Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5TDi] problem z temperaturą płynu chłodniczego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Firebee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:56
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

[A6 C5 2,5TDi] problem z temperaturą płynu chłodniczego

Post autor: Firebee » 10 cze 2010, 19:50

Witajcie, przyszły upały i od razu przyszedł problem. Płyn chłodniczy wymieniony, G12 koncentrat zalany z mieszanką wody destylowanej, stan sprawdzony, temperatura przy postoju w korkach potrafi dojść do 110 stopni!, dziś przy 34 stopniowej temperaturze na zewnątrz nawet podczas jazdy nie chce temperatura zejść do 90 stopni.
Ratuje się włączeniem na maxa ogrzewania, wtedy temperatura płynu spada szybko do 90 stopni.. Możecie mi powiedzieć co robić? Bo nie chce zagotowac auta.. <piwo>

Druga sprawa to klima.. Auto stoi klima nie działa. Auto jedzie, klima działa.. Tak to jest w tych autach? <rotfl>

pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 11 cze 2010, 08:11

Jak dla mnie to wiatrak klimy Ci nie działa. Pracująca sprężarka podbija ci temp. silnika a brak chłodzenia na postoju podnosi ciśnienie układu i wyłącza klimę.

Firebee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:56
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Firebee » 11 cze 2010, 16:05

No i sprawdziłem - rzeczywiście - wiatrak klimy ! dziękuję kolego za tą informację! Czy wymiana tego wiatraka jest jakaś szczególnie ciężka, czy da radę to zrobić taki laik jak ja?

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 14 cze 2010, 08:26

Laik sobie poradzi, tylko dostęp jest mocno ograniczony przy naszych silnikach. Zdejmij płytę pod samochodem , górną osłonę rozrządu (od strony filtra powietrza) filtr powietrza i osłonę silnika (górna) i powinno Ci się udać ( bynajmniej mnie w tej konfiguracji się udało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja