Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.9Tdi AVF]skaczacy korek wlewu oleju i buczenie

Silniki wysokoprężne
AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

[A6 C5 1.9Tdi AVF]skaczacy korek wlewu oleju i buczenie

Post autor: AndreCh » 12 sty 2011, 22:54

Drodzy uzytkownicy czy w 1.9 avf korek oleju ma az tak skakac jak na tym filmiku ?

Czy moze sa to oznaki zuzytego silnika i jak jeden nieznajomy mi wczesniej mechanik i specjalista od vw/audi/seat/skoda stwierdzil ze motor do wymiany bo nawet nie oplaca sie remontowac :shock:

Prosze was o wypowiedzi
Autko ma 217000km
Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 23:11 przez AndreCh, łącznie zmieniany 2 razy.
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

piotrekr79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
Lokalizacja: Zamość

Post autor: piotrekr79 » 13 sty 2011, 11:44

Witam kolegę po obejrzeniu filmiku aż sam się zaciekawiłem i odrazu poszedłem sprawdzić u siebie dodam że silnik mam ok żadnych objaw jak narazie i powiem że ten korek też tak skacze tylko ciekawi mnie ten nie wiem czy to para była widoczna z przyczyn różnicy temperatur czy dymek bo u siebie nie zauważyłem by coś takiego się wydostawało.Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
marvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 222
Rejestracja: 29 mar 2010, 22:24
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: marvin » 13 sty 2011, 18:05

Nie wiem czy w 1.9 jest tak samo jak w 2.5 ale poczytaj ten temat :

a6-c5-odma-wymieniona-a-korek-od-oleju- ... light=odma
black_six

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 13 sty 2011, 18:06

piotrekr79 pisze:Witam kolegę po obejrzeniu filmiku aż sam się zaciekawiłem i odrazu poszedłem sprawdzić u siebie dodam że silnik mam ok żadnych objaw jak narazie i powiem że ten korek też tak skacze
Witaj i dzieki za sprawdzenie i podzielenie sie ze mna swoimi obserwacjami .
Napisz mitylko czy tez masz AVF i ile masz nalatane km
piotrekr79 pisze: ciekawi mnie ten nie wiem czy to para była widoczna z przyczyn różnicy temperatur czy dymek bo u siebie nie zauważyłem by coś takiego się wydostawało
Byla to jakas para praktycznie bezwonna to zn jakis zapach mialo ale akurat ten zapach mnie wcale ale to wcale nie zmartwil .

W kazdym razie dzieki za zainteresowanie i wypowiedz kolego .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 14 sty 2011, 02:07

mi tez skacze podobno ma skakac ;)
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

piotrekr79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
Lokalizacja: Zamość

Post autor: piotrekr79 » 14 sty 2011, 22:24

kolego takie same silniki mamy czyli avf i mam już ponad 240 tyś i szczeże powiedziawszy mialem wcześniej passata 1.9 110km to powiem w porównaniu że 130km jest o wiele lepszy niż 110 i nawet spalanie jest takie same a jeżdżę dość dość więc jeśli nie masz z nim żadnego problemu nie daj sie namówić na to że jest silnik do remontu po obserwacji korka wlewu oleju widocznie tak ma być.pozdrawiam
Piotr

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 16 sty 2011, 00:31

censored pisze:Jak po korku gość stwierdza o konieczności remontu/wymiany silnika?
Nie bronie tu goscia ale warsztat wygladal na profesjonalny i stalo tam kilka ciekawych autek wiec pewnie cos tam facet wie . Ale jesli chodzi o silnik to i tak jego diagnoza zostala tymczasowo odsunieta na bok .
censored pisze:Zmień tych swoich znajomych niby speców od VW/Audi.
I kto powiedzial ze to sa znajomi ???
censored pisze:Masz diesla i tyle, ja jak miałem dość buczenia (właśnie z dolotu/filtra) i wibracji zmieniłem na Pb.
Mam . I w najlblizszej rodzinie jest 5 diesli z czego ja posiadam dwa a jest to moj 6*ty diesel i cos juz o dieslach sie tam dowiedzialem a i porownywac jest z czym .
I uwierz ze u ojca w mondeo z 2001r jest o niebo lepiej a np u kumpla w passacie z 2002r i 230000km tez jest duzo lepiej i mowa tu tylko o dieslach .
A na benzyniaka to se zmienie jak zaczne robic 20000km rocznie bo narazie srednio robie okolo 50000km i troche drogo by mnie wynioslo na benzynke <ok>
censored pisze:Diesle mają być oszczędne z założenia a ten próżnię w kieszeni ci robi
Tu masz racje tyle tylko ze auto nigdy mnie nie zawiodlo i to ja sam desperacko poszukuje usterki wymieniajac te najczestsze czesci przyczyniajace sie do owych objawow .

W kazdym razie dzieki za zainteresowonie i komentarze ...
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 16 sty 2011, 11:14

censored pisze:czasem pan Wiesio w przydomowym warsztaciku ma mnóstwo w pełni profesjonalnych narzędzi i wiedzę a inkasuje połowę
Masz racje ale tutaj o takich ciezko a takcy mechanicy i tak zycza sobie okolo 25&#8364; za godzine roboy a w serwisie to od 50&#8364; nawet do 65&#8364; wiec nie ma szans zmiescic sie w rozsadnych cenach .

Dlatego tez wynajalem wczoraj garaz i bede sam powoli sprawdzal wszystko co jest w mojej mocy i bede potrzebobowal pomocy i dlatego zalozylem temat rozbiorka silnika ..


Co do LPG to masz racje ale w Belgii gdzie mieszkam taka impreza to okolo 3000&#8364; i dodatkowo prawie zaden podziemny parking nie zezwala na parkowanie ...
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 16 sty 2011, 21:42

Piotruś,

W ktoryms z postow napisalem ze auto bylo na diagnozie u trzech mechanikow czwarte bylo ASO a piaty jakis tam powiedzial ze silnik do wymiany .
Dwoch z trzech mechanikow to POLACY z czego jeden serwisuje skody na taryfie i powiedzial ze przyczyn moze byc wiele i ze czesci i robocizna mnie wykonczy ...
A ja i tak na auto wydalem juz kupe kasy .
Drugi to kumpel taka zlota raczka i tez rozklada rece u niego i znim zmienialismy sprzeglo z dwumasem i ogladal auto ale przyznaje ze w tdi to zbyd duzego doswiadczenia nie ma chociaz od dzieciaka grzebie sie w silnikach i jest po szkole ...

Sprawdzane bylo wszystko co tylko mozliwe i wszyscy podejrzewaja ze przyczyna tkwi w silniku lub glowicy .
Mi sie rowniez to nie podoba bo auto jezdzi dobrze i nie ma niepokojacych objawow typu podwyzszone spalanie kopcenie szur turbiny czy jakichs tam innych stukow w silniku ,chociaz tego akurat prawie wcale nie slychac przez buczenie .A auto drzy i buczy niemilosiernie .

Na jalowym jak go przygazuje to efekt jest taki jakby byl wywalony dwumas i bez poduszek silnik byl a one sa nowe ten silnik lub jakis osprzet rzezi a wydaje sie ze to powietrze w filtrze tak rozrabia .

Caly uklad dolotowy sz czelny .

Juz niewiem za co sie zabrac z tad ten pomysl o zagladnieciu do silnika

Zamiescilem tez logi i jesli bylbys tak mily i chcial spojrzec to moze ty fachowym okiem cos zaowazysz .
a6-c5-19tdi-avfprosba-o-ocene-logow-vt30214.htm
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 16 sty 2011, 22:08

Odpowiedz na punkt 1 :

tak
a n75 wymienie dla pewnosci ze to nie on .

[ Dodano: 2011-01-16, 22:30 ]
Piotruś pisze:2. Zdejmij pasek wielorowkowy i przegazuj silnik (absolutnie nic nie grozi tylko zadbaj, że paska nie wkręciło między rolki).
Tego jeszce akurat nie robilem ale jutro po pracy pojade do garazu ktory wynajalem w tym celu i sprawdze ...
Piotruś pisze:W ostatecznej ostateczności możesz mieć pęknięty kolektor lub inny okoliczny osprzęt wydechu ale to wszystko jest totalny pikuś wobec bezzasadnej rozbiórki silnika ...
Czy przy peknietym kolektorze nie powinno byc delikatnego zadymienia lub jakiegos osadu ???
Bo ogladalem juz to kilkakrotnie i nic nie zauwazylem ...
Piotruś pisze:3. Jeżeli dalej będzie amba wyslij mi to auto kurierem
Taka opcja tez istnieje niestety obecnie splukalem sie do stopnia ze nie bedzie to chwilowo mozliwe . A laweta do do Polski za takie auto to 350&#8364; w jedna manke wiec szybko mam 1000&#8364; jak nie wiecej do wydania .
Za to paliwo to jakies 100&#8364; w jedna manke i chetnie bym podjechal np pod koniec tygodnia ale o juz kwestia zgrania czasu i oczywiscie twoiej checi pomocy ...
Piotruś pisze:bo zaczynasz wpadać w obłęd a ja wiem po samym sobie, ze to już zaczyna być niebezpieczny etap zamotania (psychicznego, finansowego, etc.) .
Tutaj tez masz racje ..............................
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 17 sty 2011, 09:18

Piotruś pisze:Kolektor może być pęknięty "w środku" i powodować rezonowanie np. od jakiejśtam temperatury ...
Przyznaje ze nasila sie kiedy sie silnik rozgrzewa .
Ale nawet na zimnym nie jest dobrze .
Piotruś pisze:To naturalnie tylko zwykłe spekulacje ale jak traumę będę powtarzał, że rozkręcanie silnika przed wykluczeniem wszystkich problemów osprzętu - to naprawdę umyślny sabotaż osobistej własności ... .
HeHe . No niezle z tym sabotazem .
Ciesze sie ze taki slynacy z dobrej opini fachowiec nie wskazuje ze to silnik lub cos w nim . Dodaje mi to nadziei ze to moze jednak jakas drobna usterka ...

Piotrze czy moze spojrzales w Logi do ktorych link umiescilem troszeczke wyzej ?
Sa to swierzutkie logi .

Dziekuje ci dobry czlowieku za pomoc i wypowiedzi w moiej sprawie jak i w imieniu innych userow dla ktorych twoja pomoc jest bardzo cenna .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 17 sty 2011, 11:10

Wiec tak :

Mechanik od taryf skoda mowi ze prawdopodobnie upalony/wypalony zawor lub gniazdo . Aby sprawdzic trzeba demontyowac glowice .
Duzo juz widzial w silnikach 1.9 tdi .

Aso :

Po zdemontowaniu pokrywy walka i demontazu pompek mowia ze walek popychacze i pompki sa Ok .

Mowia ze glowica moze juz nie miec swoich wymiarow i proponuja ja zmienic a w nawiasach (bez gwarancji ze ustapi )
Tez wspominaja o zaworach ...

Mechanik z warsztatu specjalizujacego sie w grupie vag do ktorego trafilem przez przypadek pogazowal silnik posluchal odkrecil korek wyja bagnet i mowi ze glowica ma przedmuchy i tak nie ma prawa byc wiec silnika nie warto naprawiac tylko wymienic bo robocizna jest zbyt droga i sie nie kalkuluje .
Mowia ze powietrze cofa przez filtr ....

Kolega mechanik :

macha glowa i nie wierzy ze to silnik zwlaszcza ze ten ma moc i nie slychas stukow ale sam tez juz nie wie co sprawdzic wiec tez proponuje albo jazde az cos padnie albo demontaz walka rozrzadu celem ogladniecia popychaczy z bliska i jak sie nic nie znajdzie to demontaz glowicy i szukania glebiej w silniku ...


Jeszcze jeden tez o tdi pojezdzil sobie samochodem i mowi ze to moze byc wszystko i nic i mowi zeby zostawic auto i beda szukac i za godzine szukania 45 bez vat ile zejdzie to za tyle trzeba zaplacic .

Nastepny pojezdzil autem i mowi ze oprocz turbo nic innego nie podejrzewa
ale zeby to sprawdzic trzeba sciagac turbo itd itd

wszyscy wykluczaja katalizator i uklad wydechowy bo gdyby byl zapchany to auto wyraznie straciloby moc .
Luzy w turbo sa od0.5mm do max 1mm
Jak np stoje przed autem ipatrze na wprost w wirnik to rusza sie w prawo i lew i gora dol .
wirnik chodzi luzno i nie widac oleju
Jest tak zarowno od strony przodu czyli od filtra jak i z tylu od wydechu .
Luzow wzdluznych czyli wciaz patrzac na przod auta nie ma .....

[ Dodano: 2011-01-17, 12:06 ]
Dodam tez ze jak przycisne gaszak na egr to buczenie znika totalnie islychac tylko przyjemna prace tdi .
Oznaczlo by to ze dzwiek wydobywa sie z silnika ?

[ Dodano: 2011-01-17, 19:00 ]
Ok jestem tez po operacji odpalenia i pogazowania auta bez paska od klimy i paska osprzetu .

Niestety nie zauwazylem zadnych zmian :-(

demontuje jednak przod celem latwiejszego zalozenia paskow i posprawdzania wszystkiego co sie da a w szczegolnosci wszystkich wezykow podcisnienia i etc .
Zawiesilem sie jednak na wspornikach ktore sa przykrecone do podluznic .
Poszly mi juz dwa klucze ...
Kolo pasowe walu korbowego chyba jest nowe bo zbyt czyste i jest koloru czystego metalu a nie czarnego jak wszystkie inne ( to tez wykluczalo by ze jest zepsute i od tego drgania ) Bo to chyba jest tlumik drgan jak sie nie myle .
Pewnie zmienili rok temu podczas wymiany paska rozrzadu .
Co dalej ???

[ Dodano: 2011-01-18, 20:30 ]
Dziasiaj po zciagnieciu do konca przodu pomyslalem ze jeszcze raz zagladne do wirnika turbo skoro moge sobie spojrzec prosto w wirnik .
Krecac chwileczke wirnikiem nagle zaczal sie obracac duzo tezej i stawia opor :-( .
Lipa kur..e z tym autem to jakis niewypal ( a tak zawsze chcialem miec a6 c5 ) HEHE .
Czy moze ma stawiac opor kiedy nie ma smarowania ?
Wymontowalem te turbo i jeszcze puscil przewod od oleju (tak bylo zapieczone 1h walki i nic )

Zrobilem tez foty walka rozrzadu i zakladam nowy temat z prosba o ocene .
Moze ktos cos zauwazy a jak nie to tym lepiej .

Piotrze czy myslisz ze warto je rozbierac i probowac je czyscic ? Pewnie juz za pozno na takie zabiegi ale w logach bylo niby ok .

[ Dodano: 2011-01-22, 23:25 ]
OK .
Nie wiem czy ktos sledzi ten temat ale postanowilem kontynuowac pisanie .

Wiec po wizycie u mechanika z dmuchawka diagnoza padla szybko TURBO do wymiany bo nawet ze sprezarka nie chcial wirnik sie obracac .
Ale ja jak uparty wol sie nie poddalem i dawaj sie dobierac do dmuchawki .
Rozkrecilem , przeczyscilem ropa , podmuchalem powietrzem i wirnik zaczal sie obracac nawet jak dmuchne powietrzem z pluc .
Poskladalem wszystko do kupy i gra chociaz przy montazu turbo na miejsce okazalo sie ze zle skrecilem obudowe ssaca powietrze i jeszcze raz trzeba bylo rozkrecac i poprawiac .
Wiec uwaga laikowie przed jakimkolwiek rozkrecaniem dmuchawki trzeba dobrze sobie pozaznaczac ...

Po zamontowaniu i skreceniu przodu niestety nie ma zmian oprocz tego ze na vagu w bs laduje do 1200 a wczesniej do +-1154 .

Mala przejazdzka i turbo smyka dalej .
Niestety po wstepnej kontroli zaraz po przejazdzce okazuje sie ze sie szybko poci od spodu tam gdzie wchodzi waz gumowy i niewiem cz to turbo czy tez przez odme .

Nastepne czynnosci jakich sie podejme to wymiana odmy a pozniej zobaczymy ...
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 10 sty 2012, 14:16

DzieĂądobry :) Trafiłem do Was z forum o passatach :) mam podobny problem jak autor wątku. Sam też jeszcze tego problemu nie rozwiązałem ;/


AndreCh.

zrobiło się cicho w Twoim temacie.... ciekawy jestem czy udało Ci się z tym buczeniem...
mam takie same objawy ale w pasacie 1.9 TDI 101KM z przebiegiem 220tys. Muszę dodać że buczenie z filtra powietrza występuje u mnie od zakupu samochodu czyli jakies już 35tys km. Nie narasta ani też nie maleje. Jednak zauważyłem taka rzecz, a mianowicie buczenie jest bardziej dokuczliwe gdy przegonie troche silnik. Np po dłuzszym butowaniu pod górki. A gdy jeżdzę spokojniej.... to to buczenie nie jest aż tak intensywne. Czyli zależnośc jest od temperatury silnika bądz elemętów/ podzespołów silnika. Oleju mi silnik nie bierze ani grama. Odpala dobrze, przyspieszenie jak dla mnie nie budzi zastrzeżeĂą. Silnik nie kopci wogóle.

aha... muszę dodać że buczenie w kabinie jest najbardzej słyszalne przy 1700-1850 obr/min. póżniej cisza.... cisza.. i znowu od 3tys w góre ale to juz rzadko się jeździ przy tych obrotach ;) Choć jak juz trzeba (autostrady niemieckie :P ) jechac z prędkściami 150-160km/h i silnik osiąga około 3,5 tys obrotów (nie pamiętam ile dokładnie) to po przejechaniu 1 tys kilometrów człowiek ma juz serdecznie dosyć. a tak nie powinno być ! ;)


jeszcze jako pomyśle że brat w A6 2.5 tdi przy predkościach do 200km/h ma cicho w kabinie bez buczenia i wycia... to mnie aż mnie z zazdrości sciska Obrazek

pozdro dla wszystkich ;)

AndreCh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 09 paź 2008, 21:07
Lokalizacja: Monki/Bruksela

Post autor: AndreCh » 30 sty 2012, 22:53

Hello .
Ja niestety nie zdolalem rozwiazac problemu , jezdze tak dalej bo stwierdzilem ze juz za duzo kasy wpakowalem i teraz bede naprawial tylko to co sie zepsuje .

Smutnym faktem niestety jest to ze zaczalem traktowac to auto jak pojazd do przemieszczania sie z punktu A do punktu B gdyz zero frajdy ani radosci z jazdy tym samochodem a wrecz kiedy tylko o tym pomysle lub sie wslucham to zlosc i nerwy .
Jednak ze wzgledu na to ile wpakowalem pieniedzy chce go zjezdzic na maksa choc z iloscia zapasowych czesci ktore posiadam ........
Mialo sie Pare aut i znowu Audi

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 31 sty 2012, 02:41

wałek rozrządu nie jest objechany na gładko? szklanki nie powycierane?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga