Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 c5 przed liftem] NieFis -> Fis, konkrety

Elektryka
bler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2008, 07:38
Lokalizacja: Kraków

[A6 c5 przed liftem] NieFis -> Fis, konkrety

Post autor: bler » 20 sie 2008, 22:29

Witam,

Przegrzebałem forum, ale nie znalazłem konkretnych odpowiedzi, poza tym, że to drogie i nie opłaca się.
Przyjmijmy przez chwilę, że kwestia immobilajzera mnie nie interesuje, bo po tym jak mi ukradli obecny egzemplarz dowiedziałem się, że na allegro można kupic takie zestawy które pozwalają spokojnie ominąć każdy immobiliser (zresztą ostatnio mi to nawet wyskoczyło na głownej stronie allegro). W związku z tym inwestuje w inne zabezpieczenia, a to może dla mnie nie istnieć.

W związku z tym chciałbym zadać jeszcze raz to pytanie.

A6 jak w temacie, licznik bez FIS. Licznik z FIS na allegro 500pln. W czym jest problem z przełożeniem?

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 20 sie 2008, 22:42

Kolego jaki problem?

Komputer samochodu nie jest wogole do tego przystosowany, do czego podepniesz FIS-a?? z czego on bedzie bral te wszystkie dane o spalaniu, ilosci km do zrobienia na paliwie ktore posiadasz itp.

Przykladowo jak do Fiata 126p podepniesz licznik z orotomierzem to bedzie on dzialal??? NIE, podobnie masz z FIS-em

Jesli twoj model posiada FIS i sie przykladowo licznik zepsół tp prawdopodobnie bedzie on dzialal ale nie gwarantuje bo to bedzie cie pewnie sporo nerwow kosztowalo zanim to wszystko wystartuje

To chyba tyle tak na szybko ;-)
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

bler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2008, 07:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bler » 20 sie 2008, 22:58

Akurat te dane o których mówisz to w komputerze już są, bo odczyt podciśnienia w kolektorze jest, kilometry są, odczyt z czujnika poziomu jest (w sensie w komputerze, patrzyłem w VAG-COM).

Pozostałe rzeczy w rodzaju ilości km do przejechania to liczy raczej sam FIS, bo na ile znam koncern VAG to robienie dwóch wersji głównego komputera silnika by było zupełnie nieopłacalne :)

Krótko mówiąc, teorię ja znam, ja bym się chciał dowiedzieć, czy ktoś PRÓBOWAÂŁ. To znaczy, wydłubał swój licznik bez fis, wziął do ręki licznik fis, popatrzył i powiedział "nich. się to nie da". Albo nie :) Do mojego drugiego, tj do starego golfa 1.3 na gaźniku też się miało nie dać założyć MFA, bo nie miało prawo działać. A się dało, i działa.

bler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2008, 07:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bler » 21 sie 2008, 04:20

o! i to jest odpowiedź jakiej oczekiwałem, dzięki. Jak kiedyś już mi się cholernie będzie nudzić to się zgłoszę po szczegóły :)

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2008, 18:55
Lokalizacja: Galway Irl
Kontakt:

Post autor: SIDNEY85 » 21 sie 2008, 15:59

Przykladowo jak do Fiata 126p podepniesz licznik z orotomierzem to bedzie on dzialal??? NIE, podobnie masz z FIS-em

I tu sie mylisz bo mialem 2 maluchy i do obydwu podpinalem obrotomierz i dialal <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2>
usunieto pkt 29 regulaminu
AUDI 80 Competition quattro

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 19 sty 2009, 10:21

censored pisze:1. Musisz calkiem wiazki kabli zmienic BO: twoje oczywiscie nie beda pasowac , bo FIS posiada ich 3 :)
zmienic? a nie dolozyc?
censored pisze:3. Musisz sprawdzic czy masz sterowanie gazu elektroniczne , bo jak linka to papa :)
patrze pod siebie: u mnie raczej jest elektronicznie
4. Kodowac kluczyki
do specow od alarmow itp trzeba isc i zeby zakodowali kluczyk?
5. Jak immo cie nie interesuje to wiecej problemow nie ma :)
jak to jest z immo? przez vaga czy jak?

[ Dodano: 2009-01-23, 01:05 ]
edit:
czy to nie sa czasem kompletne kable do podlaczenia fisa(w tym przypadku a4)? z niemieckiego za duzo nie kumam, a po przetlumaczeniu strony w google to tez za wiele nie wiadomo.
http://cgi.ebay.de/Kabelbaum-fuer-MFA-F ... 240%3A1318

przemo6208
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:05
Lokalizacja: kielce

Post autor: przemo6208 » 20 mar 2009, 19:09

marekwroc pisze:
censored pisze:1. Musisz calkiem wiazki kabli zmienic BO: twoje oczywiscie nie beda pasowac , bo FIS posiada ich 3 :)
zmienic? a nie dolozyc?


witam kolega nam tu bujdy pisze jaka wymiana instalacji chore to jest
sam mam dolozonego fisa i jakos nie wymienialem instalacji
po pierwsze kpujac licznik trzeba popatrzyc na kostki po skrajnych rogach licznika w moim przypadku byly to zielona i niebieska i taki tez trzeba kupic licznik z fisem
w fisie jest dodatkowo trzecia kostka gdzie podłanczamy czujniki i przewod z komputera silnika do sterowania ekonomizerem mozna takrze wszystkie czujniki zpiąć do masy jak komus zalezy tylko na ekonomizerze
a teraz zostaje nam immo najprostsze przelutowac kosc immo chyb ze ma sie kod to programujemy klucze wagiem i cieszymy sie z nowego licznika

stabio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 07 mar 2009, 18:55
Lokalizacja: Derby

Post autor: stabio » 20 mar 2009, 22:13

No dobra a ja mam pytanie. Mozna gdzies kupic samego FIS'a bo mi zanika? Chcialbym sam go wymienic. Taka operacja by wystarczyla czy potrzebne sa jakies dodatkowe zaiegi?

Gor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 07 mar 2009, 18:01
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Gor » 21 mar 2009, 07:58

masz kolego znaną usterkę wyświetlacza FIS - wystarczy wymiana wyświetlacza na nowy - ale to nie jest takie proste :!: poszukaj na forum było już o tym wiele informacji ......

przemo6208
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:05
Lokalizacja: kielce

Post autor: przemo6208 » 21 mar 2009, 19:28

jezeli nie masz wprawy w lutowaniu to lepiej sie za to nie zabieraj bo mozesz narobic sobie tylko kosztow

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 23 mar 2009, 18:12

Więc tak panowie nie dalej jak pól roku temu zmieniałem u siebie zegar bo nie miałem FISa na zegary z FISem po zgromadzeniu wszystkich wiadomości i schematów oraz wszystki potrzebnych urządzeń typu licznik,tacho ,złączki i kable dosiadając się do pracy trwało to ok.8 godz. na gotowo i nie było to takie straszne jak wszyscy to opisują .Myślę że robiąc to powtórnie zszedł bym do 6 godzin.Efekt i samo zadowolenie buło i jest tego warte.W dniu dzisiejszym postanowiłem jeszcze zmienić tarcze zegarów na INDIGLO a efekt tego widać na zdjęciu .Wniosek jest prosty nie taki diabeł straszny jak go malują , kolego zmieniaj budziki bo efekt jest tego warty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

wiesiek-02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 03 lut 2009, 18:19
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: wiesiek-02 » 23 mar 2009, 18:29

Jeśli chodzi o wymianę FIS-a , to mnie kosztowało to 550 zł ,(rok gwarancji) trwało troche ponad godzinkę , mi robił gość z Opoczna , jeśli kogos interesuje mogę znależć tel. do niego !!
w.j.

grzesiek811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 10 mar 2009, 23:50
Lokalizacja: Dobromierz

Post autor: grzesiek811 » 13 kwie 2009, 15:16

Też interesuje mnie ten temat. Mógłby ktoś wypisać wszystko co jest do tego potrzebne i jakąś prostą instrukcję jak to zrobić?

Rad1979
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 04 wrz 2008, 17:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rad1979 » 15 kwie 2009, 15:26

Dobry temat, też bym sobie podpatrzył jak zmienić poł FIS na pełnego....
Rad1979, A6 '02 1.9 TDI

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 17 kwie 2009, 17:42

Jak wszyscy to wszyscy też poproszę. :roll:
A dodatkowo zegary INGLOT czadowa sprawa. Zwłaszcza te białe. Rewelacja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja