Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AGA 2.4 165KM] Słaba iskra, spadki mocy... winna cewka??

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

[AGA 2.4 165KM] Słaba iskra, spadki mocy... winna cewka??

Post autor: djmatys » 28 wrz 2010, 21:45

Witam.
Od początku miałem dziwne problemy z silnikiem.
Rano co raz słabsze odpalaniem, z miesiąca na miesiąc gorzej - tak jakby się zalewał.
Po odpaleniu przez dłuższy czas czuć z wydechu nie dopalone paliwo.

Po przełączeniu na LPG silnik zaczyna "wibrować", "skakać".
Gdy jade spokojnie, lekko wciśnięty gaz - silnik skacze, przyspiesza zrywami...
Gdy wcisnę gaz do dechy to przyspiesza normalnie i ciągnie bez oporu do końca.

Mam nowe świece, kable, wyczyszczona przepustnica, ezektor, odmy... Wszystko błysk.

Dwóch mechaników zasugerowało brak kompresji lub padającą cewkę.
Dzisiaj zrobiłem pomiar kompresji i jest minimum 10.2 bara, a na jednym ponad 10.5

Czy wymienić cewkę? czy może to być coś innego??
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 15:03 przez djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 29 wrz 2010, 15:03

poprawione <ok>

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 29 wrz 2010, 17:38

cewka , sonda..

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 29 wrz 2010, 19:27

sonda sprawdzona... Wcześniej obie wywalały błędem przy źle działającej instalacji LPG.

Od poniedziałku mam nową instalkę i teraż żadnych błędów, ale problem z szarpaniem przy lekkim gazie został...

Może nie szczelny dolot? Ale by błąd wyskoczył jakiś przecież?!

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 01 lut 2011, 16:11

Z mojego doświadczenia powiem, że najpierw należy się upewnić czy instalacja lpg jest dobrze wyregulowana.

Po założeniu instalacji miałem problemy z poszarpywaniem przy 1600-2000 obrotów.
Gazownik zwalał na świece,przewody, cewki.
Po regulacji dokładnej problem znikł.
teraz regulowałem ponownie instalację i poszarpywania się pojawiły dokładnie tak samo:
Jedziemy na 5-tym biegu, 60km/h, delikatnie dodajemy gazu i czujemy przerywanie.
U mnie typowy błąd w wyregulowaniu gazu.

Ale oczywiście nie wykluczam do końca układu elektrycznego. U mnie po nawilżeniu cewki wodą widać drobniutkie iskry skaczące i to może utrudniać ustawienie instalacji bo na krótki ułamek sekundy potrafią wypaść zapłony na jednym cylindrze.

jednak wiem, że delikatne poszarpywania to może być wina instalacji.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 24 lut 2011, 11:41

jak możecie polecić dobrego gazownika to chętnie przyjmę :)

niestety z moim jest ciężki temat... pewnie jak bym zostawił auto na sprawdzenie tego gazu, wymieniliby klocki i tarcze z tyłu twierdząc że to tego wina... po prostu masakra jakie idioty..

Na razie przyzwyczaiłem się do tego... i powiem szczerze MA duże znaczenie gdzie tankuje się gaz.. na Orlen i Lukoil szarpie jak jasna cholera.... na BP auto jeździ jak marzenie... Tylko nie mam BP po drodze... więc tankuję okazyjnie...

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 16 cze 2011, 18:23

U mnie też szarpie na gazie. Na pb jedynie czuć jak delikatnie przestaje przyspieszać ( taka dziura) ale mało wyczuwalna, a na lpg szarpie. Sondy działają. Jedna sonda oscyluje jak sinusoida, ale dłużej pozostaje na górze niż na dole.

Zakładając, że na PB też coś jest nie tak, to co może być odpowiedzialne za poszarpywanie lub za nierównomierne przyspieszanie?

- układ WN
- sondy
- przepływomierz
- nieszczelny dolot
???????????
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 17 cze 2011, 21:47

zasilanie lpg zawsze jest bardziej wymagające dla układu zapłonowego niż zasilanie benzyną więc tutaj szukałbym przyczyny jeśli na benzynce jest ok. oczywiście ważna jest dobra regulacja instalki ale warsztaty, które się tym zajmują chyba mają pojęcie co robią i nie da się dobrze przeprowadzić regulacji jeśli coś nie domaga ( z wyjątkami bo w każdym biznesie zdarzają się ignoranci, ale zakładam że instalujemy osprzęt w sprawdzonych firmach). jeśli na benzynie również jest coś nie tak to już loteria, jeśli nie pokazuje na vag-u żadnych błędów to trzeba sprawdzać po kolei.

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 09 sie 2011, 14:55

a co może być przyczyną tego że silnik po odpaleniu jakby się zalewa?? tzn jedzie normalnie, ale trzeba dać mocno po gazie żeby przyspieszał.. Jak lekko otworzę przepustnicę to zalewa go... Problem występuje tylko na zimnym silniku.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 09 sie 2011, 15:10

Jeśli ten efekt występuje już na LPG, to jest za bogato dla danego obciążenia silnika = czasu wtrysku, musisz sprawdzić jakie masz STFT dla tego uchylenia na Pb i jakie na LPG, potem skorygować - weź najlepiej drugą osobę do mieszania kompem, bo się można nadziać na coś :(

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 06 wrz 2011, 11:32

no faktycznie.. cały czas wywala mi błędy "za bogato" i "długoterminowo za bogato.." tak więc coś jest nie tak, albo ze spalaniem, albo z kondycją silnika ;/

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 06 wrz 2011, 19:52

djmatys pisze:a co może być przyczyną tego że silnik po odpaleniu jakby się zalewa?? tzn jedzie normalnie, ale trzeba dać mocno po gazie żeby przyspieszał.. Jak lekko otworzę przepustnicę to zalewa go... Problem występuje tylko na zimnym silniku.
mam dokładnie ten sam objaw. przede wszystkim po odpaleniu zawsze czuć straszny zapach benzyny w spalinach, stojąc czasem dłuższą chwilę przed bramą czekając na portiera zdarzyło mi się odczuć lekkie szarpnięcie i spadek obrotów,( podejrzewam że wtryski od gazu mogą przepuszczać i w chwili uzbrajania silnik dostaje dodatkową dawkę paliwa) nie dzieje się tak zawsze tylko czasem i po przegazowaniu i przełączeniu na lpg jest wszystko ok. więc specjalnie z tym nie walczę bo brak trochę czasu( poza tym auto pali bez problemu czy ciepłe czy zimne, silnik pracuje bez zarzutu). po podłączeniu vaga wyskoczył błąd zbyt bogatej mieszanki. jeśli masz ten objaw cały czas spróbuj odpalić zimne auto awaryjnie na gazie i zobacz co wtedy.

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 06 wrz 2011, 20:52

grzałka pisze:przede wszystkim po odpaleniu zawsze czuć straszny zapach benzyny w spalinach,
A o zapachu spalin po odpaleniu rano auto to nawet nie wspomnę... masakra po prostu!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja