[A6 C5 avant] Problem z elektromagnesem
[A6 C5 avant] Problem z elektromagnesem
Mam problem z klimatyzacja. Działała normalnie po nabiciu przestała. Wszystko sprzawdzone został tylko elektromagnes na sprezarce. Kiedy zalaczam klime cale kolo sie kreci ale z nawiewow leci normalne powietrze. Po podlaczeniu vaga przeprowadzilem test klimy i w pierwszej pozycji czyli test elektromagnesu wszystko jest ok tzn. magnes sie zalacza i wylacza i jak wlacze nadmuch to leci zimne powietrze(przez jakis czas) tak jakby przy tescie puszczal czynnik w obieg a przy normalnej pracy nie. Co moze byc przyczyna? Elektromagnes chodzi caly czas a chyba pownienen co jakis czas sie wylaczac?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 28 lut 2010, 12:35
- Lokalizacja: Lubuskie
Klima nie hula
Mam podobny problem.
Podczas jazdy klima działa zatrzymując się przestaje studzić. wentylator na chłodnicy nowy, parownik i czujnik w chłodnicy nowy, filterek w przewodzie czynnika tuż przy zaworze nowy.
elektromagnes włącza się i wyłącza (na krutko) oraz normalnie. w VAGu wszytkie czujniki temperatur odpowiednio, pomocy!!!!
Podczas jazdy klima działa zatrzymując się przestaje studzić. wentylator na chłodnicy nowy, parownik i czujnik w chłodnicy nowy, filterek w przewodzie czynnika tuż przy zaworze nowy.
elektromagnes włącza się i wyłącza (na krutko) oraz normalnie. w VAGu wszytkie czujniki temperatur odpowiednio, pomocy!!!!
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
U mnie się zmieniło, tylko zapomniałem napisać :oops:
A więc było tak: jeździłem juz autem ponad 2 lata, klima działała bez zarzutu ale postanowiłem zrobić przeglad z wymianą czynnika (bo poprzedniego właściciela nie podejrzewam aby poza tankowaniem coś robił :-D ). Było to w Norauto, odessali czynnik, było o 50 % za dużo :shock: , maszyna napełniła tyle ile ma być i wyjeżdżam zadowolony. Nastepnego dnia - nie chłodzi. Powrót do Norauto - sprawdzenie- układ pusty. Emocje, wiadomo. Napełnili ponownie, z dodatkiem fluorescencyjnym, dali tylko ok 20 % czynnika, bo wiadomo= i tak wyleci, ale wtedy sprawdzą ultrafioletem gdzie ucieka. Pojeździłem tak ze 2 dni, klima sie załączała, chłodziła kiepsko (mało czynnika) a do tego w czasie pracy kompresor głośno chodził. Nie podobało mi sie to, więc za duzo klimy nie męczyłem. Pojechałem do Norauto z awantura, że nie bedę ryzykował zatarcia kompresora i albo nich juz szukają dziury albo niech daja gwarancję, że jakby co to dadzą kompresor
Oczywiście zaczęli szukać. Nic nie znaleźli, odessali z układu czynnik (było te 20 %), nabili całą dawkę i ... jeżdżę do dzisiaj, klima działa kompresor pracuje cicho.
Co było ? HGW :mrgreen:
Niestety nie wynika z tego żadna konkretna wiedza![:-/ :-/](https://a6klub.pl/images/smilies/kwasny.gif)
A więc było tak: jeździłem juz autem ponad 2 lata, klima działała bez zarzutu ale postanowiłem zrobić przeglad z wymianą czynnika (bo poprzedniego właściciela nie podejrzewam aby poza tankowaniem coś robił :-D ). Było to w Norauto, odessali czynnik, było o 50 % za dużo :shock: , maszyna napełniła tyle ile ma być i wyjeżdżam zadowolony. Nastepnego dnia - nie chłodzi. Powrót do Norauto - sprawdzenie- układ pusty. Emocje, wiadomo. Napełnili ponownie, z dodatkiem fluorescencyjnym, dali tylko ok 20 % czynnika, bo wiadomo= i tak wyleci, ale wtedy sprawdzą ultrafioletem gdzie ucieka. Pojeździłem tak ze 2 dni, klima sie załączała, chłodziła kiepsko (mało czynnika) a do tego w czasie pracy kompresor głośno chodził. Nie podobało mi sie to, więc za duzo klimy nie męczyłem. Pojechałem do Norauto z awantura, że nie bedę ryzykował zatarcia kompresora i albo nich juz szukają dziury albo niech daja gwarancję, że jakby co to dadzą kompresor
![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
Oczywiście zaczęli szukać. Nic nie znaleźli, odessali z układu czynnik (było te 20 %), nabili całą dawkę i ... jeżdżę do dzisiaj, klima działa kompresor pracuje cicho.
Co było ? HGW :mrgreen:
Niestety nie wynika z tego żadna konkretna wiedza
![:-/ :-/](https://a6klub.pl/images/smilies/kwasny.gif)
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
rolandV, tak też mysle, podejrzewam, że podczas odsysania został wyssany z jakiegos zakamarka jakiś paproch, i on gdzieś utkwił i zaklócił działanie jakiegoś np. zaworka
?
Niewytłumaczalne jest natomiast zniknięcie czynnika po pierwszym napełnieniu. Wiadomo, że sam R134a nie zostawia sladow ale ta część oleju która przy okazji z nim uciekła powinna pozostawić gdzieś slad
Przynajmniej dotychczas w kilku przypadkach które mialem tak było, tzn widać bylo gołym okiem tłuste slady w miejscu nieszczelnosci![<mysli> <mysli>](https://a6klub.pl/images/smilies/mysli.gif)
![?? ??](https://a6klub.pl/images/smilies/pytajnik.gif)
Niewytłumaczalne jest natomiast zniknięcie czynnika po pierwszym napełnieniu. Wiadomo, że sam R134a nie zostawia sladow ale ta część oleju która przy okazji z nim uciekła powinna pozostawić gdzieś slad
![<mysli> <mysli>](https://a6klub.pl/images/smilies/mysli.gif)
Przynajmniej dotychczas w kilku przypadkach które mialem tak było, tzn widać bylo gołym okiem tłuste slady w miejscu nieszczelnosci
![<mysli> <mysli>](https://a6klub.pl/images/smilies/mysli.gif)
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
Witam ![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Zacznijmy od tego , ze w A6 C5 nie ma zaworu rozprężnego - jest tylko dysza rozpreżna - znajduje siew miejscu zweżenia przewodu HI ciśnienia - pod osłoną na podszybiu - przed filtrem PP - przed nią jest połaczenie skręcane.
Po drugie - w każdym kmpresorze ze sprzegłem elektromagnetycznym jest w spręzarce tzw "zawór sterujacy" badx mechaniczny - działajacy ciśnieniowo bądź w nowszych - sterowany impulsami prostokatnymi elektroniczny.
Jesli ten emchaniczny niedomaga bywa tak iż przez chwile poleci chłodne powietrze po czym.. sprężarka działa a układ nie chłodzi - trzeba podmienic zawór w sprezarce...
Inna sprawa gdy dysza rozprężna zacznie sie sypać badź jest zasyfiona - wtedy szykujcie sie na wydatki... , moze byc , ze filtr osuszacz jest zapchany i takze bedzie zatykał układ...
To takie na szybko.
76042zubzyk a na manometrach jakie widzisz wartości ciśnien?? na podstawie ich sporo można wywnioskować![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Pozdrawiam.
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Zacznijmy od tego , ze w A6 C5 nie ma zaworu rozprężnego - jest tylko dysza rozpreżna - znajduje siew miejscu zweżenia przewodu HI ciśnienia - pod osłoną na podszybiu - przed filtrem PP - przed nią jest połaczenie skręcane.
Po drugie - w każdym kmpresorze ze sprzegłem elektromagnetycznym jest w spręzarce tzw "zawór sterujacy" badx mechaniczny - działajacy ciśnieniowo bądź w nowszych - sterowany impulsami prostokatnymi elektroniczny.
Jesli ten emchaniczny niedomaga bywa tak iż przez chwile poleci chłodne powietrze po czym.. sprężarka działa a układ nie chłodzi - trzeba podmienic zawór w sprezarce...
Inna sprawa gdy dysza rozprężna zacznie sie sypać badź jest zasyfiona - wtedy szykujcie sie na wydatki... , moze byc , ze filtr osuszacz jest zapchany i takze bedzie zatykał układ...
To takie na szybko.
76042zubzyk a na manometrach jakie widzisz wartości ciśnien?? na podstawie ich sporo można wywnioskować
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Pozdrawiam.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
Re: Klima nie hula
W tym wypadku wygląda na niską wydajność kompresora. Wystarczy na postoju pogazować chwile i powinno lecieć juz chlodne powietrze...lipsiu pisze:Mam podobny problem.
Podczas jazdy klima działa zatrzymując się przestaje studzić. wentylator na chłodnicy nowy, parownik i czujnik w chłodnicy nowy, filterek w przewodzie czynnika tuż przy zaworze nowy.
elektromagnes włącza się i wyłącza (na krutko) oraz normalnie. w VAGu wszytkie czujniki temperatur odpowiednio, pomocy!!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
- Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie
A filtr PP... podczas jazdy jest dodatkowy przepływ pod wpływem ruchu powietrza... tez sie zetknąłem z taka sytuacją ![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Często przyczyną sa błahostki![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
pozdrawiam![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Często przyczyną sa błahostki
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
pozdrawiam
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
BLACK EDITION Mod poczatek ----->
Regulamin Punkt 27
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga