Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5]Jak podnieść a6

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rikardo8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 sie 2010, 10:30
Lokalizacja: pomorskie

[a6 c5]Jak podnieść a6

Post autor: Rikardo8 » 18 sty 2011, 21:37

Witam! Sprowadziłem moje auto juz obnizone. Generalnie "lezy" na drodze. Problem w tym, że gdy załozyłem komplet z standartowych sprenzyn i amorków okazało się, że tył poszedł w górę a przód nadal nisko. Czy coś przegapiłem? Wczesniejsze spręzyny i amorki to orginalne "Sachsy". Może ktoś z klubowiczów jest w stanie mi coś podpowiedzieć?
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 07:48 przez Rikardo8, łącznie zmieniany 2 razy.

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 19 sty 2011, 07:53

Bo na standardowych sprężynach tez będzie przód nisko-aby rozwiązać problem kup sprężyny utwardzane tylko na przód a zobaczysz ,że podejdzie pod każdy krawężnik. Ja tak zrobiłem 2 lata temu w swojej c5 i jest git. <ok>
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

Awatar użytkownika
Rikardo8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 sie 2010, 10:30
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Rikardo8 » 19 sty 2011, 09:25

Witam ponownie Szanownych Klubowiczów!
Jest pomysł. Spróbujemy poluzować wszystkie śróby wahaczy. Wygląda na to, że wahacze "trzymają" jakby pozycję do poprzedniego zawieszenia czyli obnizonego. W sumie 8 gum w wahaczach robi swoje. Może to jest jakiś trop.
Co do spręzyn utwardzonych... Taka twarda ma raczej wpływ na zachowanie się auta w zakrętach i wybieraniu nierówności. Jak to sie ma do wysokości samochodu? Nie bardzo kumam...!(Oczywiście mowa o spręzynach 'komfortowych" tej samej długości a róznej twardości)
Poinformuję o efektach. Pozdrawiam!

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 19 sty 2011, 13:59

A wiec wachacze raczej zostaw w spokoju. Ja kupiłem allroada z uszkodzonym zawieszeniem i wymieniałem je na zwykłe... kupilem amorki i sprezyny od zwykłej audi a6(kombi) jednak nie chciałem aby auto stało normalnie tylko mniej wiecej tak jak na przedostatnim poziomie allroada czyli dosyc wysoko. Z przodu miałem przerabiane dolne mocowania amortyzatorów(to ucho) poprostu trzeba przedluzyc to ucho odciac od amorka i przedluzyc.Mechanik bedzie wiedzial co zrobic a najlepiej zrobic to na gwint wtedy bedziesz mogl sobie wyregulowac jak chcesz czy nizej czy wyzej. Z tylu natomiast sa troche inne amortyzatory i nie da rady ich przerobic ale za to tylne maja na amortyzatorze taka obejme gdzie sie opiera sprezyna a wiec bierzesz amortyzatory wieziesz do tokarza dorobi Ci piersien jak ta obejma na amorkach(pierscien 1-2cm maks) i auto idzie 4-6cm w gore.

Ja mam u siebie tak zrobione i jezdzi sie super. Nie czuje zadnych nierownosci, zwolnienia porobione na drogach wpadam 60km/h i przejezdzam jak po malutkim wyboju.

KIZIOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 gru 2009, 19:13
Lokalizacja: Karczew/Warszawa

Post autor: KIZIOR » 19 sty 2011, 17:14

Rysiek91 a jak Twoje autko zachowuje się na zakrętach, żadnego pływania, bujania itp. :?:

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 19 sty 2011, 21:29

tak jak mówiłem prowadzi sie swietnie. jest sztywniutkie a drogi sie trzyma jak przyklejony. ;-)

Awatar użytkownika
Rikardo8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 sie 2010, 10:30
Lokalizacja: pomorskie

[a6 c5] Jak podnieść a6

Post autor: Rikardo8 » 20 sty 2011, 07:45

Witam!
Obiecałem opowiedzieć jakie efekty dało poluzowanie wahaczy. Otóż mialem rację...Wahacze były skręcone do zawieszenia sportowego i pozostała im swojego rodzaju "pamięć"...Po założeniu standartowych sprężyn i amorków troszkę "ciągneły przód w dół. PO poluzowaniu i skręceniu śrub mocujących wahacze przód podniósł się o 2 cm. :-D
Przyznam, że auto nadal stoi nisko, lecz w porównaniu do zawieszenia sportowego jest ogromna róznica. W czasie jazdy wyczuwa się duzo wiekszy komfort. Poza tym przy prędkościach na normalnych drogach nie odczuwam wiekszej róznicy w zakrętach.
Pomyślę jeszcze nad "patentem" Klubowicza związanym z dodatkowymi toczonymi podkładkami. Przy okazji mam pytanie? Czy w razie zastosowania tego wynalazku...mogą pozostać standartowe amorki? Czy należy je wydłużać?
Pozdrawiam!

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 20 sty 2011, 09:44

Rikardo8 pisze:Co do spręzyn utwardzonych... Taka twarda ma raczej wpływ na zachowanie się auta w zakrętach i wybieraniu nierówności. Jak to sie ma do wysokości samochodu? Nie bardzo kumam...!(Oczywiście mowa o spręzynach
Piszę jeszcze raz mam nadzieje ,że zrozumiale!!!!
Mam tak zrobione w swojej a6 i autko jest 100% stabilne na drodze nie wysokie jak traktor a tak jak wyżej pisałem pod każdy krawężnik podejdzie bez rezania zderzaka.

Proponuje każdemu przyłożyć do siebie starą sprężynę i nową-to wtedy się zdziwicie ile jest różnicy(jak mocno jest stara zmożona) auto 10 letnie to ze sprężyn jest szrot sam się przekonałem podczas wymiany.

Sprężyny utwardzane można zamówić w każdym sklepie motoryzacyjnym pod dany model autka lub allegro-ja kupiłem w hurtowni motoryzacyjnej "minimot"

Utwardzane to nie znaczy sport ani tuning bo to się zle kojarzy-poprostu są z twardszej stali i odporniejsze na zmożenie(wiele ludzi stosuje ten patent do kombiaków)

Nikt nie musi się ze mną zgadzać ale powiem ,że nie jestem pierwszym co tak zrobił.Ja osobiście dowiedziałem się o tym przypadkiem na parkingu gdy gostek miał też taką a6 jak ja i podjechał pod krawężnik bez podtracia zderzaka(mowa o przodzie)

250 zł zapłaciłem i problem z głowy pózniej zapodałem zestaw na tył i teraz 5 osób bagażnik załadowany a autko delikatnie przysiadło. (najlepiej wymienić 4 i ustawić zbieżność)

Kończę już te swoje wypociny i mam nadzieje ,że komuś się przyda moja rada bo naprawdę nie idzie czytać o tych podkładkach, dokładkach i innych czrodziejskich drucikach-tak można dłubać ale przy lanosie lub seicento.
Pozdrawiam <ok>
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 20 sty 2011, 09:54

250 zapłaciłes za 2 sprężyny na przód ? nowe + robota ?

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 20 sty 2011, 10:32

To było 1.5 roku temu-za 4 sztuki chcieli 400zl ale sądzę ,że teraz powinny być tańsze. Najpierw kupiłem 2 bo też miałem opory a za tydzień zapodałem też na tył. Pierwsze 2 tygodnie autko było trochę podsterowne bo wysoko stało(wszystko świeże) ale potem jak przejechałem się w 5 osób to sprężynki delikatnie przysiadły i do tej pory jest git. Ja wcześniej miałem ten problem ,że silnik 2.5 tdi jest badzo ciężki na przodzie i misek olejowych kilka zjadłem poduszki od silnika ,podzuszki od skrzyni,osłonę pod silnik i połamany zderzak-bylem tak zdesperowany ,że musiałem coś zrobić bo jezdzić się dało ale po stole. <ok>
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 20 sty 2011, 15:48

U mnie mimo podkladek czy przerabiania amortyzatorów wszystko zrobione jest bardzo solidnie. Nie jest to nic trudnego w tej całej przeróbce a efekt super jezeli ktos chce miec wysokie auto. Tez probowałem na poczatku wymienic same sprezyny zapłaciłem 340zł na tył wzmacniane i zadej roznicy nie bylo i wlozylem spowrotem stare. ;-)

Awatar użytkownika
odi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 05 sty 2017, 19:43
Lokalizacja: Koło

Post autor: odi » 18 kwie 2017, 16:47

Cześć w nawiązaniu do tematu.
U mnie już jeżdżą od kilku miesięcy. Mam jeszcze sposób na podniesienie tyłu w quattro tylko musi mieć minimum 17 calowe felgi bo inaczej wygląda goło.
http://allegro.pl/audi-a6-c5-dystanse-z ... 33505.html
Tadełek

RUMAK12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 cze 2017, 10:24
Lokalizacja: Sierakowice

Post autor: RUMAK12 » 21 cze 2017, 10:30

odi pisze:Cześć w nawiązaniu do tematu.
U mnie już jeżdżą od kilku miesięcy. Mam jeszcze sposób na podniesienie tyłu w quattro tylko musi mieć minimum 17 calowe felgi bo inaczej wygląda goło.
http://allegro.pl/audi-a6-c5-dystanse-z ... 33505.html
A skąd wziąłeś śruby ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja