[c5 2.8] roznice techniczne silnika USA vs EU
[c5 2.8] roznice techniczne silnika USA vs EU
Witam, tym razem napisze bardzo precyzyjnie. otrzymalem informacje z ASO, iż mimo ze te dwa silniki sa bardzo podobne to jednak precyzja skladania ich jest ogromna. silniki w USA sa mniej starannie skladane w zwiazku z czym sa mniej trwale i szybciej padaja. Nie wiem czy mowia prawde czy jednak nie
Ale chyba wtedy jest inny motor, bo raczej np. 2.4 V6 nie przerabiają na bezkolizyjny rozrząd, to całkiem inna konstrukcja, chyba że się mylęBartol pisze:Gdzieś mi się obiło o uszy, że silnki USA są bezkolizyjne tzn. w przypadku zerwania paska rozrządu nic wielkiego się nie dzieje, w związku z czym różnice techniczne występują. Pewny tej informacji jednak w 100% nie jestem.
[ Dodano: 2010-02-28, 20:36 ]
Chodzi Ci o większą pojemność a co za tym idzie więcej kucyków - w Stanach mustangów hehe ?LuQas pisze:USA ma wiecej kucy niz EU bo w Eu sa bardziej rygorystyczne przepisy srodowiskowe
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
A tu się właśnie mylisz, jest na odwrót. W USA OBDII weszło już chyba w 1998 lub 1999 gdzie w EU dopiero w 2001. Dodatkowo przedkatalizator i 2 sondy na 1 wylot przed przedkatalizatorem i za nim zaraz przed głównym katalizatorem, w v-kach oczywiście 4 sondy, to chyba główna różnica w SPAM do OBD. Do tego jeśli się nie mylę pompa powietrza wtórnego itp. Samochód bardziej przyjazny dla środowiska.LuQas pisze:USA ma wiecej kucy niz EU bo w Eu sa bardziej rygorystyczne przepisy srodowiskowe
