Postaram się wytłumaczyć problem otóż: Po rozgrzaniu auta ładnie trzyma 90 stopni, ogrzewanie w kabinie działa, grzeje i chłodzi dobrze. Po zgaszeniu silnika gdy mam lekko odkręcony korek od zbiornika z płynem chłodniczym, cały wrzący płyn wylewa się i nis nie zostaje. Gdy mam zakręcony tworzy się takie cienienie że cieknie płyn rurami, ostatnio mi nawet rozsadziło.
Termostat to nie jest gdyż ostatnio wymieniłem, układ nie jest tez zatkany bo inaczej by nie grzało w kabinie. W warsztacie powiedzieli że uszczelka pod głowicą lecz cenę mi walneli 1k i mnie troche przeraziło..
Jakieś sugestie co mógłbym jeszcze sprawdzić, wymienić tańszym kosztem Pozdrawiam
[2.0 16V ACE] wyrzucanie płynu chłodniczego
- krzysztof-bar
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:38
- Lokalizacja: War-Maz
pierwsze co to na twoim miejscu sprawdziłbym rzeczywistą temperaturę płynu. Jak byłaby to uszczelka pod głowicą to raczej działo byt się to też jak samochód chodzi. Sprawdź jeszcze podczas gdy samochód jest na chodzie, odkręć korek wtedy woda powinna stać spokojnie jak będzie wyglądało tak jak by się gotowała to może świadczyć o rozwalonej uszczelce bądź głowicy.
A powiedz jeszcze jedno od jakiego momentu tak się dzieje?
A powiedz jeszcze jedno od jakiego momentu tak się dzieje?
Oto i ona:
audi-a6-c4-20-16v-dohc-avant-vt18932.htm
audi-a6-c4-20-16v-dohc-avant-vt18932.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 254
- Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
- Lokalizacja: Puławy/Zbędowice
ja miałem taki przypadek jak odebrałem z wymiany rozrządu dojechałem tak 10km jazdy postawiłem pod domem i macha w góre temp 90 to tak go lekko na obroty i patrze para spod korka to zgasiłem i sie odlał postał chwile odkreciłem korek zalałem i na odkręconym pochodził pobulgotało i teraz chodzi ale u mnie to pewnie nie odpowietrzyli
A nie masz jakiś bąbelków czy coś w zbiorniczku
A jeszcze kiedyś w passacie mieliśmy takie coś ze korek był zawalony i nie upuszczał ciśnienia i tez rożne cyrki były az chłodnice rozerwało :mrgreen:
A nie masz jakiś bąbelków czy coś w zbiorniczku

A jeszcze kiedyś w passacie mieliśmy takie coś ze korek był zawalony i nie upuszczał ciśnienia i tez rożne cyrki były az chłodnice rozerwało :mrgreen:
- krzysztof-bar
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:38
- Lokalizacja: War-Maz
kolego a wentylatory Ci chodzą? bo może jest tak że podczas jazdy chłodnica jest chłodzona a jak tylko staniesz to zaczyna się gotować.
Oto i ona:
audi-a6-c4-20-16v-dohc-avant-vt18932.htm
audi-a6-c4-20-16v-dohc-avant-vt18932.htm
1 Sprawdź czy uszczelka miedzy głowicą a blokiem jest mokra. poci się. Obejrzyj w około. Jeśli tak to do wymiany uszczelka.
2 Sprawdź na zimnym silniku, najlepiej rano czy sadzi płyn tzn. Odkręcasz korek od zbiorniczka,odpalasz furę podchodzisz pod silnik i zaglądasz w zbiorniczek. w tym czasie ktoś trzyma obroty na około 4 tys. jeśli zacznie sadzić a płyn w chłodnicy jeszcze się nie zagrzeje głowica w górę. Patrz w tym czasie na temperaturę silnika.
Dziwne że dopiero po zgaszeniu silnika sadżi.
[ Dodano: 2010-04-28, 21:24 ]
Sprawdź jeszcze pompę wody. Może już padła
2 Sprawdź na zimnym silniku, najlepiej rano czy sadzi płyn tzn. Odkręcasz korek od zbiorniczka,odpalasz furę podchodzisz pod silnik i zaglądasz w zbiorniczek. w tym czasie ktoś trzyma obroty na około 4 tys. jeśli zacznie sadzić a płyn w chłodnicy jeszcze się nie zagrzeje głowica w górę. Patrz w tym czasie na temperaturę silnika.
Dziwne że dopiero po zgaszeniu silnika sadżi.
[ Dodano: 2010-04-28, 21:24 ]
Sprawdź jeszcze pompę wody. Może już padła
b3,2.3 ng quattro 88r i
a6 c4 2.6 abc quattro automat
a6 c4 2.6 abc quattro automat