Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6c5 2,5TDI AFB quatro] Niskie spalanie i brak mocy

Silniki wysokoprężne
coot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

[A6c5 2,5TDI AFB quatro] Niskie spalanie i brak mocy

Post autor: coot » 21 sty 2011, 21:00

Witam
Jakiś czas temu kupiłem Audi. Auto kupiłem z podejrzeniem uszkodzenia pompy wtryskowej , jak się okazało później uszkodzenia były bardziej rozległe (połamane wszystkie dźwigienki i uszkodzone hydropopychacze ). Po długim namyśle zdecydowałem się na wymianę całego silnika z osprzętem. Kupiłem silnik z jeżdżącego auta taki sam jak siedział u mnie AFB , numery pompy wtryskowej takie same. Po montażu okazało się że auto jest strasznie słabe od dołu i słabo się wkręca na obroty. Jeżdżąc autem okazało się tak że komputer pokładowy pokazywał spalenie w mieście około 20L a spalanie w trasie (100-120)około 10L , faktycznie spalanie było o połowę mniejsze. Hajnówka to mała mieścina i wszyscy rozkładają ręce mówiąc że ten silnik to porażka. Ja jestem zawzięty i myślę że z waszą pomocą uda mi się rozwiązać ten problem i określić czym to jest spowodowane. Udało mi się również zrobić logi , nie wiem czy dobrze
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/coot_32753.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/coot_32754.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/coot_32755.html

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 22 sty 2011, 00:47

witam. poczytaj temat zrób komplet logów potrzebnych dla twojego silnika będzie łatwiej wróżyć <ok> allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm pozdro.
tylko quatrro !!!

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 22 sty 2011, 09:19

kolejny szcześliwy nabywca A6 w super cenie.Trzeba było kupić o 3tyś droższe auto i byś nie miał problemów....A teraz ci ten kibel wyjdzie drożej niż kupił byś normalnue po wymianie wałków itd, zadbane A6 bez żadnych problemów...
Każdy wie że jeżeli auto ma 2,5 tdi to lepiej nie szukać okazji...
Ciekawi mnie ile kosztują takie szroty?

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 22 sty 2011, 09:34

spinacz2100, co ty pie...... kupi o 3 tysiaki drozsze i bedzie paliło 9 :) wez sie zastanów. Napisałes treściwie i na temat.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 22 sty 2011, 09:39

nie rozumiesz prostego zdania?
Chodziło mi o to że A6 c5 za 11 tyś nigdy nie będzie dobra.A teraz wyjdzie drożej niż ta którą by kupił za 16tyś.

coot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: coot » 22 sty 2011, 13:25

nie chodziło mi o rozwinięcie debaty na temat cen i stanów aut bo to temat rzeka. Nie jest zasadą że jak się wyda kupę kasy na auto to będzie lalka i nic się nie będzie psuło. Kupiłem auto w takim stanie a nie innym bo tak mi się spodobało. Wieczorem wstawię wszystkie potrzebne logi.

coot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: coot » 22 sty 2011, 14:12


tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 22 sty 2011, 16:21

kolego - jestes pewny ze wszystkie odbiorniki pradu (podgrzewane siedzenia, klima, radio itp) byly wylaczone ?

coot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: coot » 23 sty 2011, 02:10

100% wszystko było wyłączone

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 23 sty 2011, 11:22

coot to dobrze ze jestes 'zawziety', moze sie przydac....
obecnie wypadaloby sprawdzic w kolejnosci:
- nastawy rozrzadu (tylko porzadnie, na blokadach)
- pompe wtryskowa (+ ewentualnie wtryskiwacze) w specjalizowanym zakladzie. Czy Twoja pompa (z poprzedniego silnika) byla 'na chodzie' ?

coot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: coot » 23 sty 2011, 11:59

witam
rozrząd sprawdzę po niedzieli , dodam jeszcze że auto zachowuje się tak jak by dostawało za mało paliwa , żadnego dymku przy dodaniu gazu z rur wydechowych nie puszcza. Przy odpaleniu przez chwilę pracuje tak jakby nie chodził na wszystkich cylindrach.Po zdjęciu czujnika temp. odpala jak powinien.

[ Dodano: 2011-01-23, 18:41 ]
dziś podczas jazdy zachowywał się tak jakby odcinało na sekundę zapłon , zdarzyło się to parę razy

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 23 sty 2011, 23:43

coot
chyba w trakcie sprawdzania nastaw rozrzadu od razu pompe oraz wtryskiwacze wyslalbym gdzies do sprawdzenia..... to co widac w logach uzupelnione o Twoj opis zachowania silnika wydaje mi sie ze usprawiedliwia podjecie takich dzialan. Mam nadzieje ze ktos jeszcze to potwierdzi....
Nadal jestes zawziety ?

coot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 13 gru 2010, 20:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: coot » 24 sty 2011, 14:49

Auto coraz częściej ma tendencje do gubienia zapłonu.Po podpięciu pod vag-a wyskoczył błąd 1376-Sygnał obrotów pompy wtryskowej. Wniosek jaki mi się nasuwa to że pompa wtryskowa pada. Jednak wolał bym się mylić.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 24 sty 2011, 16:56

coot pisze:Po podpięciu pod vag-a wyskoczył błąd 1376-Sygnał obrotów pompy wtryskowej. Wniosek jaki mi się nasuwa to że pompa wtryskowa pada.
wlasnie tak to wyglada. Zazwyczaj im szybciej sie zareaguje, tym mniejsze szkody powstana...

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 24 sty 2011, 17:22

a co to za róznica jeżeli regeneracja obejmuje wszystko lub wymiana.To co za różnica czy zmieni ją teraz czy dopiero wtedy jak padnie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga