Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5TDI] czyszczenie / sprawdzenie EGR

Warsztat
ziutekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2010, 12:39
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

[A6 C4 2.5TDI] czyszczenie / sprawdzenie EGR

Post autor: ziutekr » 12 gru 2010, 21:35

Czas demontażu około 5 minut sprawdzenie i ponowny montaż kolejne 5 minut
Narzędzia ja wykorzystalem zestaw 1/4" jonesway wystarczy grzechotka i nasadki miejsca jest wystarczająco, dla wygody użylem po ruszeniu śruby lącznika elastycznego
Poniżej fotorelacja, stan licznika w moim egzemplarzu blisko 300tys, przebieg zapewne dużo wyższy
ObrazekObrazekObrazek
Przygotowanie do pracy: bezpośrednio przed odkręceniem odrobina CX-80 bardziej dla zasady niż dla pożytku, środek smarny nałożyłem rownież na trzpień zaworu.
Mam poronanie do smarta CDI tam trzeba było odmaczania a następnie użycia śrubokręta do rozruszania zaworu, nagar miał grubość kilku mm.
Co do czyszczenia gdyb ktoś robił najskuteczniejsze co znam to piana aktywna DIMER ale je użycie powoduje bardzo szybkie utlenianie się, matowienie lakieru itp. Stosujemy oczywiście mocno rozcienczoną, to najskuteczniejszy środek jaki znam do czyszczenia śilnych zabrudzeń, najlepszy efekt w połączeniu z myjką wysokociśnieniową na goraca wodę

Rico C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 28 lip 2009, 23:11
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Rico C4 » 13 gru 2010, 23:09

Co jaki czas lub przebieg km powinno się czyścić EGR?
było C4 AEL quattro

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 14 gru 2010, 00:22

ziutekr, opis czyszczenia jak najbardziej w porządku, tylko myślę, że należałoby dodać pewną kwestię, dotyczącą prawidłowego działania zaworka EGR. Jak wiadomo zaworek jest sterowany podciśnieniem, więc aby się on otwierał musi być odpowiednie podciśnienie. I teraz jeśli membranka w "gruszce" jest uszkodzona to EGR nie spełnia swego zadania, bo podciśnienie nie jest w stanie unieść sztangi otwierającej przepływ spalin.
Tak więc podczas wykonywania tego zabiegu nalezałoby sprawdzić, czy membranka unosząca sztange jest sprawna. Podpinamy "na sucho" np. strzykawkę i wytwarzamy ręcznie podciśnienie. W ten sposób sprawdzamy czy sztanga wykonuje jakikolwiek ruch.

A w ogóle trzeba pomyśleć czy EGR jest nam potrzebny. Ale o tym już gdzieś było forum. Kwestia indywidualna.
Ja postanowiłem zaślepić EGR (blaszka z InPost'u jest idealna) ;-)
Obrazek

Posunąłem się nieco dalej i odkręciłem kolektor ssący aby zobaczyć ile sadzy sie tam nagromadziło. Ku mojemu zdziwieniu było tam bardzo czysto.
Obrazek
Obrazek
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

ziutekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2010, 12:39
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: ziutekr » 14 gru 2010, 09:28

Tego zapomnialem napisac, oczywiście zawór jest sprawny, moja metoda po prostu zassac ustami u mnie pracuje lekko. Dla osób u ktorych jest z nim problem można na uruchomionym silniku sprawdzić czy wytworzone w ukladzie ciśnienie powoduje jego otwarcie (najproscie z pomoca drugiej osoby)

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 14 gru 2010, 15:22

Michaelo, a ta uszczelka od egr tam gdzie się go zaślepia jest taka sama w c4 2.5 i w c5 1.9 chodzi mi o kształt bo mam taka uszczelkę starą z c5 i odrysował bym sobie od niej kształt na blaszce i inpostu :P tylko nie mam pewności czy to samo ale wygląda na taka sama
Obrazek

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 14 gru 2010, 16:10

Również myślę, że będzie to samo ;-) Dorabiałem do 1.9tdi 2 sztuki, ale nigdy nie przymierzałem czy w 2.5tdi jest dokładnie identyczne..
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

akbukowc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2010, 09:02
Lokalizacja: Legnica

Post autor: akbukowc » 22 sty 2011, 11:42

ziutekr pisze:Tego zapomnialem napisac, oczywiście zawór jest sprawny, moja metoda po prostu zassac ustami u mnie pracuje lekko. Dla osób u ktorych jest z nim problem można na uruchomionym silniku sprawdzić czy wytworzone w ukladzie ciśnienie powoduje jego otwarcie (najproscie z pomoca drugiej osoby)
Ja jak swój odpiąłem i próbowałem zassać ustami to ledwo na 1 mm mi się udało wyciągnąć grzybka EGR-a. Czy to znaczy, że mój EGR jest do wymiany ? Jak duże jest podciśnienie w tym układzie ?

[ Dodano: 2011-01-22, 16:45 ]
Już doczytałem w innym wątku :oops: Podciśnienie powinno być "mocne", ustami ciężko ten zaworek otwierać, choć oczywiście się da.

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 23 sty 2011, 17:32

akbukowc, jak twój EGR nie bd chodził to Ci się kontrolka taka żółta bd świecić
Obrazek

akbukowc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2010, 09:02
Lokalizacja: Legnica

Post autor: akbukowc » 24 sty 2011, 08:12

Kontrolka mi się żadna nie świeci, błędów także nie ma. Wstępna diagnoza wskazuje na N-18, bo nie daje ciśnienia przy teście w kanale 003 BS.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga