Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[c5 2,5 tdi, quattro] Rozwalony rozrząd.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
SlawioB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

[c5 2,5 tdi, quattro] Rozwalony rozrząd.

Post autor: SlawioB » 15 gru 2010, 23:37

Witam wszystkich.
Ostatnio jadąc po trasie - dość wolno ze względu na warunki atm. zatrzymałem się na stacji celem natankowania. Po natankowaniu odpaliłem auto i... kibel. Usłyszałem głośne walenie w silniku z częstotliwością ok. 200 razy/min. Od razu wyłączyłem silnik i zadzwoniłem do znajomego mechanika w pobliskiej miejscowości, ten mnie nastraszył, że to możliwe pęknięcie wałka rozrządu i, że naprawa zaboli. Autko pojechało do Olsztyna na lawecie i mechanik jeszcze się do niego nie dobrał. Czy myślicie,że naprawdę aż tak kiepsko, czy może jakaś bzdura może powodować też takie objawy...
Napiszę coś więcej jak już mechanik dobierze się do silnika.

Pozdrawiam

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 16 gru 2010, 01:04

Raczej jest kiepsko. Stawiam na brak pary dzwigni zaworowych (wydechowych lub ssacych) na jednym z cylindrow.

SlawioB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: SlawioB » 16 gru 2010, 02:28

:-/ No to mnie koledzy pocieszyliście :-/

Kolego oli80 a jaka mogłaby być przyczyna przeskoczenia rozrządu?? Auto nie katowane tym bardziej, że akurat kiedy to mi się stało jechałem bardzo łagodnie...
Czyżby zadziałało prawo Murphyego :-?
No nic mam nadzieję,że wkrótce się dowiem i mam nadzieję,że nie zaboli za bardzo...
Dziękuję za opinie

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 16 gru 2010, 12:26

A mam mówiła synku wymieniaj regularnie rozrząd.

Oczywiscie żarcik. Ale jesli to naprawde rozrząd to uff koszta nie sa ciekawe ;/ w zależnosci jeszcze od tego co ci tam pomieliło...
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 16 gru 2010, 12:49

Nie miałem nieprzyjemności doświadczenia urwania paska rozrządu podczas jazdy czy na chodzie silnika (tfu tfu tfu), ale już z kolizją zaworową jak najbardziej tak <rotfl> kolega oli80 z tego co pamiętam miał więcej szczęścia w samej przyczynie "przestawienia rozrządu" a co za tym idzie znacznie mniejsze koszta i tak dalej i tak dalej.... to tak w ramach pocieszenia kolegi SlawioB ;-)

Wg. mnie nie ma co gdybać i koledze psuć i tak mocno nadszarpnięte nerwy... :roll: wiadomo jak drogi w utrzymaniu jest ten motor, poczekajmy na oględziny mechanika w realu.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

SlawioB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: SlawioB » 17 gru 2010, 01:41

No i zaczynają powoli spływać do mnie wieści od mechanika, na wstępie powiedzał,że nie jest dobrze....
Na chwilę, kiedy się z nim kontaktowałem dobierał się do osłon rozrządu i tu pojawiły się pierwsze niepokojące wieści - nie może wykręcić jednej świecy żarowej, zachowuje się jakby była zgięta, wysnuł także przypuszczenie, że być może kawałek świecy żarowej się ułamał i wpadł do cylindra :shock: . Mam nadzieję, że wkrótce coś się dalej wyjaśni...
Czy będzie dobrze czy źle dam znać...

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 17 gru 2010, 02:48

czy mamy rozumiec ze pasek rozrzadu jest nieuszkodzony i na swoim miejscu ? podobnie jak dzwignie zaworowe ? Nie chce mi sie wierzyc, ze diagnoze zaczal od sprawdzania swiec, przy podejrzeniu o pekniety walek rozrzadu - a takie bylo, prawda ?

SlawioB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: SlawioB » 20 gru 2010, 22:46

Witam ponownie.

Wielce wkurzony brakiem obrotu sprawy wokół mojego samochodu udałem się dzisiaj osobiście do mechanika... Troszkę z nim porozmawiałem :evil: i obiecał,że się zajmie tym już jutro. Tak czy inaczej pytałem się o rozrząd czy nie przestawiony i czy pasek cały... Podono od tego zaczął i nic tam się złego nie dzieje, jedyne co narazie mu przychodzi do głowy, gdyż nie ściągnął jednej głowicy bo nie może świecy wykręcić, to to że ułamała się świeca żarowa i poszła na cylinder :!: :!: :!: Co do rozmiarów spustoszenia i kosztów naprawy jeszcze nie potrafił powiedzieć...

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 21 gru 2010, 01:59

uporzadkujmy najpierw fakty: z Twojego opisu zrozumialem ze:

zdarzenie
zaraz po uruchomieniu silnika (cieplego) uslyszales glosne 'walenie' w silniku - zgaduje ze nie 'metaliczne', tylko raczej gluche. Silnik przed 'zdarzeniem' nie zdradzal zadnych objawow nadchodzacej 'katstrofy'. Silnik nie zgasl samoczynnie - wylaczyles go 'kluczykiem'

co juz zostalo sprawdzone
- pasek rozrzadu caly
- rozrzad nie przeskoczyl (czyli sprawdzony na blokadach)

wnioski i pytania
hm .....

jezeli paski sa cale i rozrzad nie 'przeskoczony', to kolejnym logicznym krokiem wydaje sie ze powinno byc:
- sprawdzic czy zawory pracuja (podniesione dekle i zweryfikowac stan hydrauliki zaworowej)
- sprawdzic czy silnik sie kreci 'bez zaciec',
- sprawdzic kompresje
- podjac probe uruchomienia 'dziada' i ewentulnie po korekcjach wyczaic, ktory cylinder nie pracuje.
- szukac przyczyn 'stukania' poza silnikiem.

czy jakis forumowy rasowy mechanik moze mi uswiadomic dlaczego od razu sciagamy glowice (tak zrozumialem z opisu, ze jedna juz sciagnieta - druga nie, poniewaz nie da sie wykrecic swiecy) ?
oraz dlaczego nalezy wykrecic swiece aby sciagnac glowice ?

mam cztery koncepcje:
- moja wiedza jest tak nikla ze nie potrafie znalezc uzasadnienia dla dotychczasowych poczynan mechanika.
- kolega SlawioB slucha mechanika 'po lebkach' i nie potrafi nam powtorzyc jego slow.
- kolega SlawioB jest tak upierdliwy ze mechanik gada mu byle co, aby tylko sie odpie..... i pozwolil mu pracowac
- mechanik, chociaz jest kolega SlawioB, to jednak nie takim 'dobrym kolega'..... albo wlasciwie prawie sie nie znaja.....

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 gru 2010, 15:04

tx-didi, co do koncepcji to:

- pierwsza mi odpada, nie znamy sie co prawda, ale przeczytałem to co napisałeś wcześniej i dlatego pierwsza mi zdecydowanie nie pasuje <ok>

- co do pozostałych, to wszystkie sa możliwe,


Nie, nie potrafie powiedzieć po co rozpoczał od ściągania głowicy i dlaczego drugiej nie może zdjąć bez wykręcenia świecy żarowej :?: :shock: :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 22 gru 2010, 01:47

RomanS
dzieki, rozumiem ze nie tylko ja zachodze w glowe nad logika dotychczasowych czynnosci podjetych przez mechanika, o ktorych napisal kolega SlawioB

SlawioB
co dalej, cos juz wiesz ?. Mam nadzieje ze nie urazilem Cie swoim poprzednim postem (napisanym pod wplywem emocji). Dzialalem jednak w dobrej wierze, aby uchronic Cie przed podejmowaniem przedwczesnych, niewykluczone ze zupelnie zbednych krokow (dosyc kosztownych).

Oczywiscie nalezy zaznaczyc, ze na forum opieramy sie tylko i wylacznie na Twojej relacji - nie mozemy silnika 'podotykac' wlasnymi mackami, wiec wszelkie nasze opinie moga byc obarczone sporym bledem, spotegowanym przez niedokladnosc przekazu. Mam nadzieje ze zdajesz sobie z tego sprawe ?.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja