Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.0 16V ACE] wyrzucanie płynu chłodniczego

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
orzel24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 paź 2009, 15:19
Lokalizacja: Tarnów

[2.0 16V ACE] wyrzucanie płynu chłodniczego

Post autor: orzel24 » 28 kwie 2010, 16:38

Postaram się wytłumaczyć problem otóż: Po rozgrzaniu auta ładnie trzyma 90 stopni, ogrzewanie w kabinie działa, grzeje i chłodzi dobrze. Po zgaszeniu silnika gdy mam lekko odkręcony korek od zbiornika z płynem chłodniczym, cały wrzący płyn wylewa się i nis nie zostaje. Gdy mam zakręcony tworzy się takie cienienie że cieknie płyn rurami, ostatnio mi nawet rozsadziło.

Termostat to nie jest gdyż ostatnio wymieniłem, układ nie jest tez zatkany bo inaczej by nie grzało w kabinie. W warsztacie powiedzieli że uszczelka pod głowicą lecz cenę mi walneli 1k i mnie troche przeraziło..

Jakieś sugestie co mógłbym jeszcze sprawdzić, wymienić tańszym kosztem Pozdrawiam

Awatar użytkownika
krzysztof-bar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:38
Lokalizacja: War-Maz

Post autor: krzysztof-bar » 28 kwie 2010, 18:03

pierwsze co to na twoim miejscu sprawdziłbym rzeczywistą temperaturę płynu. Jak byłaby to uszczelka pod głowicą to raczej działo byt się to też jak samochód chodzi. Sprawdź jeszcze podczas gdy samochód jest na chodzie, odkręć korek wtedy woda powinna stać spokojnie jak będzie wyglądało tak jak by się gotowała to może świadczyć o rozwalonej uszczelce bądź głowicy.
A powiedz jeszcze jedno od jakiego momentu tak się dzieje?

orzel24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 paź 2009, 15:19
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: orzel24 » 28 kwie 2010, 18:32

Na postoju również po odkręceniu korka się gotuje i chce wywalić. Od około 2 tygodni.

Adriang92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
Lokalizacja: Puławy/Zbędowice

Post autor: Adriang92 » 28 kwie 2010, 20:07

ja miałem taki przypadek jak odebrałem z wymiany rozrządu dojechałem tak 10km jazdy postawiłem pod domem i macha w góre temp 90 to tak go lekko na obroty i patrze para spod korka to zgasiłem i sie odlał postał chwile odkreciłem korek zalałem i na odkręconym pochodził pobulgotało i teraz chodzi ale u mnie to pewnie nie odpowietrzyli
A nie masz jakiś bąbelków czy coś w zbiorniczku ??
A jeszcze kiedyś w passacie mieliśmy takie coś ze korek był zawalony i nie upuszczał ciśnienia i tez rożne cyrki były az chłodnice rozerwało :mrgreen:

orzel24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 paź 2009, 15:19
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: orzel24 » 28 kwie 2010, 20:12

Uklad odpowietrzony przy wymianie termostatu i korek tez nie gdyz przy odkreconym dzieje sie to samo, podczas jazdy wszystko dobrze a po zgaszeniu wyrzuca plyn troche dziwne bo gdyby sie plyn gotowal caly czas to podczas jazdy tez by wywalal.

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 28 kwie 2010, 20:28

Sprawdź czy płyn wraca do zbiorniczka, ja miałem zapchany wlot w zbiorniczku i takie objawy jak opisałeś.
Wcześniej wymieniłem uszczelkę pod głowicą, termostat i chłodnicę.

Awatar użytkownika
krzysztof-bar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:38
Lokalizacja: War-Maz

Post autor: krzysztof-bar » 28 kwie 2010, 20:36

kolego a wentylatory Ci chodzą? bo może jest tak że podczas jazdy chłodnica jest chłodzona a jak tylko staniesz to zaczyna się gotować.

tomasss82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 14 mar 2009, 14:43
Lokalizacja: biłgoraj

Post autor: tomasss82 » 28 kwie 2010, 21:12

1 Sprawdź czy uszczelka miedzy głowicą a blokiem jest mokra. poci się. Obejrzyj w około. Jeśli tak to do wymiany uszczelka.
2 Sprawdź na zimnym silniku, najlepiej rano czy sadzi płyn tzn. Odkręcasz korek od zbiorniczka,odpalasz furę podchodzisz pod silnik i zaglądasz w zbiorniczek. w tym czasie ktoś trzyma obroty na około 4 tys. jeśli zacznie sadzić a płyn w chłodnicy jeszcze się nie zagrzeje głowica w górę. Patrz w tym czasie na temperaturę silnika.
Dziwne że dopiero po zgaszeniu silnika sadżi.

[ Dodano: 2010-04-28, 21:24 ]
Sprawdź jeszcze pompę wody. Może już padła
b3,2.3 ng quattro 88r i
a6 c4 2.6 abc quattro automat

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja