Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 avant] Problem z elektromagnesem

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Misiek_84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:59
Lokalizacja: Koszalin

[A6 C5 avant] Problem z elektromagnesem

Post autor: Misiek_84 » 02 sie 2010, 18:47

Mam problem z klimatyzacja. Działała normalnie po nabiciu przestała. Wszystko sprzawdzone został tylko elektromagnes na sprezarce. Kiedy zalaczam klime cale kolo sie kreci ale z nawiewow leci normalne powietrze. Po podlaczeniu vaga przeprowadzilem test klimy i w pierwszej pozycji czyli test elektromagnesu wszystko jest ok tzn. magnes sie zalacza i wylacza i jak wlacze nadmuch to leci zimne powietrze(przez jakis czas) tak jakby przy tescie puszczal czynnik w obieg a przy normalnej pracy nie. Co moze byc przyczyna? Elektromagnes chodzi caly czas a chyba pownienen co jakis czas sie wylaczac?

ciamajdowaty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 28 lut 2010, 12:35
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ciamajdowaty » 06 sie 2010, 21:59

wyciągnij tą sprężarkę, podłącz na krótko, odkręc elektromagnes, jeśli jest spalony bardzo wyraźnie to po nim widac.

lipsiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 lis 2008, 21:40
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontakt:

Klima nie hula

Post autor: lipsiu » 16 sie 2010, 12:36

Mam podobny problem.
Podczas jazdy klima działa zatrzymując się przestaje studzić. wentylator na chłodnicy nowy, parownik i czujnik w chłodnicy nowy, filterek w przewodzie czynnika tuż przy zaworze nowy.
elektromagnes włącza się i wyłącza (na krutko) oraz normalnie. w VAGu wszytkie czujniki temperatur odpowiednio, pomocy!!!!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 wrz 2010, 22:38

lipsiu, rozgryzłeś problem ? Bo zdarzyło mi się to samo :evil:
Części samochodowe online - Motostacja pl

Misiek_84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Misiek_84 » 23 sty 2011, 22:16

witam zmieniło sie cos w tym temacie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 23 sty 2011, 23:04

U mnie się zmieniło, tylko zapomniałem napisać :oops:

A więc było tak: jeździłem juz autem ponad 2 lata, klima działała bez zarzutu ale postanowiłem zrobić przeglad z wymianą czynnika (bo poprzedniego właściciela nie podejrzewam aby poza tankowaniem coś robił :-D ). Było to w Norauto, odessali czynnik, było o 50 % za dużo :shock: , maszyna napełniła tyle ile ma być i wyjeżdżam zadowolony. Nastepnego dnia - nie chłodzi. Powrót do Norauto - sprawdzenie- układ pusty. Emocje, wiadomo. Napełnili ponownie, z dodatkiem fluorescencyjnym, dali tylko ok 20 % czynnika, bo wiadomo= i tak wyleci, ale wtedy sprawdzą ultrafioletem gdzie ucieka. Pojeździłem tak ze 2 dni, klima sie załączała, chłodziła kiepsko (mało czynnika) a do tego w czasie pracy kompresor głośno chodził. Nie podobało mi sie to, więc za duzo klimy nie męczyłem. Pojechałem do Norauto z awantura, że nie bedę ryzykował zatarcia kompresora i albo nich juz szukają dziury albo niech daja gwarancję, że jakby co to dadzą kompresor ;-)
Oczywiście zaczęli szukać. Nic nie znaleźli, odessali z układu czynnik (było te 20 %), nabili całą dawkę i ... jeżdżę do dzisiaj, klima działa kompresor pracuje cicho.

Co było ? HGW :mrgreen:

Niestety nie wynika z tego żadna konkretna wiedza :-/
Części samochodowe online - Motostacja pl

rolandV
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 19 wrz 2010, 16:54
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: rolandV » 27 mar 2011, 11:25

Zdarza się czasem że po napełnieniu klimy zawiesza się jakiś zaworek zwrotny czy coś takiego i mimo że jest czynnik klima nie działa, trzeba podobno odessać i powtórzyć napełnianie.
AUDI A6 C5 2003 AVANT 1,9 TDI AWX 131KM@163KM / 296Nm@365Nm/ CHIP by TDI - TUNING.

MARCINcichocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: MARCINcichocki » 27 mar 2011, 12:45

MISIEK-84 sprawdz zawór rozprężny.Wygląda na to że on nie zamyka i sprężarka pompuje w koło.
CICHY

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 mar 2011, 13:05

rolandV, tak też mysle, podejrzewam, że podczas odsysania został wyssany z jakiegos zakamarka jakiś paproch, i on gdzieś utkwił i zaklócił działanie jakiegoś np. zaworka ???

Niewytłumaczalne jest natomiast zniknięcie czynnika po pierwszym napełnieniu. Wiadomo, że sam R134a nie zostawia sladow ale ta część oleju która przy okazji z nim uciekła powinna pozostawić gdzieś slad <mysli>
Przynajmniej dotychczas w kilku przypadkach które mialem tak było, tzn widać bylo gołym okiem tłuste slady w miejscu nieszczelnosci <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Misiek_84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 06 wrz 2009, 11:59
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Misiek_84 » 28 mar 2011, 21:16

Ok.Poszperam i napisze jaki efekt.PZDR
Czy przy wymianie zawora rozpreznego jest wymagane odessanie czynnika?

[ Dodano: 2011-03-30, 16:59 ]
ponawiam pytanie:Czy przy wymianie zawora rozpreznego jest wymagane odessanie czynnika?

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 16 lip 2011, 15:38

Koledzy podepnę się pod temat gdzie szukać tego zaworka rozprężnego i czy przed wymontowaniem tego zaworka trzeba spuścić czynnik chłodzący, i drugie moje pytanie co oznacza liczba 53 w dziesiątej kolumnie po zrobieniu pierwotnych nastaw w klimie na Vaginie. <rotfl>

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 16 lip 2011, 17:00

Witam :)
Zacznijmy od tego , ze w A6 C5 nie ma zaworu rozprężnego - jest tylko dysza rozpreżna - znajduje siew miejscu zweżenia przewodu HI ciśnienia - pod osłoną na podszybiu - przed filtrem PP - przed nią jest połaczenie skręcane.
Po drugie - w każdym kmpresorze ze sprzegłem elektromagnetycznym jest w spręzarce tzw "zawór sterujacy" badx mechaniczny - działajacy ciśnieniowo bądź w nowszych - sterowany impulsami prostokatnymi elektroniczny.
Jesli ten emchaniczny niedomaga bywa tak iż przez chwile poleci chłodne powietrze po czym.. sprężarka działa a układ nie chłodzi - trzeba podmienic zawór w sprezarce...
Inna sprawa gdy dysza rozprężna zacznie sie sypać badź jest zasyfiona - wtedy szykujcie sie na wydatki... , moze byc , ze filtr osuszacz jest zapchany i takze bedzie zatykał układ...
To takie na szybko.
76042zubzyk a na manometrach jakie widzisz wartości ciśnien?? na podstawie ich sporo można wywnioskować :)
Pozdrawiam.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 16 lip 2011, 18:28

Na manometrach nie wiem ale strona kierowcy chłodzi dobrze a kierowcy słabo, robiłem Vagiem ustawienia podstawowe i w ostatniej dziesiątej rubryce nie zeruje się wartość i pozostaje 53 a powinna chyba się wyzerować tak jak reszta rubryk.

Blade-Karol

Re: Klima nie hula

Post autor: Blade-Karol » 16 lip 2011, 21:35

lipsiu pisze:Mam podobny problem.
Podczas jazdy klima działa zatrzymując się przestaje studzić. wentylator na chłodnicy nowy, parownik i czujnik w chłodnicy nowy, filterek w przewodzie czynnika tuż przy zaworze nowy.
elektromagnes włącza się i wyłącza (na krutko) oraz normalnie. w VAGu wszytkie czujniki temperatur odpowiednio, pomocy!!!!
W tym wypadku wygląda na niską wydajność kompresora. Wystarczy na postoju pogazować chwile i powinno lecieć juz chlodne powietrze...

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 17 lip 2011, 20:58

A filtr PP... podczas jazdy jest dodatkowy przepływ pod wpływem ruchu powietrza... tez sie zetknąłem z taka sytuacją :)
Często przyczyną sa błahostki :)
pozdrawiam :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga