Witam kolegów.
Mam pytanie dotyczące przednich amorotyzatorów, przekopałem forum i nie znalazłem żadnej odpowiedzi... Mianowicie jak je wymienić?? Między zwojami sprzężyny nie mogę wsadzić żaby a jak będe chciał wyjąć całość to jak później wsadzić sprężyne?
Będe wdzięczny za wskazówki. Pozdrawiam.
[A100 2.5TDI] Jak wymienić przednie amortyzatory? PILNE
[A100 2.5TDI] Jak wymienić przednie amortyzatory? PILNE
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
musisz mieć ściągacz do sprężyn aby uwolnić amortyzator z nacisku zwojów sprężyny.
Ogólnie to szeroki temat i każdy mechanik raczej instynktownie do niego podchodzi. Opisywanie poszczególnych czynności jest dosyć hmmm uciążliwe.
Może znajdź kogoś kto to robił i wspólnie to zróbcie.
Więcej się nauczysz patrząc na coś niż czytając o tym.
Ogólnie to szeroki temat i każdy mechanik raczej instynktownie do niego podchodzi. Opisywanie poszczególnych czynności jest dosyć hmmm uciążliwe.
Może znajdź kogoś kto to robił i wspólnie to zróbcie.
Więcej się nauczysz patrząc na coś niż czytając o tym.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Z tego co pamiętam:
- odkręcić na normalnie stojącym aucie śrubę górną amora
- podnieść auto na lewarku (sprężyna się rozpręży, będzie więcej miejsca między zwojami)
- odkręcić nakrętkę mocującą amor w mcphersonie
- dalej wiadomo
Robiłem to już dawno, więc nie dam sobie nic uciąć, że tak się da
ale pamiętam, że nie było to trudne. Być może trzeba będzie odkręcić wahacz, żeby mcpherson zszedł niżej (blokuje go stabilizator, a później kolumna kierownicza.
- odkręcić na normalnie stojącym aucie śrubę górną amora
- podnieść auto na lewarku (sprężyna się rozpręży, będzie więcej miejsca między zwojami)
- odkręcić nakrętkę mocującą amor w mcphersonie
- dalej wiadomo

Robiłem to już dawno, więc nie dam sobie nic uciąć, że tak się da

Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
- Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice
Ja u siebie żadnych wahaczy nie rozpinałem, ani ścisków do sprężyn nie potrzebowałem. Podnosisz lewarkiem z przodu samochód wtedy zwoje sprężyny będą rozprężone i będziesz miał dostęp do odkręcenia nakrętki od amora , kluczem do odkręcania amorów albo jakimś francuzem, awaryjnie młotek i przecinak. Odkręć od góry amora tą śrubę a potem te trzy na tym trójkącie (wcześniej zaznacz sobie wokół farbą żeby kąty ci się nie rozregulowały) i już możesz amortyzator wyciągać.
Kiedyś już to robiłem jak pracowałem we wcześniejszym warsztacie, jednak teraz próbowałem sie do tej nakrętki dobrać rurhakiem i nie chciał zmieścić sie między sprężyną - stąd moje pytanie.
Pojechałem kupić dobrą żabę do rur, operacja trwała godzine (dwie strony) luzuje sie nakrętke, odkręca nakrętke od amora od góry (klucz 22) i poduszkę (3x17) poduszka wychodzi do góry a zaraz za nią amorytzator)
Wszak, dziękuje za pomoc
Pojechałem kupić dobrą żabę do rur, operacja trwała godzine (dwie strony) luzuje sie nakrętke, odkręca nakrętke od amora od góry (klucz 22) i poduszkę (3x17) poduszka wychodzi do góry a zaraz za nią amorytzator)
Wszak, dziękuje za pomoc

Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 maja 2010, 10:00
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
No i to chyba najprostszy sposób,tylko do niego trzeba mieć lewarek,klucz francuski oraz młotek. Wyciągasz stare amorki i montujesz nowe. To wbrew pozorom nie jest trudne zadanie,ale czasochłonne. Najlepiej robić to na podnośniku.ryba80 pisze:Ja u siebie żadnych wahaczy nie rozpinałem, ani ścisków do sprężyn nie potrzebowałem. Podnosisz lewarkiem z przodu samochód wtedy zwoje sprężyny będą rozprężone i będziesz miał dostęp do odkręcenia nakrętki od amora , kluczem do odkręcania amorów albo jakimś francuzem, awaryjnie młotek i przecinak. Odkręć od góry amora tą śrubę a potem te trzy na tym trójkącie (wcześniej zaznacz sobie wokół farbą żeby kąty ci się nie rozregulowały) i już możesz amortyzator wyciągać.