Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 AKE] Nierówne obroty po odpaleniu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
raistlin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 21 lut 2010, 16:23
Lokalizacja: łódź

[A6 C5 AKE] Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: raistlin » 14 wrz 2010, 18:02

Witam i proszę o pomoc, otóż po odpaleniu silnika przez chwilę ma on "falujące" obroty. Vag pokazał błąd 00550 natomiast zauważyłem że dzieje się tak tylko jak mam 1/4 zbiornika paliwa, przeglądając posty doszedłem do wniosku że mam problem z pompą paliwa która nie pracuje lub zapowietrzoną pompą VP44. chcąc się upewnić ma takie pytania:
Czy dobrze kombinuję?
Co jest bardziej prawdopodobne (czytaj za co się na początek zabrać)?
Czy wcale nie mam racji? :)
pozdrawiam

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 14 wrz 2010, 19:57

Kolego błąd wskazuje na usterkę pompy , ale na początek sprawdz czy pompka spiętrzająca w zbiorniku paliwa działa i czy w przezroczystym przewodzie paliwowym przy pompie wtryskowej nie pokazuje się powietrze :-)

raistlin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 21 lut 2010, 16:23
Lokalizacja: łódź

Post autor: raistlin » 15 wrz 2010, 12:37

Oki dziś się przyjrzałem i tuż po odpaleniu w wężyku miedzy filtrem a VP zasuwa sobie powietrze i wtedy obroty szaleją, jak mam pełno w baku to spokój. Więc chyba pompka w baku bo nie słychać żeby pracowała.
Głośna ona jest?
Powinno się bez trudu słyszeć czy trzeba się przysłuchiwać?
pozdrawiam

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 15 wrz 2010, 12:40

błąd 550 wyskakuje wtedy kiedy źle jest ustawiony kąt wtrysku. Zrób logi a przedewszystkim 004 i 004BS i wstaw na forum. Może też być pompa w zbiorniku, ale wtedy poniżej 1/4 byś raczej nie pojechał tylko by się zapowietrzył. ;-)

[ Dodano: 2010-09-15, 12:42 ]
raistlin pisze:Oki dziś się przyjrzałem i tuż po odpaleniu w wężyku miedzy filtrem a VP zasuwa sobie powietrze i wtedy obroty szaleją, jak mam pełno w baku to spokój.
jak tak masz to lepiej nie dopuszczaj żeby w baku było mniej niż 1/4 paliwa bo zajeździsz vp44 i będziesz płacił i płakał.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 15 wrz 2010, 12:52

raistlin pisze:Powinno się bez trudu słyszeć czy trzeba się przysłuchiwać?
Oj trzeba. Otworzysz korek od wlewu i przystawisz ucho lub położysz się w avanciku uchem do podłogi to usłyszysz....ale! tylko wtedy gdy masz mało paliwa tzn ok 1/3 zbiornika i mniej.

Inna metoda (zalecana) to załączenie prawego zacisku bezpiecznika nr 28 do (+) na aku ( z włączoną stacyjką bez zbędnego uruchamiania silnika) wtedy załączasz pompkę na "sztywno"/"zawsze". Jeżeli usłyszysz pompkę to ok., jeżeli nie to masz prawdopodobnie przyczynę.
Pozdr ;-)

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 15 wrz 2010, 16:18

Ja przez niedziałającą pompkę w zbiorniku zajeżdziłem pompę wtryskową , nie proponuję jazdy z paliwem poniżej 1/3 zbiornika silnik będzie odpalał ale będzie miał problemy z utrzymaniem obrotów , może być tak że jeżeli wymienisz pompkę w zbiorniku to i tak będą pęcherzyki powietrza i nie będzie żadnego błędu ale może się okazać że pompa wtryskowa szwankuje , nie chcę cię straszyć ale taka możliwość istnieje , nie jestem specjalistą , ja tak miałem - pompa wtryskowa naprawiona i chodzi jak szwajcarski zegarek , proponuje oddać samochód do dobrego warsztatu ja przez szukanie po omacku straciłem dodatkowo 800 złotych .

raistlin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 21 lut 2010, 16:23
Lokalizacja: łódź

Post autor: raistlin » 10 paź 2010, 15:28

Dla potomności ;)
Okazało się że pan "mądry" mechanik przy wymianie rozrządu założył filtr paliwa z górnej półki za całe 40 zeta i szlag go trafił. Po założeniu porządnego filtra wszystko wróciło do normy.
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 11 paź 2010, 16:36

<rotfl> na przyszłość takie drobnostki jak filtry wymieniaj sam ,wg mnie sama przyjemność ;-)

constantinpeb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 25 kwie 2009, 15:21
Lokalizacja: Tarnowskie Gory

powietrze w paliwie

Post autor: constantinpeb » 12 paź 2010, 11:29

Witam, mam to samo czytam forum ale nie widze nigdzie rozwiązania tego problemu, tez mam powietrze w paliwie, u mnie wygląda to tak, w sierpniu mialem naprawiany sterownik od vp44, (tranzystor) przypuszczam ze powietrze bylo wczesniej dlatego sie spalł, ale na tym problem sie nie skonczył , auto jest słabe na wolnych obrotach gdy włączę klime i skręce kierownica tak ze dostanie jeszcze obciązenie od wspomagania autko sobie zgasnie :) do 2 tys obr mam tzw. martwy pedał, w przewodach paliwowych zapie... sobie powietrze, pompke w baku słychac, ze brzęczy gdy podłącze + pod bez. nr 28, filtr paliwa wymieniłem juz 2 razy, mam teraz KNECHTa , zaciski na przewodach przy filtrze posprawdzałem i dokręciłem , powietrze widze w przezroczystym przewodzie międzi filtrem a vp44 , sorry za długą wypowiedz ale cięzko wszystko opisac w skorcie, mam nadzieje , ze ktos mi pomoze bo nie wiem gdzie szukac przyczyny powietrza które zaciąga mi do pompy , ktora jest na to alergikiem :), z gory dzięki
Constantin

raistlin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 21 lut 2010, 16:23
Lokalizacja: łódź

Post autor: raistlin » 12 paź 2010, 19:10

U mnie nie było żadnych innych objawów niż te co opisałem. Powietrze rzeczywiście było widać w przezroczystym przewodzie i tak jak napisałem wymieniłem filtr, opaski na przewodach i przelewy przy wtryskach bo się pociły no i przeszło. powodzenia:)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 12 paź 2010, 19:31

constantinpeb,

Jeżeli "na chodzie" masz widoczny ubytek paliwa pompowanego do VP zastąpiony powietrzem to znak że masz nieszczelność. :mrgreen: . Nic nowego.....

Tej nieszczelności jednak dopatrywałbym się w części zasilania i powrotów , a w szczególności powrotów , w wężykach za filtrem tzn.. od filtra w stronę VP, wtryskiwaczy i powroty od nich do VP i filtra... :mrgreen: takie sobie koło zamknięte.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga