeć pod maskę czy turbina "świeci " na czerwono. Test najlepiej wykonać wieczorem. Jeżeli na silniku temp. nie osiągnęła 70 stopni i turbina świeci na czerwono nawet w dzień (w moim przypadku) to kat zabity i im prędzej trzeba go wywalić żeby nie uszkodzić turbiny.
Dodatkowo jak auto wkręca się tylko do np. 5.5 tys. i więcej nie chce iść na 4 biegu to masz na 100% zabity katalizator.
ok zamiennik juz zamowilem, zmierze jeszcze czasy przyspieszenia na 4 biegu i zobaczymy po wymianie czy bedzie roznica.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga