Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 TDI] Temperatura cieczy chłodzącej rośnie do 120C

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Karawar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 25 sie 2009, 22:13
Lokalizacja: Szczecin

[A6 C5 2,5 TDI] Temperatura cieczy chłodzącej rośnie do 120C

Post autor: Karawar » 08 sie 2010, 22:32

Parę dni temu wjeżdżałem autem z tiptronikiem na punkt widokowy koło Glossglocknera ( ok. 2400 m n.p.m.) Po 10-tej serpentynie na poziomie ok. 1800 m n.p.m. temperatura cieczy chłodzącej wzrosła do 120 stopni Celsujsza. Na wyświetlaczu pojawił się komunikat o krytycznej temperaturze cieczy. Oczywiście od razu zatrzymałem się i zgasiłem silnik. Gdy temp. opadła pojechałem dalej i nie odkręcałem żadnego kurka, bo wiadomo, że nie wolno.

Odkręciłem na maksa ogrzewanie kabiny na 30stopni i tak jechaliśmy. Temperatura więcej się już nie podniosła wyżej niż 90 stopni C. Wieczorem na schłodzonym silniku dodałem 1,5 wody do zbiornika z płynem chłodniczym. Jak zjechałem z gór i jechałem do domu po autobahnie nie pojawiła się żadna informacja o problemie. Ale coś czuję, że problem nie zniknie następnym razem.

Jak sądzicie co się stało?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 09 sie 2010, 13:20

Karawar pisze:Jak sądzicie co się stało?
Zadanie dla wrózki <ok>

A tak powaznie co przychodzi do głowy od razu:

1. Błędny odczyt temp z czujnika lub błąd wskaźnika
2. Przycięcie termostatu
3. Niedomaganie wentylatora wisko lub też wentylatora klimy (np. brak 2-go biegu), który w takich ekstremalnych przypadkach powinien wspomagać wisko
4. Te brakujące 1,5 litra płynu. Wprawdzie to tylko (a może aż ?) trochę ponad 10 % ilości cieczy w układzie chłodzenia ale tak "na oko" to przy braku 1,5 litra zbiornik wyrównawczy chyba był pusty i mogło pociągnąć powietrze do układu chlodzenia. Co znacznie pogorszyłoby chłodzenie silnika.

To co wymieniłem powyżej nie wyczerpuje może wszystkich mozliwych przyczyn (poczekaj, może jeszcze coś komus przyjdzie do głowy ;-) ).

Załozylem tylko, że nie ciągnałeś pod górę przyczepy ani nie jechałeś na zaciagnietym ręcznym <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Karawar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 25 sie 2009, 22:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Karawar » 09 sie 2010, 14:17

Czyli lepiej przejechać się do specjalisty.

Mi wydawało się, że spalił się jakiś silniczek wirnika. Ale ciężko tam rękę włożyć, zwłaszcza przy gorącym silniku.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 09 sie 2010, 14:50

Karawar pisze:Czyli lepiej przejechać się do specjalisty.
Generalnie zapewne tak, tylko że z tymi specjalistami to czesto jest tak, że nie wiadomo, z czego robili specjalizację <ok>
Karawar pisze:Mi wydawało się, że spalił się jakiś silniczek wirnika.
A co ? smierdziało spalenizną ?

Jesli masz na mysli silnik wentylatora elektrycznego (tzw. wiatrak klimy - obok głównego wentylatora wisko) to łatwo sprawdzić optycznie czy działa. Po załączeniu klimy (na AUTO) powinien ruszyc, zawsze, bez względu na temperature silnika. Rusza na tzw. 1 bieg. Bieg 2 - szybszy załącza się jak jedynka jest juz za mało, czyli np. gdy jest bardzo gorąco. Wentylator jest dobrze widoczny wiec mozesz sprawdzić czy sie załącza <ok>

Jezeli sie nie załączy to ostatnio duzo o jego naprawie lub wymianie było na forum ;-)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Karawar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 25 sie 2009, 22:13
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Karawar » 09 sie 2010, 22:08

RomanS pisze: A co śmierdziało spalenizną?
Tak, coś jakby się sfajczyło. Ten pierwszy bieg wentylatora działał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja