Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.7T] Wymiana turbin + inne kwestie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Detail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lip 2008, 17:02
Lokalizacja: Norwegia

[A6 C5 2.7T] Wymiana turbin + inne kwestie

Post autor: Detail » 16 lip 2008, 18:59

Chcialbym sie dowiedziec od szanownych forumowiczow :-) ile kosztuje wymiana turbin w A6 2.7 biturbo. Rozwazam zakup tego samochodu i czynnikiem, ktory najbardziej mnie odstrasza jest ewentualna wymiana obu turbin w tymze samochodzie. Czytalem, ze aby je wymienic nalezy wyjac silnik. Czy ktos moze ma doswiadczenie w tej materii, tzn. koszt turbin + robocizna? czy ten silnik moze miec jeszcze jakies inne powazne bolaczki?
Poza tym chcialbym sie dowiedziec czy spalanie do 13 litrow po miescie to jest tylko glaskanie pedalu gazu czy to jest normalne sprawne przemieszczanie sie? i ile wynosi spalanie podczas jazdy po autostradzie z predkoscia 160-180 km/h? dodam, ze rozwazam zakup modelu z manualna skrzynia biegow.
no i ostatnia kwestia dotyczy odsprzedazy tego modelu? czy bardzo ciezko znalezc nabywce na takie auto?

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 16 lip 2008, 20:33

kolego tu masz !
wychodzi na to ze to glaskanie pedalu gazu hehe

Wysłany: Dzisiaj 15:15
Witam!
Mam A6 2.7BiTurbo od poltorej miesiaca i spalil mi przy pierwszym
tankowaniu przy spokojnej jezdzie 12.4l/100km. Pozniej przy niespokojnej
16.8l/100km. Po drugiej (niespokojnej) sredniej jezdze juz spokojnie i przy
trzecim tankowaniu spalil 12.5 l/100km. Odnosnie gazu, to miejsce pod maska sie znajdzie. Butla oczywiscie w kolo. Bedzie palil tyle samo benzyny co gazu jezeli instalacja zostanie poprawnie zestrojona na hamowni. 2.7 BiTurbo to nic specjanego, co innego Lamborghinni :P Poprzednio mialem A6 2.4 i spalal srednio 10.2l/100km benzyny oraz 13.4l/100km gazu. Zalozylem do niego instalacje Sequent BRC za 4500zl, splacila sie po 25000km,czyli po roku uzytkowania. Do 2.7BiTurbo BRC kosztuje 4600zl,ale bez poprawnego zestrojenia bedzie palila ona 32%wiecej gazu niz benzyny. Czytalem ostatnio o instalacji zakladanej przez Godula Moto Sport, koszt zalozenia do 2.7BiTurbo to 5600zl, plus 600zl stronienie. Pozniej ponoc auto pali tyle samo gazu co benzyny. Napomkne jeszcze ,ze wedlug instrukcji obslugi , nowe A6 2.7BiTurbo w trasie ma palic 8.8l/100km. Pozdrawiam

ciężko z miejscem na instalację pod maską,
2) butla lub koło (uwaga na elementy napędu 4x4) do bagażnika,
3) będzie palił ponad 22l,
4) no i przy takim aucie - gaz?
Marwoj pisze:Witaj Greg,
gaz67b napisał/a:
witam
posiadam audi a6 2.7 biturbo quttro z 2000r od tygodnia, samochod jest cudowny, jednak spalanie wydaje sie jego najgorsza strona, wskaznik paliwa spada w oczach :) , interesuje mnie ile pali taki silnik i czy ktos probowal go zagazowac, jesli tak, jak jest z dynamika i ile wtedy pali ?
Greg


Ja mam 2,7 bT /250KM też tylko od miesiąca. Wstępnie palił mi około 18l, teraz przy spokojnej jeździe osiągam 14l. Gazowanie proponuje poważnie przemysleć, ponieważ:
1) ciężko z miejscem na instalację pod maską,
2) butla lub koło (uwaga na elementy napędu 4x4) do bagażnika,
3) będzie palił ponad 22l,
4) no i przy takim aucie - gaz?

Poważni i odpowiedzialni diagności od Audi odradzają, sugeruję rozważyć wolniejszą jazdę (czasami) niż instalację i ingerencje w silnik.

lukaszes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:58
Lokalizacja: Opole, Suffolk

Post autor: lukaszes » 18 lip 2008, 16:27

''ile kosztuje wymiana turbin w A6 2.7 biturbo''

Z tego co sie orientowalem to nowe turbiny k04 firmy kkk z A6 2.7 BiTurbo sa po ok 2000-2200zl za sztuke. Nowe zamienniki z Chin lub Taiwanu sprzedawane na Allegro sa za ok 900zl/szt,badz ebay.co.uk sa za £230/szt. Regeneracja uzywanej turbiny kosztuje 800zl+ ewentualnie VAT/szt.,czyli tyle samo co nowa podruba. Ponadto sprawdzenie,czy turbina jest dobra to koszt 150zl+ewentualnie VAT. Na regeneracje turbiny dostaje sie 6-12mcy gwarancji, w zaleznosci jak oceniaja swoje umiejetnosci osoby,ktore z tego zyja. Uzywana turbina po regeneracji (jesli Twoja nie bedzie sie do niej nadawala) to koszt ok1400zl. Rowniez czytalem, ze trzeba caly silnik wyciagac azeby wykrecic turbiny, ale nie wiem czy to prawda. Z tego co sie orientowalem to lepiej zrobic regeneracje swojej starej turbiny niz kupowac nowa Chinska podrobke z ebaya. Mam nadzieje ze cos pomoglem. Pozdrawiam

dlugi1976

Post autor: dlugi1976 » 19 kwie 2011, 22:57

Ja mam 2,7 bT /250KM też tylko od miesiąca. Wstępnie palił mi około 18l, teraz przy spokojnej jeździe osiągam 14l. Gazowanie proponuje poważnie przemysleć, ponieważ:
1) ciężko z miejscem na instalację pod maską,
2) butla lub koło (uwaga na elementy napędu 4x4) do bagażnika,
3) będzie palił ponad 22l,
4) no i przy takim aucie - gaz?

Poważni i odpowiedzialni diagności od Audi odradzają, sugeruję rozważyć wolniejszą jazdę (czasami) niż instalację i ingerencje w silnik.
Spalanie gazu do 19l miasto (niespokojna jazda, pełny odpał to ponad 20l), trasa przy 150-160 autostrada do i z gdańska 14-15l. Minimum w trasie u mnie 13,5 (do 110km/h).
ad. 1. Dobry gazownik i nie ma problemu u mnie nic nie widać nawet, reduktory w podszybiu dwie sztuki,

ad. 2. co ma butla z napędem? Butla jest w miejscu koła zapasowego a to jest seryjna wnęka po prostu ją wypełniasz (poj. 62 litry wchodzi 57litrów gazu), brak koła zapasowego wydaje mi się, że rozwiązałem kupując dobry assistance,

ad.3. przy bardzo ostrej jeździe jesteś w stanie uzyskać nawet więcej ale wtedy benzyny spaliłby niewiele mniej (u mnie jak gazownik stroił instalacje na średnim spalaniu było 24 litry!!!)

ad. 4. to już całkowicie indywidualna sprawa (ja nie mam zamiaru już płacić 60% podatków w cenie benzyny na... w zasadzie chyba nikt nie wie a co bo na pewno nie na drogi),
Ale nie namawiam do zakładania gazu nikogo, bo jak aut będzie za dużo to podniosą akcyzę na gaz, więc nie zakładajcie gazu bo śmierdzi i psuje silnik... :)

P.S. a poważnych i odpowiedzialnych diagnostów Audi to niestety nie udało mi się znaleźć, więc może ktoś po prostu miał szczęście ja trafiłem tylko na wymieniaczy bez żadnych chęcii do pomyślunku
Aha, no i jeszcze turbiny: moja lewa ostatnio zaczęła walić olej (widać na wężu do chłodnicy powietrza), więc pewnie trzeba by je kiedyś zregenerować (mój przebieg to 212tkm ale to raczej nieprawda chociaż oleju jeszcze nie pije). Koszt regeneracji to około 800-1000 zł i faktycznie podobno dobrze robić obydwie.
Podsumowując koszt regeneracji turbin to 2000+robocizna a to jest już indywidualna sprawa. Jeżeli to dla Ciebie za dużo (a możesz trafić na taki egzemplarz) to kup lepiej 2.8 podobno to najlepszy silnik w Audi A6C5, chociaż też można go popsuć (kumpel tak zrobił-przegrzał go niestety).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga