Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6c5]egr

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
forest
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 lis 2010, 21:51
Lokalizacja: wlkp

[a6c5]egr

Post autor: forest » 02 gru 2010, 21:56

mam pytanie czy w tych silnikach jest tez popularne zaslepianie egr,bo na forum alfy to było czesto stosowane
poprzednie auto zrywniejsza alfa 166 24 jtd

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 02 gru 2010, 22:01

a po co chcesz go zaślepiać?

forest
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 lis 2010, 21:51
Lokalizacja: wlkp

Post autor: forest » 02 gru 2010, 22:08

to jest recylkurator spalin czyli czesc spalin trafia do ponownego spalenia a jesli go zaslepisz silnik dostaje czyste pawietrze a przy tym jest lepsze spalanie a co z tym idzie moc . podobno to cos daje tak mialem w alfie zrobione.
poprzednie auto zrywniejsza alfa 166 24 jtd

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 02 gru 2010, 22:15

wiem do czego służy EGR ale tyle Ci to doda mocy co co super sportowo wyglądająca naklejka na tylnej szybie.

forest
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 lis 2010, 21:51
Lokalizacja: wlkp

Post autor: forest » 02 gru 2010, 22:20

ale na zdrowy rozsadek to tak powinno byc. im wiecej czystego powietrza tym lepiej
poprzednie auto zrywniejsza alfa 166 24 jtd

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 02 gru 2010, 22:27

zobacz jaką to ma średnicę, to jest tak mała ilość że przy takim motorze nie zauwazysz żadnej różnicy.

forest
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 lis 2010, 21:51
Lokalizacja: wlkp

Post autor: forest » 02 gru 2010, 22:33

jakąś tam robi. dzieki temu są te normy euro
poprzednie auto zrywniejsza alfa 166 24 jtd

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 02 gru 2010, 22:39

niech każdy tak sobie zdejmie EGR to za 5 lat będziemy oddychać z butli

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 02 gru 2010, 23:18

sprawny EGR (nie zaślepiony itp) = wyraźnie szybsze nagrzewanie silnika co w obecnym czasie istotne ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 03 gru 2010, 09:14

dokładnie tak. co za tym idzie silnik szybciej się nagrzeje i bedzie pobierał mniej paliwa;)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 03 gru 2010, 10:15

forest pisze:to jest recylkurator spalin czyli czesc spalin trafia do ponownego spalenia a jesli go zaslepisz silnik dostaje czyste pawietrze a przy tym jest lepsze spalanie a co z tym idzie moc . podobno to cos daje tak mialem w alfie zrobione.
nic Ci mocy nie doda, poniewaz przy dynamicznej jezdzie egr i tak jest zamkniety (podczas przyspieszania). Natomiast pelni rowniez role zaworu bezpieczenstwa dla cisnienia w kolektorze ssacym (cos jak blow-off).
Oczywiscie zakladam ze Twoj zawor egr jest sprawny (a nie np: zapieczony w pozycji otwartej).

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 03 gru 2010, 14:05

bartosch pisze:dokładnie tak. co za tym idzie silnik szybciej się nagrzeje i bedzie pobierał mniej paliwa;)
miałem o tym napisać ale w sumie nie analizuje spalania w zimie, za to szybsze nagrzewanie jest znacznie widoczne, nie trzeba żadnej analizy osobiście właśnie w ten sposób wyczaiłem niesprawny EGR ! Dla pewności zalogowałem statycznie, no i wszystko wróciło do normy po wyczyszczeniu zaworu ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja