[A6 C5 AWT]Co to grzechocze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 19:22
- Lokalizacja: Slubice/Manchester
[A6 C5 AWT]Co to grzechocze
silnik po odpaleniu dziwnie grzechocze,dzwiek dochodzi z pod pokrywy zaworow,poczatkowo myslalem ze to lancuszek ale na srodku pokrywy slychac to wyrazniej.po lekkim rozgrzaniu jak by ciszej.jak sprawdzic czy to nie lancuszek?przebieg auta to 120tys km.
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
Tak jak kolega napisał,sprawdz cisnienie oleju,pompy olejowe w tych silnikach lubia odmówic posłuszenstwa.Jest jeszcze napinacz łancuszka ze zmiennymi fazami który spina wałki,też lubi sie psuć tak jak w mojej szóstce :lol: dosyc drogi instrument.Ale zacznij od cisnienia oleju zanim cały rozrząd rozkopiesz a sie okaże że nie potrzebnie.
Taka wskazówka smoki przy pompach oleju lubią sie zapychac
Taka wskazówka smoki przy pompach oleju lubią sie zapychac

Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
NikoA4, ja stawiam na napinacz łancuszka i także sam łancuszek.Miałes już go wymienianego co gorsze jest to zamiennik,wiec zwiastuje to problemy.Napinacz nówka 1900zł ASO łancuszek tańszy bo 200zł.Ciekawe co miałeś wymienione podzczas wymiany tzn.napinacz i łancuch czy sam napinacz,bo do wymiany napinacza nie trzeba zrzucać wałków ale już do łancuszka trzeba.Radze żeby to zbadał mechanik dla pewności.Jeśli łancuszek nie był wymieniany a ma sie urwac to aż strach pomyśleć.Cykanie z okolic wtrysków to jego natura i nic z tym nie zrobisz.
Pozdro !
Pozdro !
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 19:22
- Lokalizacja: Slubice/Manchester
ja jeszcze nie wymieniałem ani łańcuszka ani napinacza,tylko tak też myślałem że to może łańcuch+napinacz.Napinacz już mam,ale chciałbym byc bardziej pewien że to jest przyczyną?najlepiej to byłoby wymienić i szklanki i komplet napinacz+ łańcuch.a moze wystarczy tylko wypłukać silnik i zalac porządnym sprawdzonym olejem?teraz mam castrol 10w40.ale w silniku mam taki nagar> http://img189.imageshack.us/img189/1668/rimg0068s.jpg ,może poprzedni właściciel jezdził na mineralu albo nie wymieniał oliwy przez długi okres?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Masakra! :shock: A ten Castrol 10W40 to Magnatec? Bo jeśli tak, to nie najlepszy wybór. Na chwilę go dałem u siebie i zużycie wzrosło 3-krotnie, a i hałas rozrządu się zwiększył. Jeśli półsyntetyk, to polecam Valvoline Maxlife 10W40. Z tym że patrząc na zdjęcie Twojego silnika, to chyba jednak przedtem zrobiłbym płukanie :roll: Ew. można pojeździć na Castrolu, bo tani i też powinien nieco przepłukać silnik.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
NikoA4, to że ty tego napinacza nie wymieniałeś to nie znaczy że ktoś przed tobą tego nie zrobił
przy tym zakładam że tej 6tki nie masz od nowości.Nasze silniki mają renome szlamiastych tzn.szybko sie zanieczyszczają
.Niektórzy użytkownicy co kilkadziesiąt tys km czyszczą mise olejową ze wzgledu zbierającego sie tam szlamu.Pompa olejowa wtedy ma problemy z zaciagnieciem odpowiedniej dawki oleju do smarowania i przy tym sie nadmiernie zużywa a juz nie wspomne o elementach silnika.Popychaczy nie musisz wymieniać wcale ich tak nie słychać,no chyba że wydatki na autko nie maja znaczenia.Ja też miałem taki nagar pod pokrywą zaworów,postanowiłem wyczyścic.Po zdjeciu pokrywy okazało sie wcale nie jest tak żle bowiem tylko pokrywa miała ten nagar a okolice wałków i sama głowica czysciutkie.Bedziesz wymieniał napinacz to masz okazje to wyczyscic,nie zapomnij o nowej uszczelce pod pokrywe(mozna ją skrecic tylko raz).Zrobiłem to ze wzgłedu na zmiane oleju z 10w40 na 5w30 ponieważ półsyntetyki dla tych silników nie są najlepsze a nawet złe.Wiemy że pełne syntetyki mają własciwości myjące.Jak zakupiłem moja 6tke to przez ostatnie 60 tys mil jezdzona była na 10w40 po wymianie nic sie nie dzieje ale za to silniczek zdrowiej pracuje
.Podczas wymiany zastosowałem filtr oleju originalny z zaworkiem zwrotnym,służy to silnikowi i "napinacz łancuszka" szybciej otzrymuje cisnienie robocze oleju zaraz po odpaleniu.No i płukanie wskazane przed wymianą napinacza.
Pozdro



Pozdro

Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
NikoA4, To jest nr do tego filtra 068115561F.Pytać o niego na serwisie ok 11tu Euro Silnika nie płukałem,poprzedni własciciel robił to przed kazdą wymiana,więc nie miałem ku temu powodu,ale to to był wciąż ten pół syntetyk :evil: Po wyminie silnik lepiej pracuje,nie rozszczelnił sie w żadnym stopniu,te silniki są do tego oleju przystosowane technologicznie.Chyba że masz pół miliona przebiegu,to bym sie obawiał.
Do płukania jest wiele preparatów,różnej marki,jest o tym dużo na forum.Nie chce robić reklamy ale jedż do najbliższego salonu WURTH i zapytaj o takie cos,oni mają środki pierwszej klasy tego typu.
Pozdro i powodzenia
!
Do płukania jest wiele preparatów,różnej marki,jest o tym dużo na forum.Nie chce robić reklamy ale jedż do najbliższego salonu WURTH i zapytaj o takie cos,oni mają środki pierwszej klasy tego typu.
Pozdro i powodzenia

Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir