[A6 C5] ÂŚwist turbinki - mała przeróbka czy to możiwe?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wrocław
[A6 C5] ÂŚwist turbinki - mała przeróbka czy to możiwe?
Witam wczoraj zaglądałem pod maskę z małymi oględzinami zastanowił mnie stan turbinki tak tez się dostałem pogrzebałem... Później zastanowiło mnie jak pracuje turbinka bez filtra powietrza okazało się ze to bardzo apetyczna praca, i powstało zapytanie czy można to jakoś opatentować aby ta turbinka sobie tak syczała jak bez podłączenia z filtrem aczkolwiek żeby miała jakieś zabezpieczenie przed wszelakim syfie ? Co Panowie na to?
Z poważaniem Patryk
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Z poważaniem Patryk
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Ostatnio zmieniony 20 lip 2010, 14:04 przez AudiPatryk888, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wrocław
Do aut z turbinką nie polecam stożka. Z autopsji wiem, że stożek przepuszcza drobinki syfu do turbinki co w połączeniu z jej smarowaniem robi wręcz rewelacyjną pastę ścierną poza tym cały ten syf wpada prosto do kolektora ssącego. PS temat stożka w silniku turbo był już gdzieś na forum więc polecam się zapoznać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wrocław
Hmm znam temat z nieco innej bardziej praktycznej strony gdyż wyjmowałem już prawie na padnięciu turbawkę a A3 która właśnie na stożku była (dodam że KN'a - więc firmówka). W czasie oględzin wyszło na jaw że wirnik miał straszne luzy wręcz "latał". Natomiast po jego wyjęciu ukazała się pięknie wypolerowana powierzchnia "łożysk". Więc czy zakładać może i owszem ale raczej do wolnossaków.
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
ja mam wycięty kat - od 2 tys rpm t jest dopiero gwizd
jakby pod maską było ze 300KM :D Fajnie jak sie jedzie np w tunelu i trzyma obroty powyżej tych 2 tys rpm i stopniowo dodaje sie gazu - dla mnie to poezja dla ucha :D
Chociaż nie ukrywam, że czasami wolałbym aby tak nie gwizdało w wydech

Chociaż nie ukrywam, że czasami wolałbym aby tak nie gwizdało w wydech

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
zakladaj stozek i sie nie przejmuj jakimis drobinkami. po pieciu latach nie mam zadnych problemow z turbo. nie licze kilku lat podczas ktorych poprzedni wlasciciel rowniez go uzywal. firma JR. do tego dorzuc bov albo bv i bedzie lux. takiego dzwieku jaki jest w linku ktory dodales nigdy nie osiagniesz przy malej turbince jakie sa w normalnych autach. dzwiek bedzie troche slyszalny a po za tym bv jest pozyteczny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wrocław
w To nie wątpię że nie uzyskam takiego odgłosu jak na filmiku (aż takim nowicjuszem nie jestem) Z tym Dump Valve pomyślę a ze stożkiem no cóż w poniedziałek pojadę i kupię. Napiszę jakie rezultaty i jak się sprawuje.jarod pisze:zakladaj stozek i sie nie przejmuj jakimis drobinkami. po pieciu latach nie mam zadnych problemow z turbo. nie licze kilku lat podczas ktorych poprzedni wlasciciel rowniez go uzywal. firma JR. do tego dorzuc bov albo bv i bedzie lux. takiego dzwieku jaki jest w linku ktory dodales nigdy nie osiagniesz przy malej turbince jakie sa w normalnych autach. dzwiek bedzie troche slyszalny a po za tym bv jest pozyteczny.
ps. co sądzisz żeby przeprogramować troszkę turbinkę? Lekko zwiększyć moc?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wrocław
Ale Filtr silnika bedzie miał standardowy filtr, do do turbinki dam jakiś renomowany filtr stożkowymatrixs pisze:Na twoim miejscu w życiu nie zamontował bym stożka do auta z turbiną i z przepływką. Taki filtr przepuszcza dużo syfu a to szkodzi przepływce turbinie i ogólnie silnikowi. Twój samochód ale ja dobrze radzę. Pozdrawiam.
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Ale teraz to chyba bez sensu napisałeś to... ?AudiPatryk888 pisze: Ale Filtr silnika bedzie miał standardowy filtr, do do turbinki dam jakiś renomowany filtr stożkowy
Filtr silnika - chodzi Ci o filtr oleju?????
Jeśli nie rozchodzi się tu o filtr oleju (?) to po co montować drugi filtr POWIETRZA, już za "seryjnym" filtrem? W jakim celu

To, że jednej osobie udało się na stożkowym filtrze, silnikiem doładowanym [przejechać kilkanaście tys km (bez urazy) nie oznacza to, że akurat u Ciebie taki filtr nie rozpieprzy sprężarki....
Dużo można znaleźć info w necie na temat uszkodzenia sprężarki po założeniu stożka....
Ja bym nie ryzykował, bo ryzyko jest ogromne a i koszt naprawy/wymiany jeszcze większy :roll:
Ryzykować uszkodzenie turbosprężarki TYLKO dla tego, żeby był osłychać jak sprężarka gwiżdże

Zastanów się czy skórka warta jest wyprawki

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wrocław
Kolego - Silnik będzie ssał powietrze z tradycyjnego filtra, Turbina z osobnego doprowadzę ją do lepszego dostępu do powietrza. Trudne? i wcale nie ma więcej opinii jak to stożek zdemolował turbinę od tych które twierdzą iż stożek ich nie uszkadzaeneron pisze:Ale teraz to chyba bez sensu napisałeś to... ?AudiPatryk888 pisze: Ale Filtr silnika bedzie miał standardowy filtr, do do turbinki dam jakiś renomowany filtr stożkowy
Filtr silnika - chodzi Ci o filtr oleju?????
Jeśli nie rozchodzi się tu o filtr oleju (?) to po co montować drugi filtr POWIETRZA, już za "seryjnym" filtrem? W jakim celu
To, że jednej osobie udało się na stożkowym filtrze, silnikiem doładowanym [przejechać kilkanaście tys km (bez urazy) nie oznacza to, że akurat u Ciebie taki filtr nie rozpieprzy sprężarki....
Dużo można znaleźć info w necie na temat uszkodzenia sprężarki po założeniu stożka....
Ja bym nie ryzykował, bo ryzyko jest ogromne a i koszt naprawy/wymiany jeszcze większy :roll:
Ryzykować uszkodzenie turbosprężarki TYLKO dla tego, żeby był osłychać jak sprężarka gwiżdże?
Zastanów się czy skórka warta jest wyprawki

Poza tym to jest forum, jasno napisałem w temacie czego oczekuję i czekam na wszelakie propozycje które mi to umożliwią
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wrocław
Oczywiście, ale mimo wszystko chce zostawić tradycyjny filtr dla silnika. A z katalizatorem to na pewno daje taki efekt?;>oli80 pisze:A niby w jaki sposób,skoro silnik zasysa powietrze za pośrednictwem turbiny :-PAudiPatryk888 pisze:Kolego - Silnik będzie ssał powietrze z tradycyjnego filtra, Turbina z osobnego doprowadzę ją do lepszego dostępu do powietrza.
Chcesz usłyszeć bardziej turbinkę to wytłucz katalizator,efekt murowany.