[A6 C5 2,5 TDi V6] - Zmiana silnika na 1,9 TDi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
[A6 C5 2,5 TDi V6] - Zmiana silnika na 1,9 TDi
Witam
Zabrałem się za wymianę silnika, mianowicie wyrzucam 2,5 tdi V6 i wrzucam 1,9 Tdi
Moja przygoda z 2,5 Tdi i jego mankamentami (powinienem napisać przez duże "M") zaczęła się ponad rok temu, część problemów, które jak dotąd udało się przejść z bólami opisałem również na tym forum.
Czara goryczy przepełniła się w momencie kiedy tip tronic odmówił posłuszeństwa, stanąłem przed dylematem: sprzedać auto, naprawić skrzynię, zmiana silnika i skrzyni.
Zabrałem się za wymianę, zakupiłem cały pojazd pochodzenia GB na dawcę i zaczęła się kolejna przygoda
Szczerze mówiąc mimo tych ciągłych kłopotów z jednostką 2,5 tdi v6 i bezustannego wietrzenia portfela nie mogę się doczekać kiedy w końcu znowu zasiądę za sterami.
Wyrzucam AFB z tiptronic a wrzucam AFN z 5biegów manualem, dawca niestety nie posiada w 100% wszystkich potrzebnych elementów...
Mam pytanie do fachowców
Czy jest różnica miedzy tymi motorami jeżeli chodzi o:
-Przedni pas i chłodnice (zauważyłem w 1,9 mniejszy intercooler z boku)
-instalacja elektryczna (w angliku jest stronami odwrócona)
- nie mam obudowy filtra powietrza z przepływką (czy sama obudowa zapasuje od 2,5)
- w pojeździe biorcy jest ASR a dawcy nie posiada, sterownik zostaje na swoim miejscu, czy w związku z tym będzie problem??
- czy moge wykorzystać katalizator z 2,5??
-co zrobić z przewodami od automatu
Z góry dziękuję za pomoc
Zabrałem się za wymianę silnika, mianowicie wyrzucam 2,5 tdi V6 i wrzucam 1,9 Tdi
Moja przygoda z 2,5 Tdi i jego mankamentami (powinienem napisać przez duże "M") zaczęła się ponad rok temu, część problemów, które jak dotąd udało się przejść z bólami opisałem również na tym forum.
Czara goryczy przepełniła się w momencie kiedy tip tronic odmówił posłuszeństwa, stanąłem przed dylematem: sprzedać auto, naprawić skrzynię, zmiana silnika i skrzyni.
Zabrałem się za wymianę, zakupiłem cały pojazd pochodzenia GB na dawcę i zaczęła się kolejna przygoda
Szczerze mówiąc mimo tych ciągłych kłopotów z jednostką 2,5 tdi v6 i bezustannego wietrzenia portfela nie mogę się doczekać kiedy w końcu znowu zasiądę za sterami.
Wyrzucam AFB z tiptronic a wrzucam AFN z 5biegów manualem, dawca niestety nie posiada w 100% wszystkich potrzebnych elementów...
Mam pytanie do fachowców
Czy jest różnica miedzy tymi motorami jeżeli chodzi o:
-Przedni pas i chłodnice (zauważyłem w 1,9 mniejszy intercooler z boku)
-instalacja elektryczna (w angliku jest stronami odwrócona)
- nie mam obudowy filtra powietrza z przepływką (czy sama obudowa zapasuje od 2,5)
- w pojeździe biorcy jest ASR a dawcy nie posiada, sterownik zostaje na swoim miejscu, czy w związku z tym będzie problem??
- czy moge wykorzystać katalizator z 2,5??
-co zrobić z przewodami od automatu
Z góry dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 21 lip 2010, 10:47 przez Marious_83, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
Jeżeli chodzi o sam silnik 2,5 TDI nie należy do najdoskonalszych konstrukcji, gównie ze wzdględu na system olejowy, na tym forum było już sporo elaboratów na ten temat, generalnie największą i najkosztowniejszą bolączką są wycierające się wałki, moje są nieźle przytarte a raczej były bo juz silnik sprzedany.
Wymiany dokonuję bardziej ze względu na skrzynię.
Wymiany dokonuję bardziej ze względu na skrzynię.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
dokłądnie tak jak piszecie, robię wszytsko bez pomocy ślusarza więc z czystym sumieniem jadę pojadę na przegląd, zależy mi na tym po pierwsze żeby z czystym sumieniem rozpędzić auto ponad 20km/h a po drugie oc będzie tańsze.
Silnik 1,9 już siedzi, w pon. zaczną się schody.... => instalacja elektryczna
Silnik 1,9 już siedzi, w pon. zaczną się schody.... => instalacja elektryczna
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
jak już będzie po zabawie to daj znać czy napewno pojdzie tak łatwo na przeglądzie i czy w dowodzie nic nie ma.Bo można na tym zrobić biznes.Kupujesz a6 2,5 tdi z rozwalonym silnikiem(coś tam może jeszcze uda się sprzedać np.skrzynie i jakieś cząstki silnika) za ok 15 tyś niech będzie 2000rok, wkładasz tam silnik 1.9 tdi+skrzynia i reszta niech wyjdzie ci nawet 20tyś i sprzedajesz bez problemu za 25tyś czyli 5 do przodu.
A 2,5 łatwiej kupić w dobrym stanie....
A 2,5 łatwiej kupić w dobrym stanie....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
Witam
Auto prawie poskładane, silnik siedzi skrzynia siedzi, instalacja zapięta i nie stwarza problemów, auto odpala, na desce rozdzielczej już teraz "spokój"
kompletuję właśnie przedni pas. Poszukuję jednej rzeczy... mianowicie brakuje mi obudowy filtra powietrza do c5 1,9 tdi od 2,5 tdi v6 nie podejdzie ze względu na inne umiejscowienie turbo. Gdyby ktoś posiadał odkupię.
Cała operacja odbyła się bez większych komplikacji (ku mojemu zdziwieniu) czeka mnie jeszcze zmiana zawieszeni 2,5 tdi jest duuuużo cieższym silnikiem i teraz przód auta stoi dość wysoko.
Auto prawie poskładane, silnik siedzi skrzynia siedzi, instalacja zapięta i nie stwarza problemów, auto odpala, na desce rozdzielczej już teraz "spokój"
kompletuję właśnie przedni pas. Poszukuję jednej rzeczy... mianowicie brakuje mi obudowy filtra powietrza do c5 1,9 tdi od 2,5 tdi v6 nie podejdzie ze względu na inne umiejscowienie turbo. Gdyby ktoś posiadał odkupię.
Cała operacja odbyła się bez większych komplikacji (ku mojemu zdziwieniu) czeka mnie jeszcze zmiana zawieszeni 2,5 tdi jest duuuużo cieższym silnikiem i teraz przód auta stoi dość wysoko.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
obawiam się ze jeszcze jakiś kwiatek możne wyrosnąć czego szczerz nie życzęMarious_83 pisze:Cała operacja odbyła się bez większych komplikacji (ku mojemu zdziwieniu) czeka mnie jeszcze zmiana zawieszeni 2,5 tdi jest duuuużo cieższym silnikiem i teraz przód auta stoi dość wysoko.
Jak zakończysz tego swapa to możesz podać przybliżony ogólny koszt takiej operacji dla potomnych
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga