Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Pomóżcie proszę 3.0 TDI pytanie o quattro ?

Koła, felgi i opony
szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C6] Pomóżcie proszę 3.0 TDI pytanie o quattro ?

Post autor: szymeniu (usunięty) » 17 gru 2010, 12:38

Problem:

Mam opony 18' 245/40 Dunlop winter sport 3d, z tym że jedna miała bańkę na boku więc out, 3 opony mają bieżnik 4.8-4.9 mm, zakupiłem jedną z tego samego rocznika z bieżnikiem 5.1-5.2 czy mogę ją sparować z oponą która ma 4.9 na tylnej osi ? czy wszystko będzie ok (torsen) ?
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-2007- ... t27976.htm

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 17 gru 2010, 13:41

Wg mnie torsen nic nie zauważy 8-)
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 17 gru 2010, 13:59

Dzięki za odpowiedź, jestem przewrażliwiony na punkcie mojej małej więc nie chciałbym jeje zaszkodzić, a przy takich silnikach i układach napędowych o wszystko się martwię. Pytam bo
to z cyklu "zasłyszane" że nie może być nawet 1mm różnicy na kołach bo się może właśnie sławny torsen sypnąć. Jeszcze raz dzięki
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-2007- ... t27976.htm

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 17 gru 2010, 15:42

szymeniu,

Torsen i tak ma swoje tolerancje, wiec mysle, ze zmiesci sie w granicach.. zawsze mozesz jedna napompowac do wyzszego cisnienia:))

<ok>

mala uwaga, a jak zmierzyles glebokosc profilu, ze wyszyl Ci dziesiate milimetra..?? <ok> <ok>
haha :mrgreen:

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 17 gru 2010, 16:03

suwmiarką technologiczną z dokładnością do 0,001mm. Posiadam takie narzędzia u siebie w firmie :D Obrazek
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-2007- ... t27976.htm

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 17 gru 2010, 16:14

szymeniu,
to byla raczej ironia :)))

chodzi o dokladnosc pomiarow przy takim elementcie jakim jest guma :))
a w zasadzie.. o brak tej dokladnosci :)

przyczepnosci :))

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 17 gru 2010, 17:55

Ja jestem nader skrupulatny ;) rozumiem ironię, tylko tak jak pisałem nie chcę żeby auto dostało w dupkę z mojej winy wszystko ma być git, a że ludzie głupoty gadają to inna bajka, mamy A6 klub więc jest gdzie to wszystko zweryfikować :D

P.S szerokości, ostatnio byłem w okolicy Munchen konkretnie, Ulm, Heidenheim, Ansbach, się śmigało po DE :) fajne masz tam drogi przynajmniej, bo u nas na moim S-line i 19' to zęby można stracić
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-2007- ... t27976.htm

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 17 gru 2010, 19:35

to zadna roznica

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 18 gru 2010, 07:48

Suwmiarki mają rozdzielczość 0,01mm :)
Do mikrona mierzą tylko pasametry i mikrometry.
Elektroniczne suwmiarki są gorsze od tych z noniuszem bo przez elektronikę tolerancja rozszerza się do +/- 0,04mm.
Krótki wykład co do pomiarów:)

A co do torsena to różnica nie może przekroczyć 3km/h przy odczycie prędkości z czujików ABS.
Wzór na obwód koła z uwzględnieniem stałej PI i "r" wszyscy znają.
W teorii oznacza to że im większe koło (mierzone w calach) tym mniejsza tolerancja nierównomiernego zużycia opon.
W praktyce jest to do 5mm.
Znam przypadki gdzie napęd quattro "grzał się" bo właściciel założył na tył opony szersze ,ale tego samego rozmiaru.

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 18 gru 2010, 13:48

no o jedno zero za daleko, ale to przez zamotanie, a co do opon to znam zasady w quattro, ale wolałem zapytać dzięki za odpowiedź.

Czyli wszystko ok mogę jeździć :)
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-2007- ... t27976.htm

Awatar użytkownika
777equity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 24 gru 2009, 14:53
Lokalizacja: Lodz/Warszawa

Post autor: 777equity » 24 gru 2010, 14:09

Mozesz jezdzic smialo 0.3mm roznicy to tyle co nic
ps
Opony zimowe masz nienadajace sie na Polskie warunki drogowe.
W czasie odwlizy pojawilo sie duzo dziur z ostrymi rantami wiec za moment i tak pewnie pojawi sie kolejny babel na boku opony.
Ja mam zimowe 16' i wlasnie rozwalilem opone jak bym mial 18' bylo by po feldze :-(
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED

Plan 4 the worst hope for the best

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 01 sty 2011, 15:33

Staram się jeździć po prostu powoli, ale wczoraj w nocy trasa do ÂŚwidnicy, to masakra padająca mżawka (dobrze że nie marznąca) i auta z przeciwka, co trzeci baran źle ustawione światła, te drogi są tak dziurawe że szok :shock:

Jeśli chodzi o koszty rozwalonych felg czy opon, to są przy takich rozmiarach kolosalne, ale trudno takie wybrałem auto tak będę jeździł, w razie czego pójdzie w koszta firmy jako naprawa auta a co miesiąc i tak mam od zarypania dochodowego i VATu do zapłacenia :evil: , chociaż powiem wam szczerze na wiosne przymierzam się do nowej C7 jak wyjdzie. Nie wiem czy też w 3.0 TDI bo zobaczymy jak będzie stała cena, ale ta zawiecha w obecnym C6 mnie dobija, pełny S-line obniżony utwardzony, to auto jest jak deska. Następna będzie w pneumaticu.
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-2007- ... t27976.htm

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 01 sty 2011, 15:53

Ja mam zarejestrowane na 4 osoby i kratkę odliczam 22% Vat ze wszystkiego oprócz paliwa od dzisiaj, i dodatkowo dochodowy. Zresztą i tak oddaję do US miesięcznie 35000 więc ich to delikatnie pieści czy mam pseudo ciężarówkę czy nie ważne że im regularnie płacę.

Marzy mi się z pneumatyką bo chciałbym mieć jeszcze wygląd auta czyli minimum te 17 - 18", ale niestety nie na Polskie drogi.
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-2007- ... t27976.htm

szymeniu (usunięty)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szymeniu (usunięty) » 01 sty 2011, 16:57

http://otomoto.pl/audi-a6-v6-tdi-z-homo ... 08611.html

To w takim razie wszystkich którzy kupują powinni karać, nie kumam tego. Natomiast co do mojej homologacji to zalecenie było proste, obowiązek 4 miejsc i ładowność zwiększona do ponad 600kg. W tej chwili te wymogi spełniam i pytałem się o to ponieważ rozglądałem się za nowym z salonu typu Superb, Insygnia itp w cenie do 130k brutto i wszyscy proponowali mi homologację przy której odliczę 22% od zakupu i kosztów eksploatacji, oprócz oczywiście paliwa.

W ÂŚwitoń-Paczkowski byłem nawet oglądać A4 B8 z homologacją za 140 000 ale to było 2.0 TDI co prawda ładnie doposażona ale tylko 140 PS i z każdej mógłbym odliczyć 22% więc pytam gdzie jest haczyk ?
Virus upload 285KM i 575Nm

Moje OOOO
https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-2007- ... t27976.htm

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 01 sty 2011, 20:10

ZelvaBOi ma rację, niestety. ÂŻeby auto było ciężarowe, musi mieć albo polską homologację ciężarową, albo z taką homologacją wyjechać z salonu np. w Niemczech. Trafiają się takie, ale rzadko.

Tu masz dość dużą dyskusję o homologacji na ciężarowy: https://a6klub.pl/-a6-c6-homologacja-ciezarowa-pomozcie-vt16768,150.htm.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga