[a6 c5]Jak podnieść a6
[a6 c5]Jak podnieść a6
Witam! Sprowadziłem moje auto juz obnizone. Generalnie "lezy" na drodze. Problem w tym, że gdy załozyłem komplet z standartowych sprenzyn i amorków okazało się, że tył poszedł w górę a przód nadal nisko. Czy coś przegapiłem? Wczesniejsze spręzyny i amorki to orginalne "Sachsy". Może ktoś z klubowiczów jest w stanie mi coś podpowiedzieć?
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, 07:48 przez Rikardo8, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Witam ponownie Szanownych Klubowiczów!
Jest pomysł. Spróbujemy poluzować wszystkie śróby wahaczy. Wygląda na to, że wahacze "trzymają" jakby pozycję do poprzedniego zawieszenia czyli obnizonego. W sumie 8 gum w wahaczach robi swoje. Może to jest jakiś trop.
Co do spręzyn utwardzonych... Taka twarda ma raczej wpływ na zachowanie się auta w zakrętach i wybieraniu nierówności. Jak to sie ma do wysokości samochodu? Nie bardzo kumam...!(Oczywiście mowa o spręzynach 'komfortowych" tej samej długości a róznej twardości)
Poinformuję o efektach. Pozdrawiam!
Jest pomysł. Spróbujemy poluzować wszystkie śróby wahaczy. Wygląda na to, że wahacze "trzymają" jakby pozycję do poprzedniego zawieszenia czyli obnizonego. W sumie 8 gum w wahaczach robi swoje. Może to jest jakiś trop.
Co do spręzyn utwardzonych... Taka twarda ma raczej wpływ na zachowanie się auta w zakrętach i wybieraniu nierówności. Jak to sie ma do wysokości samochodu? Nie bardzo kumam...!(Oczywiście mowa o spręzynach 'komfortowych" tej samej długości a róznej twardości)
Poinformuję o efektach. Pozdrawiam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
- Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie
A wiec wachacze raczej zostaw w spokoju. Ja kupiłem allroada z uszkodzonym zawieszeniem i wymieniałem je na zwykłe... kupilem amorki i sprezyny od zwykłej audi a6(kombi) jednak nie chciałem aby auto stało normalnie tylko mniej wiecej tak jak na przedostatnim poziomie allroada czyli dosyc wysoko. Z przodu miałem przerabiane dolne mocowania amortyzatorów(to ucho) poprostu trzeba przedluzyc to ucho odciac od amorka i przedluzyc.Mechanik bedzie wiedzial co zrobic a najlepiej zrobic to na gwint wtedy bedziesz mogl sobie wyregulowac jak chcesz czy nizej czy wyzej. Z tylu natomiast sa troche inne amortyzatory i nie da rady ich przerobic ale za to tylne maja na amortyzatorze taka obejme gdzie sie opiera sprezyna a wiec bierzesz amortyzatory wieziesz do tokarza dorobi Ci piersien jak ta obejma na amorkach(pierscien 1-2cm maks) i auto idzie 4-6cm w gore.
Ja mam u siebie tak zrobione i jezdzi sie super. Nie czuje zadnych nierownosci, zwolnienia porobione na drogach wpadam 60km/h i przejezdzam jak po malutkim wyboju.
Ja mam u siebie tak zrobione i jezdzi sie super. Nie czuje zadnych nierownosci, zwolnienia porobione na drogach wpadam 60km/h i przejezdzam jak po malutkim wyboju.
[a6 c5] Jak podnieść a6
Witam!
Obiecałem opowiedzieć jakie efekty dało poluzowanie wahaczy. Otóż mialem rację...Wahacze były skręcone do zawieszenia sportowego i pozostała im swojego rodzaju "pamięć"...Po założeniu standartowych sprężyn i amorków troszkę "ciągneły przód w dół. PO poluzowaniu i skręceniu śrub mocujących wahacze przód podniósł się o 2 cm. :-D
Przyznam, że auto nadal stoi nisko, lecz w porównaniu do zawieszenia sportowego jest ogromna róznica. W czasie jazdy wyczuwa się duzo wiekszy komfort. Poza tym przy prędkościach na normalnych drogach nie odczuwam wiekszej róznicy w zakrętach.
Pomyślę jeszcze nad "patentem" Klubowicza związanym z dodatkowymi toczonymi podkładkami. Przy okazji mam pytanie? Czy w razie zastosowania tego wynalazku...mogą pozostać standartowe amorki? Czy należy je wydłużać?
Pozdrawiam!
Obiecałem opowiedzieć jakie efekty dało poluzowanie wahaczy. Otóż mialem rację...Wahacze były skręcone do zawieszenia sportowego i pozostała im swojego rodzaju "pamięć"...Po założeniu standartowych sprężyn i amorków troszkę "ciągneły przód w dół. PO poluzowaniu i skręceniu śrub mocujących wahacze przód podniósł się o 2 cm. :-D
Przyznam, że auto nadal stoi nisko, lecz w porównaniu do zawieszenia sportowego jest ogromna róznica. W czasie jazdy wyczuwa się duzo wiekszy komfort. Poza tym przy prędkościach na normalnych drogach nie odczuwam wiekszej róznicy w zakrętach.
Pomyślę jeszcze nad "patentem" Klubowicza związanym z dodatkowymi toczonymi podkładkami. Przy okazji mam pytanie? Czy w razie zastosowania tego wynalazku...mogą pozostać standartowe amorki? Czy należy je wydłużać?
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Piszę jeszcze raz mam nadzieje ,że zrozumiale!!!!Rikardo8 pisze:Co do spręzyn utwardzonych... Taka twarda ma raczej wpływ na zachowanie się auta w zakrętach i wybieraniu nierówności. Jak to sie ma do wysokości samochodu? Nie bardzo kumam...!(Oczywiście mowa o spręzynach
Mam tak zrobione w swojej a6 i autko jest 100% stabilne na drodze nie wysokie jak traktor a tak jak wyżej pisałem pod każdy krawężnik podejdzie bez rezania zderzaka.
Proponuje każdemu przyłożyć do siebie starą sprężynę i nową-to wtedy się zdziwicie ile jest różnicy(jak mocno jest stara zmożona) auto 10 letnie to ze sprężyn jest szrot sam się przekonałem podczas wymiany.
Sprężyny utwardzane można zamówić w każdym sklepie motoryzacyjnym pod dany model autka lub allegro-ja kupiłem w hurtowni motoryzacyjnej "minimot"
Utwardzane to nie znaczy sport ani tuning bo to się zle kojarzy-poprostu są z twardszej stali i odporniejsze na zmożenie(wiele ludzi stosuje ten patent do kombiaków)
Nikt nie musi się ze mną zgadzać ale powiem ,że nie jestem pierwszym co tak zrobił.Ja osobiście dowiedziałem się o tym przypadkiem na parkingu gdy gostek miał też taką a6 jak ja i podjechał pod krawężnik bez podtracia zderzaka(mowa o przodzie)
250 zł zapłaciłem i problem z głowy pózniej zapodałem zestaw na tył i teraz 5 osób bagażnik załadowany a autko delikatnie przysiadło. (najlepiej wymienić 4 i ustawić zbieżność)
Kończę już te swoje wypociny i mam nadzieje ,że komuś się przyda moja rada bo naprawdę nie idzie czytać o tych podkładkach, dokładkach i innych czrodziejskich drucikach-tak można dłubać ale przy lanosie lub seicento.
Pozdrawiam

Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
To było 1.5 roku temu-za 4 sztuki chcieli 400zl ale sądzę ,że teraz powinny być tańsze. Najpierw kupiłem 2 bo też miałem opory a za tydzień zapodałem też na tył. Pierwsze 2 tygodnie autko było trochę podsterowne bo wysoko stało(wszystko świeże) ale potem jak przejechałem się w 5 osób to sprężynki delikatnie przysiadły i do tej pory jest git. Ja wcześniej miałem ten problem ,że silnik 2.5 tdi jest badzo ciężki na przodzie i misek olejowych kilka zjadłem poduszki od silnika ,podzuszki od skrzyni,osłonę pod silnik i połamany zderzak-bylem tak zdesperowany ,że musiałem coś zrobić bo jezdzić się dało ale po stole. 

Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
- Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie
U mnie mimo podkladek czy przerabiania amortyzatorów wszystko zrobione jest bardzo solidnie. Nie jest to nic trudnego w tej całej przeróbce a efekt super jezeli ktos chce miec wysokie auto. Tez probowałem na poczatku wymienic same sprezyny zapłaciłem 340zł na tył wzmacniane i zadej roznicy nie bylo i wlozylem spowrotem stare. 

Cześć w nawiązaniu do tematu.
U mnie już jeżdżą od kilku miesięcy. Mam jeszcze sposób na podniesienie tyłu w quattro tylko musi mieć minimum 17 calowe felgi bo inaczej wygląda goło.
http://allegro.pl/audi-a6-c5-dystanse-z ... 33505.html
U mnie już jeżdżą od kilku miesięcy. Mam jeszcze sposób na podniesienie tyłu w quattro tylko musi mieć minimum 17 calowe felgi bo inaczej wygląda goło.
http://allegro.pl/audi-a6-c5-dystanse-z ... 33505.html
Tadełek
A skąd wziąłeś śruby ?odi pisze:Cześć w nawiązaniu do tematu.
U mnie już jeżdżą od kilku miesięcy. Mam jeszcze sposób na podniesienie tyłu w quattro tylko musi mieć minimum 17 calowe felgi bo inaczej wygląda goło.
http://allegro.pl/audi-a6-c5-dystanse-z ... 33505.html