Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAR 2,3 133 KM] problem z obrotami przy klimatyzacji

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
PiotrekZelt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2010, 12:08
Lokalizacja: Głogoczów małopolskie

[AAR 2,3 133 KM] problem z obrotami przy klimatyzacji

Post autor: PiotrekZelt » 14 kwie 2010, 12:33

Witam
Mam problem z w.w audi mianowicie:
po zakupie miał uszkodzoną klimatyzację - została naprawiona w prof. zakładzie wszystko działa i tu zaczyna się problem
Po włączeniu klimatyzacji czy na gazie czy benzynie obroty spadają na dół i silnik mało się nie rozleci nak nim szarpie. Wymieniłem silnik krokowy sprawdziłem szczelność układu paliwowego i podciśnienia, wszystkie lelmenty elektryczne wtrysku łącznie z tym że kabel po kablu sprawdzałem je między masą i ECU wszystko sprawne - parametry książkowe, problem nie znikł.
W przypływie złości dokupiłem nowy sterownik silnika, zmieniłem czujniki położenia przepustnicy, sondę, świece, flitry i udało mi się tyle że na zimnym silniku wszystko działa - przez ok 5 minut lecz jak złapie temperaturę to samo , i to nie zależnie czy silnik zimny czy nie po odpaleniu chwile jest oki a potem obroty spadają. Zauważyłem że przy pracy na benzynie kluczowe jest czy świecą sie światła mijania - ładowanie też sprawdziłęm i jest książkowe.
jak wyłączyć światła to od biedy po włączeniu klimy obroty na chwilę spadają a po kilku sekundach wracają prawie do normy. Ciekawe jest to że nie da rady idealnie ustawić biegu jałowego co kilka dni ma różnice w obrotach, dodam że płytka spiętrzania przeglądnięta nie krzywa, nie zacina się a spalanie na stacji diagnostycznej udało się ustawić katalogowo, więc wtryski nie leją.
Pomału mam dość tego może ktoś mi powie co jeszcze mogę zrobić po przekopałem calą elektrodę i google i nic poza tym co zrobiłem nie znalazłem.
POMOCY !! bo zwariuję albo sprzedam grata
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2010, 20:52 przez PiotrekZelt, łącznie zmieniany 3 razy.

xman

Post autor: xman » 14 kwie 2010, 13:12

jakby szło na złom to ja ten krokowy i kostkę regulującą ciśnienie paliwa z wtrysku przyjmę :-P



a tak na poważnie to zwróć uwagę na sprężarkę. może to w niej tkwi przyczyna??


a jak klimy nie używasz to auto równo chodzi cały czas na benzynie i na gazie??

[ Dodano: 2010-04-14, 13:14 ]
p.s. i dopisz dokładnie skąd jesteś... bo małopolska to od Chrzanowa po Pilzno jest... a tak to mógłby ci ktoś pomóc w twojej okolicy przynajmniej albo dać namiary na kolesia co może ci pomóc ;) warto uzupełnić profil. :-> pozdrawiam, Grzesiek

Balzak73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 kwie 2010, 16:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Balzak73 » 21 kwie 2010, 16:57

Witam,

Mam podobny objaw, wymieniałem silnik krokowy i na załączonej klimatyzacji spadają obroty czy to benzyna czy gaz, podczas jazdy jest ok lecz gdy staję to bo muszę wyłączyć klimę bo obroty spadają drastycznie.

Wątek odp. się urwał więc jakby ktoś coś wiedział to proszę o pomoc,,,

Pozdrawiam, :-D

PiotrekZelt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2010, 12:08
Lokalizacja: Głogoczów małopolskie

Post autor: PiotrekZelt » 21 kwie 2010, 18:22

xman pisze:jakby szło na złom to ja ten krokowy i kostkę regulującą ciśnienie paliwa z wtrysku przyjmę :-P



a tak na poważnie to zwróć uwagę na sprężarkę. może to w niej tkwi przyczyna??


a jak klimy nie używasz to auto równo chodzi cały czas na benzynie i na gazie??

[ Dodano: 2010-04-14, 13:14 ]
p.s. i dopisz dokładnie skąd jesteś... bo małopolska to od Chrzanowa po Pilzno jest... a tak to mógłby ci ktoś pomóc w twojej okolicy przynajmniej albo dać namiary na kolesia co może ci pomóc ;) warto uzupełnić profil. :-> pozdrawiam, Grzesiek
Słuchaj, wyraźnie napisałem że klima jest oki - odbudowana od zera kompresor nowy na gwarancji. Poza tym jakby było coś nie tak z nią to cały czas dawała by się we znaki a nie w opisywanych przypadkach.

[ Dodano: 2010-04-21, 18:23 ]
A bez klimatyzacji tak, nie ma najmniejszych problemów , pojawiają się dopiero jak włącze klimę

[ Dodano: 2010-04-21, 18:25 ]
co ciekawe jak się silnik rozgrzeje to pompa wspomagania też daje obciążenie jak kręcić kierownicą i wyraźnie spadają obroty- wcześniej nie zauważyłem - ciężkie mam kopyta.... ;)

xman

Post autor: xman » 22 kwie 2010, 16:51

no a jak klimy nie uzywasz to się kręci lekko?? bo jeśli tak to ja bym na sprężarke stawiał że ma wade fabryczną...


podam ci taki przykład... moj kolega niedawno kupił nowe felgi do sportowego Hyundai'a. dał sporo kasy i mowi ze jak tak od 120 to jest tragedia na drodze... ze bije kierownicą i ze maske chce urwac tak drga... przy hamowaniu jest tak samo dopoki nie zejdzie do jakiejs tam predkosci i jest ok. Wyniuchałem tarcze, klocki, gałki itd... bo stwierdzilem ze i felgi i opony są nowe wiec nie ma takiej opcji. Jak się okazalo to otwór na piaste był na środku koła a otwory na śruby jakoś nie... wiem ze nawet na wulkanizacji na maszynie felga szła prościutko...


wiec pomyśl jak moze byc z taką malutką częścią;)

PiotrekZelt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2010, 12:08
Lokalizacja: Głogoczów małopolskie

Post autor: PiotrekZelt » 01 maja 2010, 09:49

xman pisze:no a jak klimy nie uzywasz to się kręci lekko?? bo jeśli tak to ja bym na sprężarke stawiał że ma wade fabryczną...
wiec pomyśl jak moze byc z taką malutką częścią;)
Proszę... czytać ze zrozumieniem . Napisałem że klima po pełnej naprawie..ÂŻe kompresor nowy.... ÂŻe jak auto zimne to wszystko działa....
Więc na zdrowy rozum jak by był problem z kompresorem to chyba czały czas....
Przyjaciele !
BÂŁAGAM : nie piszcie mi co można by jeszcze zrobić na zasadzie chłop, młotkiem, w stodole - radosna twórczość...
Proszę o rady od kogoś co choć blade ma pojęcie o tym co pisze i przeczytajcie co napisałem wcześniej.
Poszukuje nowych rozwiązań które pomogą mi usunąć usterkę a nie wracaś stale do tych samych rzeczy.
Dla ś spokoju:
Kompresor nowy jest, kręci się lekko .... sprawdziłem n-ty raz a objawy są identyczne jak opisałem

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Ten sam problem, lacze sie w bólu...

Post autor: Quattrorulezz » 30 cze 2010, 15:06

Witam

Mam ten sam motor (AAR ) z klimatronikiem i walczę z tym tematem od roku. Bogatszy o lekturę na "elektrodzie", zacząlem doszukiwac sie problemu w czesci "mechnicznej" wtrysku. Bardzo duże znaczenie dla regulacji obrotów ma spoczynkowe polożenie klapy przepywomierza (regulacja od spodu, od filtra pow.). Mam zamiar podzialac w tym temacie w wolnej chwili.

Problem występuje na gazie i benzynie, podejrzewalem też sprężarkę, że przeolejona i stawia duży opór, ale twój post rozwial moje podejrzenia...klimke miaem przeremontowaną w zeszlym roku i chlodzi super. tylko te obroty w mieście dramat...

pozdrawiam
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

PiotrekZelt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2010, 12:08
Lokalizacja: Głogoczów małopolskie

Post autor: PiotrekZelt » 18 lip 2010, 22:15

Zainteresowałeś mnie - napisz coś więcej o tej pozycji spoczynkowej klapki jakieś bliższe parametry ?

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Obroty przy pracującej klimie- ciąg dalszy

Post autor: Quattrorulezz » 24 sie 2010, 22:20

Witam

Mam taką naklejkę, żółtą z narysowanym przekrojem przepływki (klapy spiętrzającej) z której wynika, że z tej niższej strony ma być 1.9mm od dolnej krawędzi lejka. U mnie była troszkę niżej. Po wyregulowaniu (oczywiście po wcześniejszym - całe szczęście -zaznaczeniu oryginalnego położenia) położenia generalnie nic się nie zmieniło w kwestii obrotów przy klimce, tyle tylko że auto zaczeło gorzej palić na gorącym silniku.

Po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku że spoczynkowe położenie klapy nie będzie miało wpływu na wolne obroty bo przecierz po uruchomieniu silnika klapka od razu dzwiga się nieznacznie i już nie "spoczywa" na śrubeczce regulacyjnej. Inaczej ma się żecz przy rozruchu. W każdym razie opuściłem klapkę do wcześniejszego położenia (fabrycznego) i auto z powrotem pali elegancko ale temat za niskich obr. przy klimie został.

Sprawdziłem dla świętego spokoju połączenie sterownika klimy z ke-jetronem i wszystko jest w najlepszym porządku (dla potomnych na 33 pinie w sterowniku wtrysku ma się pojawić 12V przy wł. klimie).

Znajomy mechanik który "ma pojęcie" o mechnicznym wtrysku poradził żeby wymienić o-ringi uszczelniające wtryski w głowicy bo te motory lubią tam ciągnąć lewe na ciepło. Wymieniłem na oryginalne i nic to nie zmieniło- pudło.

Proszę o jakiekolwiek sugestie, pozdrawiam Audimaniaków...
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

PiotrekZelt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 14 kwie 2010, 12:08
Lokalizacja: Głogoczów małopolskie

Post autor: PiotrekZelt » 02 wrz 2010, 07:24

Słuchaj na elektrodzie utworzyłem wcześniej identyczny temat - poszukaj albo daj znać to Ci wyślę na priv namiar bo nie wiem czy tu nienaruszę linkiem do innego forum - regulaminu.

Puk,puk, Panie Moderatorze - można.... ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga