[AGA 2.4 165KM] Słaba iskra, spadki mocy... winna cewka??
[AGA 2.4 165KM] Słaba iskra, spadki mocy... winna cewka??
Witam.
Od początku miałem dziwne problemy z silnikiem.
Rano co raz słabsze odpalaniem, z miesiąca na miesiąc gorzej - tak jakby się zalewał.
Po odpaleniu przez dłuższy czas czuć z wydechu nie dopalone paliwo.
Po przełączeniu na LPG silnik zaczyna "wibrować", "skakać".
Gdy jade spokojnie, lekko wciśnięty gaz - silnik skacze, przyspiesza zrywami...
Gdy wcisnę gaz do dechy to przyspiesza normalnie i ciągnie bez oporu do końca.
Mam nowe świece, kable, wyczyszczona przepustnica, ezektor, odmy... Wszystko błysk.
Dwóch mechaników zasugerowało brak kompresji lub padającą cewkę.
Dzisiaj zrobiłem pomiar kompresji i jest minimum 10.2 bara, a na jednym ponad 10.5
Czy wymienić cewkę? czy może to być coś innego??
Od początku miałem dziwne problemy z silnikiem.
Rano co raz słabsze odpalaniem, z miesiąca na miesiąc gorzej - tak jakby się zalewał.
Po odpaleniu przez dłuższy czas czuć z wydechu nie dopalone paliwo.
Po przełączeniu na LPG silnik zaczyna "wibrować", "skakać".
Gdy jade spokojnie, lekko wciśnięty gaz - silnik skacze, przyspiesza zrywami...
Gdy wcisnę gaz do dechy to przyspiesza normalnie i ciągnie bez oporu do końca.
Mam nowe świece, kable, wyczyszczona przepustnica, ezektor, odmy... Wszystko błysk.
Dwóch mechaników zasugerowało brak kompresji lub padającą cewkę.
Dzisiaj zrobiłem pomiar kompresji i jest minimum 10.2 bara, a na jednym ponad 10.5
Czy wymienić cewkę? czy może to być coś innego??
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 15:03 przez djmatys, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Z mojego doświadczenia powiem, że najpierw należy się upewnić czy instalacja lpg jest dobrze wyregulowana.
Po założeniu instalacji miałem problemy z poszarpywaniem przy 1600-2000 obrotów.
Gazownik zwalał na świece,przewody, cewki.
Po regulacji dokładnej problem znikł.
teraz regulowałem ponownie instalację i poszarpywania się pojawiły dokładnie tak samo:
Jedziemy na 5-tym biegu, 60km/h, delikatnie dodajemy gazu i czujemy przerywanie.
U mnie typowy błąd w wyregulowaniu gazu.
Ale oczywiście nie wykluczam do końca układu elektrycznego. U mnie po nawilżeniu cewki wodą widać drobniutkie iskry skaczące i to może utrudniać ustawienie instalacji bo na krótki ułamek sekundy potrafią wypaść zapłony na jednym cylindrze.
jednak wiem, że delikatne poszarpywania to może być wina instalacji.
Po założeniu instalacji miałem problemy z poszarpywaniem przy 1600-2000 obrotów.
Gazownik zwalał na świece,przewody, cewki.
Po regulacji dokładnej problem znikł.
teraz regulowałem ponownie instalację i poszarpywania się pojawiły dokładnie tak samo:
Jedziemy na 5-tym biegu, 60km/h, delikatnie dodajemy gazu i czujemy przerywanie.
U mnie typowy błąd w wyregulowaniu gazu.
Ale oczywiście nie wykluczam do końca układu elektrycznego. U mnie po nawilżeniu cewki wodą widać drobniutkie iskry skaczące i to może utrudniać ustawienie instalacji bo na krótki ułamek sekundy potrafią wypaść zapłony na jednym cylindrze.
jednak wiem, że delikatne poszarpywania to może być wina instalacji.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
jak możecie polecić dobrego gazownika to chętnie przyjmę
niestety z moim jest ciężki temat... pewnie jak bym zostawił auto na sprawdzenie tego gazu, wymieniliby klocki i tarcze z tyłu twierdząc że to tego wina... po prostu masakra jakie idioty..
Na razie przyzwyczaiłem się do tego... i powiem szczerze MA duże znaczenie gdzie tankuje się gaz.. na Orlen i Lukoil szarpie jak jasna cholera.... na BP auto jeździ jak marzenie... Tylko nie mam BP po drodze... więc tankuję okazyjnie...

niestety z moim jest ciężki temat... pewnie jak bym zostawił auto na sprawdzenie tego gazu, wymieniliby klocki i tarcze z tyłu twierdząc że to tego wina... po prostu masakra jakie idioty..
Na razie przyzwyczaiłem się do tego... i powiem szczerze MA duże znaczenie gdzie tankuje się gaz.. na Orlen i Lukoil szarpie jak jasna cholera.... na BP auto jeździ jak marzenie... Tylko nie mam BP po drodze... więc tankuję okazyjnie...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
U mnie też szarpie na gazie. Na pb jedynie czuć jak delikatnie przestaje przyspieszać ( taka dziura) ale mało wyczuwalna, a na lpg szarpie. Sondy działają. Jedna sonda oscyluje jak sinusoida, ale dłużej pozostaje na górze niż na dole.
Zakładając, że na PB też coś jest nie tak, to co może być odpowiedzialne za poszarpywanie lub za nierównomierne przyspieszanie?
- układ WN
- sondy
- przepływomierz
- nieszczelny dolot
?????????
Zakładając, że na PB też coś jest nie tak, to co może być odpowiedzialne za poszarpywanie lub za nierównomierne przyspieszanie?
- układ WN
- sondy
- przepływomierz
- nieszczelny dolot

A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
zasilanie lpg zawsze jest bardziej wymagające dla układu zapłonowego niż zasilanie benzyną więc tutaj szukałbym przyczyny jeśli na benzynce jest ok. oczywiście ważna jest dobra regulacja instalki ale warsztaty, które się tym zajmują chyba mają pojęcie co robią i nie da się dobrze przeprowadzić regulacji jeśli coś nie domaga ( z wyjątkami bo w każdym biznesie zdarzają się ignoranci, ale zakładam że instalujemy osprzęt w sprawdzonych firmach). jeśli na benzynie również jest coś nie tak to już loteria, jeśli nie pokazuje na vag-u żadnych błędów to trzeba sprawdzać po kolei.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
mam dokładnie ten sam objaw. przede wszystkim po odpaleniu zawsze czuć straszny zapach benzyny w spalinach, stojąc czasem dłuższą chwilę przed bramą czekając na portiera zdarzyło mi się odczuć lekkie szarpnięcie i spadek obrotów,( podejrzewam że wtryski od gazu mogą przepuszczać i w chwili uzbrajania silnik dostaje dodatkową dawkę paliwa) nie dzieje się tak zawsze tylko czasem i po przegazowaniu i przełączeniu na lpg jest wszystko ok. więc specjalnie z tym nie walczę bo brak trochę czasu( poza tym auto pali bez problemu czy ciepłe czy zimne, silnik pracuje bez zarzutu). po podłączeniu vaga wyskoczył błąd zbyt bogatej mieszanki. jeśli masz ten objaw cały czas spróbuj odpalić zimne auto awaryjnie na gazie i zobacz co wtedy.djmatys pisze:a co może być przyczyną tego że silnik po odpaleniu jakby się zalewa?? tzn jedzie normalnie, ale trzeba dać mocno po gazie żeby przyspieszał.. Jak lekko otworzę przepustnicę to zalewa go... Problem występuje tylko na zimnym silniku.