Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A100 2.5TDI] Jak wymienić przednie amortyzatory? PILNE

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

[A100 2.5TDI] Jak wymienić przednie amortyzatory? PILNE

Post autor: DJ_Mouse » 25 maja 2010, 11:21

Witam kolegów.

Mam pytanie dotyczące przednich amorotyzatorów, przekopałem forum i nie znalazłem żadnej odpowiedzi... Mianowicie jak je wymienić?? Między zwojami sprzężyny nie mogę wsadzić żaby a jak będe chciał wyjąć całość to jak później wsadzić sprężyne?

Będe wdzięczny za wskazówki. Pozdrawiam.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Magilla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:08
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Magilla » 25 maja 2010, 12:24

musisz mieć ściągacz do sprężyn aby uwolnić amortyzator z nacisku zwojów sprężyny.
Ogólnie to szeroki temat i każdy mechanik raczej instynktownie do niego podchodzi. Opisywanie poszczególnych czynności jest dosyć hmmm uciążliwe.
Może znajdź kogoś kto to robił i wspólnie to zróbcie.
Więcej się nauczysz patrząc na coś niż czytając o tym.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 25 maja 2010, 21:20

Z tego co pamiętam:
- odkręcić na normalnie stojącym aucie śrubę górną amora
- podnieść auto na lewarku (sprężyna się rozpręży, będzie więcej miejsca między zwojami)
- odkręcić nakrętkę mocującą amor w mcphersonie
- dalej wiadomo <ok>

Robiłem to już dawno, więc nie dam sobie nic uciąć, że tak się da <urodziny> ale pamiętam, że nie było to trudne. Być może trzeba będzie odkręcić wahacz, żeby mcpherson zszedł niżej (blokuje go stabilizator, a później kolumna kierownicza.
Pozdrawiam,
Krisker

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 26 maja 2010, 12:18

Ja u siebie żadnych wahaczy nie rozpinałem, ani ścisków do sprężyn nie potrzebowałem. Podnosisz lewarkiem z przodu samochód wtedy zwoje sprężyny będą rozprężone i będziesz miał dostęp do odkręcenia nakrętki od amora , kluczem do odkręcania amorów albo jakimś francuzem, awaryjnie młotek i przecinak. Odkręć od góry amora tą śrubę a potem te trzy na tym trójkącie (wcześniej zaznacz sobie wokół farbą żeby kąty ci się nie rozregulowały) i już możesz amortyzator wyciągać.

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 01 cze 2010, 22:14

Kiedyś już to robiłem jak pracowałem we wcześniejszym warsztacie, jednak teraz próbowałem sie do tej nakrętki dobrać rurhakiem i nie chciał zmieścić sie między sprężyną - stąd moje pytanie.

Pojechałem kupić dobrą żabę do rur, operacja trwała godzine (dwie strony) luzuje sie nakrętke, odkręca nakrętke od amora od góry (klucz 22) i poduszkę (3x17) poduszka wychodzi do góry a zaraz za nią amorytzator)

Wszak, dziękuje za pomoc ;)
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Bopss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 maja 2010, 10:00
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bopss » 02 cze 2010, 12:54

ryba80 pisze:Ja u siebie żadnych wahaczy nie rozpinałem, ani ścisków do sprężyn nie potrzebowałem. Podnosisz lewarkiem z przodu samochód wtedy zwoje sprężyny będą rozprężone i będziesz miał dostęp do odkręcenia nakrętki od amora , kluczem do odkręcania amorów albo jakimś francuzem, awaryjnie młotek i przecinak. Odkręć od góry amora tą śrubę a potem te trzy na tym trójkącie (wcześniej zaznacz sobie wokół farbą żeby kąty ci się nie rozregulowały) i już możesz amortyzator wyciągać.
No i to chyba najprostszy sposób,tylko do niego trzeba mieć lewarek,klucz francuski oraz młotek. Wyciągasz stare amorki i montujesz nowe. To wbrew pozorom nie jest trudne zadanie,ale czasochłonne. Najlepiej robić to na podnośniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja