Witam przeszukałem forke ale nic konkretnego nie znalazlem , otoz chce sie pozbyc katalizatora/ów.
-Jak to wyglada w silniku AWT , sa jakies problemy z takim zabiegiem?
-Jakie tłumiki przelotowe mam kupic?
-Ile jest katalizatorow ?
Pozdrawiam.
[A6 C5] 1.8T AWT - KAT
Jest jeden katalizator
U Ciebie nie jest to takie proste bo masz dwie sondy ,a to oznacza,że jak tak koniecznie nie chcesz katalizatora to żeby komputer nie wywalał błędu musisz np. podjechać do warsztatu który zajmuje się tzw. chip-tuningiem (wyłączy Ci 2 sondę )
Inni stosują jeszcze dodatkową tulejkę ,aby oszukać sondę.
Najlepszym jednak rozwiązaniem jest zakup nowego katalizatora
U Ciebie nie jest to takie proste bo masz dwie sondy ,a to oznacza,że jak tak koniecznie nie chcesz katalizatora to żeby komputer nie wywalał błędu musisz np. podjechać do warsztatu który zajmuje się tzw. chip-tuningiem (wyłączy Ci 2 sondę )
Inni stosują jeszcze dodatkową tulejkę ,aby oszukać sondę.
Najlepszym jednak rozwiązaniem jest zakup nowego katalizatora
- Doc
- Administrator
- Posty: 2934
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Cześć,
Bierz zmiennik katalizatora
Ja już wszystko zmieniłem i jest elegancko
Nie ma żadnego problemu 
W moim katalizatorze jest 1 sonda. Audi A6 C5, 1.8T AJL 1998r.
Zmiennik katalizatora A6 C5 - są 2 sondy:
http://allegro.pl/katalizator-zamiennik ... 53552.html
lub:
Zmiennik katalizatora A6 C5 - jest 1 sonda: ( to właśnie mam
)
http://allegro.pl/katalizator-zamiennik ... 29069.html
Bierz zmiennik katalizatora

Ja już wszystko zmieniłem i jest elegancko


W moim katalizatorze jest 1 sonda. Audi A6 C5, 1.8T AJL 1998r.
Zmiennik katalizatora A6 C5 - są 2 sondy:
http://allegro.pl/katalizator-zamiennik ... 53552.html
lub:
Zmiennik katalizatora A6 C5 - jest 1 sonda: ( to właśnie mam

http://allegro.pl/katalizator-zamiennik ... 29069.html
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
Witam,Doc pisze:Cześć,..................
Zmiennik katalizatora A6 C5 - jest 1 sonda: ( to właśnie mam)
http://allegro.pl/katalizator-zamiennik ... 29069.html
czy ten zamiennik jest dobrze wyprofilowany?(tzn czy nie bylo problemow z montazem?)
I jak teraz silnik reaguje na gaz? jest jakas roznica?
Jaki masz przebieg?
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
- Doc
- Administrator
- Posty: 2934
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Zamiennik katalizatora jest dobrze wyprofilowany. Wszystko jest OK.BartG60 pisze:czy ten zamiennik jest dobrze wyprofilowany?(tzn czy nie bylo problemow z montazem?)
Warsztacie po zmianie 'kata' kosztuje ok 60zl-100zl.
BartG60 pisze:I jak teraz silnik reaguje na gaz? jest jakas roznica?
Gaz mam w piekarniku i zapaliczce


ok 280 000BartG60 pisze:Jaki masz przebieg?
BartG60, Armani85 jeśli macie za mało mocy w silniku 1.8T

Na zimnym silniku przejechać się (bez katowania) ze 4 razy do 4000 obr i wyhamować do 1500 obr. następnie zatrzymać się na poboczu (nie gasić auta) i zajrzeć pod maskę czy turbina "świeci " na czerwono. Test najlepiej wykonać wieczorem. Jeżeli na silniku temp. nie osiągnęła 70 stopni i turbina świeci na czerwono nawet w dzień (w moim przypadku) to kat zabity i im prędzej trzeba go wywalić żeby nie uszkodzić turbiny.
Ja wstawiłem zmiennik katalizatora i auto odżyło. Na 4 biegu od 2000 do 5000 auto się rozpędzało prawie 26 sekund, a teraz moment osiąga 5000 obr. ...

Ja bym na twoim miejscu w pierwszej kolejności sprawdził zawór DV (czytaj cichy zabójca turbiny) czy wszystkie wężyki są szczelne, podociskane (najważniejszy jest sterujący ten cienki) i membrana cała. Zawór DV jest zamontowany na przewodzie wychodzącym z turbiny do intercoolera, a przewód sterujący idzie z kolektora ssącego fi 4mm. Jeżeli się dmuchnie ustami w przewód sterujący i czuć, że powietrze nigdzie nie ucieka i to samo z zassysaniem powietrza, to jest dobry.
ps:
Jeśli macie wszystko dobrze z silnikiem, katalizatorem, turbiną - to zostawcie oryginalny, "normalny" kat. Nie róbcie jakiś głupstw ze strumienicą, tłumikiem itd.

ps2:
Nie masz mocy w silniku? Sprzedaj 1.8T i kup 4.2 hehe

Pzdr.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Doc, łącznie zmieniany 1 raz.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
Nie chodzilo mi o gaz jako GAZ LPG tylko o pedal gazu, jak reaguje? Czy jest roznica w dynamice silnikaBartG60 pisze:BartG60 pisze:I jak teraz silnik reaguje na gaz? jest jakas roznica?
Gaz mam w piekarniku i zapaliczceNigdy nie miałem i nigdy nie będą miał gazu w samochodzie
![]()
BartG60, Armani85 jeśli macie za mało mocy w silniku 1.8Tto najprościej sprawdźcie czy katalizator kwalifikuje się do wymiany ...................

Chce zrobic modyfikacje na ok 200KM i zastanawiam sie nad wyrzuceniem katalizatora,
dlatego pytam. Dzieki za odpowiedz

Co do mocy to trzyma dosyc dobrze:
[ Dodano: 2011-03-29, 00:15 ]
i o to mi chodzilo, u mnie silnik trzyma moc jedak na wyzszych biegach cos jak by go delikatnie przyduszalo. Tzn jak wystartujesz od zera na max doladowaniu to idzie, ale jak chcesz z "lotu" przycisnac to delikatnie czuje jakis opor. No i turbina jest czerwona jak cholera.BartG60 pisze: Ja wstawiłem zmiennik katalizatora i auto odżyło. Na 4 biegu od 2000 do 5000 auto się rozpędzało prawie 26 sekund, a teraz moment osiąga 5000 obr. ...![]()
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
ÂŁatwo sprawdzisz czy masz zabity katalizator. Zrób test:
Dodatkowo jak auto wkręca się tylko do np. 5.5 tys. i więcej nie chce iść na 4 biegu to masz na 100% zabity katalizator.Doc pisze: Na zimnym silniku przejechać się (bez katowania) ze 4 razy do 4000 obr i wyhamować do 1500 obr. następnie zatrzymać się na poboczu (nie gasić auta) i zajrzeć pod maskę czy turbina "świeci " na czerwono. Test najlepiej wykonać wieczorem. Jeżeli na silniku temp. nie osiągnęła 70 stopni i turbina świeci na czerwono nawet w dzień (w moim przypadku) to kat zabity i im prędzej trzeba go wywalić żeby nie uszkodzić turbiny.
ok zamiennik juz zamowilem, zmierze jeszcze czasy przyspieszenia na 4 biegu i zobaczymy po wymianie czy bedzie roznica.wojtus1984 pisze:ÂŁatwo sprawdzisz czy masz zabity katalizator. Zrób test:Dodatkowo jak auto wkręca się tylko do np. 5.5 tys. i więcej nie chce iść na 4 biegu to masz na 100% zabity katalizator.Doc pisze: Na zimnym silniku przejechać się (bez katowania) ze 4 razy do 4000 obr i wyhamować do 1500 obr. następnie zatrzymać się na poboczu (nie gasić auta) i zajrzeć pod maskę czy turbina "świeci " na czerwono. Test najlepiej wykonać wieczorem. Jeżeli na silniku temp. nie osiągnęła 70 stopni i turbina świeci na czerwono nawet w dzień (w moim przypadku) to kat zabity i im prędzej trzeba go wywalić żeby nie uszkodzić turbiny.
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/