Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] dla wszytkich co mają problemy z rozruchem w zimne d

Silniki wysokoprężne
krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

[A6 C4] dla wszytkich co mają problemy z rozruchem w zimne d

Post autor: krzysiekjx1 » 04 lut 2011, 20:33

sam miałem problemy z rozruchem w mroźne poranki i szukałem różnych rozwiązań i forum przekopałem w nie jedną noc i miałem nawet chwile zwątpienia czy co aby silnik nie jest jakiś skatowany??? (chociaż auto od drugiego właściciela w niemczech kupione i rachunki są do pierwszego roku na wszystko w dokumentacji) ale do rzeczy,zacząłem od sprawdzenia kompresji-jest okey i równa tzn +-1,rozrząd ustawiony tak jak w książce,ale to takie skrajne czynności które były skutkiem najczarniejszych myśli :-D a teraz do rzeczy kiedyś przy pierwszych chłodach zacząłem od sprawdzenia świec-można to zrobić na dwa sposoby- omomierzem jak sie ma lub zwyczajnie kawałkiem kabla podłączając jeden koniec do świecy a drugi do jakiegoś zasilania (super punkt to kabel na prawym kielichu wyprowadzony w celu podpinania kabli rozruchowych) i jeżeli świeca jest okey podczas styku pojawi sie iskra (oczywiście mam tu na uwadze że używany kawałka zwykłego kabla plecionki - bo takie mam gdzieś tam pod ręką w garażu) - sprawdzałem oboma metodami i okazało sie że wszystkie są okey,po jakimś czasie przyszło mi na myśl żeby sprawdzić czy aby napięcie na wszystkie dochodzi i zdejmowałem fajki i sprawdzałem w ten sposób i okazało sie że też tu problemu nie ma-zresztą nie miałem przekonania w tym kierunku bo widziałem że wskazówka woltomierza siada w dół podczas grzania,a jednak sie myliłem i dlatego umieszczam ten cały monotonny opis bo tu był pies pogrzebany że jednak świece nie grzały a winne temu są te nieszczęsne fajki bo cóż z tego że napięcie w nich jest że świeca dobra jak nie ma dobrego styku i po wyjęciu wtrysków widać że sobie tak grzeją jak chcą raz dwie raz jedna :-? i reasumując polecam wszystkim którzy mają problemy z zimnym rozruchem silnika sprawdzenie jak faktycznie zachowuję sie ich układ grzejny w całości w silniku <ok>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 04 lut 2011, 20:48

no fajki sie łamia ale no cóż starość nie radość
a jak tam u ciebie z kątem wtrysku ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 04 lut 2011, 20:58

ale moje są całe i nie były popękane i w ramach szybkiego rozwiązania zastosowałem dwu milimetrowe paseczki blachy miedzianej które po odpowiednim wyprofilowaniu sobie tam elegancko siedzą i tworzą ciasną fajkę która nie pozwala na to aby był problem przepływu napięcia na świece <ok> a co do mojego kąta? podciągnąłem go w przedział 70-80 ale wróci na zalecany zakres czyli do 65 w górnym wychyleniu,bo nawet jak miałem do 100 to nie jest to rozwiązanie problemów z paleniem :lol: jeszcze musze sie zająć dawką paliwa i ustawić ją na książkową :-D bo nie ma lipy albo bedzie z tego lala albo ja wysiadam :lol:
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 06 lut 2011, 11:11

a co daje wyższy albo niższy przedział ? co się dzieje wtedy i wtedy bo ja mam chyba za duży z tego co pamiętam... bo mam okolice 76
Obrazek

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 06 lut 2011, 12:51

Lipton pisze:a co daje wyższy albo niższy przedział ? co się dzieje wtedy i wtedy bo ja mam chyba za duży z tego co pamiętam... bo mam okolice 76
Wyzszy - wyprzedzenie zaplonu
Nizszy - opoznienie
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 07 lut 2011, 19:33

Panowie.
Po wymianie rozrządu miałem 95-97.
Palił od dotknięcia, ale tak głośno pracował jak był zimny ,że mnie szlag trafiał.
Mówię sobie, ja cię załatwię.
Poluzowałem pompę i masz n a 50-52.
Wyciszył się , ale odpalał jak żonki Fiesta.
Musiał troszkę pomielić.
Teraz mam na 63-65.
Jest idealnie.
Odpala od pierwszego, nawet w duże mrozy i nie klekocze tak bardzo.
Wniosek ,że kąt ma tu dużo do powiedzenia.
Muszę jedynie popracować nad tymi nieszczęsnymi fajkami od świec bo luźne są.
Ze dwa razy w tą zimę po odpaleniu zakołysało przez chwilę silnikiem.
Jak na razie jestem zadowolony z auta i jak słyszę o problemach z wałkami rozrządu, pompowtryskami lub alu -zawieszeniem to przychodzi mi do głowy taka złota myśl
Stare to jest dobre wino ,skrzypce i samochody. He,he...
Pozdrawiam.

Tomek z naftolandu.

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 07 lut 2011, 21:23

Lechu, u mnie nie ma takiego rozrzutu.
Miałęm coś koło 50-ciu.
ÂŁadnie cykał, ale jakby słabszy był.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 08 lut 2011, 13:18

Lechu pisze:ustaw na 40 - 50 zobaczysz jak miękko będzie chodził :)
Przy takich ustawieniach może mieć problem z odpalaniem na zimnym. Bo niestety pompa już swoje przelatała.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

wawrzon28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 18 lip 2010, 07:32
Imię: Artur
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon28 » 15 lut 2011, 13:35

podłącze sie do tematu. To wkoncu jaki jest optymalny kąt dla 2,5 AAT? ja mam wedlug vaga ok 50 i chodzi :)

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 15 lut 2011, 16:48

wawrzon28 pisze:ja mam wedlug vaga ok 50 i chodzi
Kąt jest zależny od temp. paliwa. Kiedy masz taki kąt? Na BS czy na MS?
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 15 lut 2011, 22:03

wawrzon28 pisze:podłącze sie do tematu. To wkoncu jaki jest optymalny kąt dla 2,5 AAT? ja mam wedlug vaga ok 50 i chodzi :)
przy temp silnika 80-90* powinien wynosić 40-65 jednostek na vagu
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

wawrzon28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 18 lip 2010, 07:32
Imię: Artur
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon28 » 16 lut 2011, 08:42

Przy 80stC temp silnika jest okolo 52 w BS na tdi timming. A temperatura paliwa ma wpływ na kąt wtysku? czy temp. silnika?

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 16 lut 2011, 09:03

krzysiekjx1 pisze:przy temp silnika 80-90* powinien wynosić 40-65 jednostek na vagu
wawrzon28 pisze:Przy 80stC temp silnika jest okolo 52 w BS na tdi timming. A temperatura paliwa ma wpływ na kąt wtysku? czy temp. silnika?
Kto chociaż raz widział okienko VAG-a i grupe 000 BS i okienko TDI Graph to wie, że do kąta wtrysku brana jest pod uwagę temperetura paliwa (Fuel temp - w grupie 000 pole nr 9).

P.S. Oczywiście, że silnik ma mieć temperaturę roboczą >80*C.

Tam gdzie sterownik podnosi obroty do 1000obr/min.

Obrazek


Tam gdzie sterownik podnosi obroty do 1200obr/min.

Obrazek

Tam gdzie sterownik nie podnosi obrotów

Obrazek


A - Wartość kąta wtrysku
B - temperatura paliwa
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 15:35 przez elmi_k, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 16 lut 2011, 11:20

elmi_k, masz może wykresik do sterowników które nie podnoszą obrotów?
Obrazek TDI +

wawrzon28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 18 lip 2010, 07:32
Imię: Artur
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon28 » 16 lut 2011, 11:24

aha. no spoko ja własnie ustawialem kąt według tego wykresu trzymajac sie jak najblizej srodkowej lini. To paliwo zaleznie od swojej temperatury reguluje kąt? im cieplejsze tym kąt wzrasta czy opóżnia? a co z dawka tez jest zalezna od temperatury paliwa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga