Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 AWT]Co to grzechocze

Silniki benzynowe
NikoA4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 13 kwie 2010, 19:22
Lokalizacja: Slubice/Manchester

[A6 C5 AWT]Co to grzechocze

Post autor: NikoA4 » 10 maja 2010, 21:15

silnik po odpaleniu dziwnie grzechocze,dzwiek dochodzi z pod pokrywy zaworow,poczatkowo myslalem ze to lancuszek ale na srodku pokrywy slychac to wyrazniej.po lekkim rozgrzaniu jak by ciszej.jak sprawdzic czy to nie lancuszek?przebieg auta to 120tys km.

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 14 maja 2010, 22:15

raczej na podstawie określenia "grzechocze", ciężko będzie zdiagnozować przyczynę. Ciśnienie oleju jest ok? Nie jestem pewny, ale 1.8T chyba jest na pasku a nie na łańcuchu.
Pozdrawiam, Quick.

NikoA4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 13 kwie 2010, 19:22
Lokalizacja: Slubice/Manchester

Post autor: NikoA4 » 15 maja 2010, 16:22

jest na pasku,ale z tego co wiem to z tylu łancuszek łaczy wałki,moze i łancuszek daje taki dzwięk?cisnienia jeszcze nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 18 maja 2010, 15:07

Tak jak kolega napisał,sprawdz cisnienie oleju,pompy olejowe w tych silnikach lubia odmówic posłuszenstwa.Jest jeszcze napinacz łancuszka ze zmiennymi fazami który spina wałki,też lubi sie psuć tak jak w mojej szóstce :lol: dosyc drogi instrument.Ale zacznij od cisnienia oleju zanim cały rozrząd rozkopiesz a sie okaże że nie potrzebnie.


Taka wskazówka smoki przy pompach oleju lubią sie zapychac ;-)
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

NikoA4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 13 kwie 2010, 19:22
Lokalizacja: Slubice/Manchester

Post autor: NikoA4 » 20 maja 2010, 21:09

dzieki,tak zrobie ;-)

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 21 maja 2010, 02:05

Czekamy na relacje.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

NikoA4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 13 kwie 2010, 19:22
Lokalizacja: Slubice/Manchester

Post autor: NikoA4 » 04 lip 2010, 12:08

ciśnienia jeszcze nie sprawdziłem,ale mam krótki filmik odnośnie tego dzwięku> ,jak wy myslicie co to jest,łańcuch?

wafel1300
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 27 maja 2009, 20:35
Lokalizacja: pomorskie/yorkshire

Post autor: wafel1300 » 04 lip 2010, 14:53

kolega mial tez taki problem i niestety urwaly mu sie 2 zawory.
ale moze u ciebie jest cos innego. :-/

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 05 lip 2010, 00:50

NikoA4, ja stawiam na napinacz łancuszka i także sam łancuszek.Miałes już go wymienianego co gorsze jest to zamiennik,wiec zwiastuje to problemy.Napinacz nówka 1900zł ASO łancuszek tańszy bo 200zł.Ciekawe co miałeś wymienione podzczas wymiany tzn.napinacz i łancuch czy sam napinacz,bo do wymiany napinacza nie trzeba zrzucać wałków ale już do łancuszka trzeba.Radze żeby to zbadał mechanik dla pewności.Jeśli łancuszek nie był wymieniany a ma sie urwac to aż strach pomyśleć.Cykanie z okolic wtrysków to jego natura i nic z tym nie zrobisz.

Pozdro !
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

NikoA4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 13 kwie 2010, 19:22
Lokalizacja: Slubice/Manchester

Post autor: NikoA4 » 16 lip 2010, 00:12

ja jeszcze nie wymieniałem ani łańcuszka ani napinacza,tylko tak też myślałem że to może łańcuch+napinacz.Napinacz już mam,ale chciałbym byc bardziej pewien że to jest przyczyną?najlepiej to byłoby wymienić i szklanki i komplet napinacz+ łańcuch.a moze wystarczy tylko wypłukać silnik i zalac porządnym sprawdzonym olejem?teraz mam castrol 10w40.ale w silniku mam taki nagar> http://img189.imageshack.us/img189/1668/rimg0068s.jpg ,może poprzedni właściciel jezdził na mineralu albo nie wymieniał oliwy przez długi okres?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 16 lip 2010, 07:29

Masakra! :shock: A ten Castrol 10W40 to Magnatec? Bo jeśli tak, to nie najlepszy wybór. Na chwilę go dałem u siebie i zużycie wzrosło 3-krotnie, a i hałas rozrządu się zwiększył. Jeśli półsyntetyk, to polecam Valvoline Maxlife 10W40. Z tym że patrząc na zdjęcie Twojego silnika, to chyba jednak przedtem zrobiłbym płukanie :roll: Ew. można pojeździć na Castrolu, bo tani i też powinien nieco przepłukać silnik.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 20 lip 2010, 23:32

NikoA4, to że ty tego napinacza nie wymieniałeś to nie znaczy że ktoś przed tobą tego nie zrobił ;-) przy tym zakładam że tej 6tki nie masz od nowości.Nasze silniki mają renome szlamiastych tzn.szybko sie zanieczyszczają :-( .Niektórzy użytkownicy co kilkadziesiąt tys km czyszczą mise olejową ze wzgledu zbierającego sie tam szlamu.Pompa olejowa wtedy ma problemy z zaciagnieciem odpowiedniej dawki oleju do smarowania i przy tym sie nadmiernie zużywa a juz nie wspomne o elementach silnika.Popychaczy nie musisz wymieniać wcale ich tak nie słychać,no chyba że wydatki na autko nie maja znaczenia.Ja też miałem taki nagar pod pokrywą zaworów,postanowiłem wyczyścic.Po zdjeciu pokrywy okazało sie wcale nie jest tak żle bowiem tylko pokrywa miała ten nagar a okolice wałków i sama głowica czysciutkie.Bedziesz wymieniał napinacz to masz okazje to wyczyscic,nie zapomnij o nowej uszczelce pod pokrywe(mozna ją skrecic tylko raz).Zrobiłem to ze wzgłedu na zmiane oleju z 10w40 na 5w30 ponieważ półsyntetyki dla tych silników nie są najlepsze a nawet złe.Wiemy że pełne syntetyki mają własciwości myjące.Jak zakupiłem moja 6tke to przez ostatnie 60 tys mil jezdzona była na 10w40 po wymianie nic sie nie dzieje ale za to silniczek zdrowiej pracuje <ok> .Podczas wymiany zastosowałem filtr oleju originalny z zaworkiem zwrotnym,służy to silnikowi i "napinacz łancuszka" szybciej otzrymuje cisnienie robocze oleju zaraz po odpaleniu.No i płukanie wskazane przed wymianą napinacza.


Pozdro !!
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

NikoA4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 13 kwie 2010, 19:22
Lokalizacja: Slubice/Manchester

Post autor: NikoA4 » 29 lip 2010, 00:35

chciałbym zmienić na 5w ale boje się rozszczelnienia silnika a co za tym idzie wycieków,kolego[Bilskirnir]ty zmieniłeś na 5w full syntetik i żadnych wycieków nie miałeś?a gdzie kupiłeś ten filtr z zaworkiem zwrotnym jaki nr?silnik płukałeś przed wymianą,jakiego środka użyłeż?

Awatar użytkownika
bicker83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 08 cze 2010, 02:21
Lokalizacja: GSL / Irlandia

Post autor: bicker83 » 30 lip 2010, 08:08

Bilskirnir pisze:Podczas wymiany zastosowałem filtr oleju originalny z zaworkiem zwrotnym,służy to silnikowi
Bilskirnir masz moze numer fabryczny tego filtru?
POZDRO
Obrazek

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 01 sie 2010, 23:47

NikoA4, To jest nr do tego filtra 068115561F.Pytać o niego na serwisie ok 11tu Euro Silnika nie płukałem,poprzedni własciciel robił to przed kazdą wymiana,więc nie miałem ku temu powodu,ale to to był wciąż ten pół syntetyk :evil: Po wyminie silnik lepiej pracuje,nie rozszczelnił sie w żadnym stopniu,te silniki są do tego oleju przystosowane technologicznie.Chyba że masz pół miliona przebiegu,to bym sie obawiał.
Do płukania jest wiele preparatów,różnej marki,jest o tym dużo na forum.Nie chce robić reklamy ale jedż do najbliższego salonu WURTH i zapytaj o takie cos,oni mają środki pierwszej klasy tego typu.

Pozdro i powodzenia !!!
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja