Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.5 TDI V6 ciśnienie w cylindrach]

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
ropniok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 01 lut 2010, 01:17
Lokalizacja: Zawoja

[2.5 TDI V6 ciśnienie w cylindrach]

Post autor: ropniok » 05 lut 2010, 20:11

Witam panowie koledzy już mnie oczy bolą od lektury z szukajki na temat ciśnienia w cylindrach....

Nie doszukałem się konkretnie. Na pewno ktoś wie lub wszyscy użytkownicy ("ropnioków") jakie powinno byś ciśnienie w cylindrach?

Serwis mnie czeka w pn. tam sie dowiem w jakim naprawdę stanie jest motor na razie podejrzewam nie grzejące świece. Dla czego? - jest zimny nie pali od razu (wielu tu ma ten problem) gdy odpali z tłumików czarny dym i nie równa praca na ok 1 min.
Później wszystko wraca do normy.

Co do tego incydentu to właśnie podejrzewam świecę do mogą być zalewane ropskiem a później wali do wydechu.. Poprawi mnie ktoś jeśli się mylę??

Aha no i dolewać oliwki też muszę stosuje mobila1 10w-40
Usunięto - Pkt. 29. oraz Pkt. 32c. Regulaminu Forum

artur28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 13 kwie 2008, 09:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: artur28 » 05 lut 2010, 20:42

Może najpierw zrobiłbyś logi i wkleił na forum jest tu pare osób w szczególności Piotruś którzy mogą Ci dużo powiedzieć na ich podstawie
2.5 tdi 180 AKE 2001 - jest
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było

Awatar użytkownika
ropniok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 01 lut 2010, 01:17
Lokalizacja: Zawoja

Post autor: ropniok » 05 lut 2010, 22:07

artur28 pisze:Może najpierw zrobiłbyś logi i wkleił na forum
Chętnie kolego ale nie wiem co to takiego;)
Usunięto - Pkt. 29. oraz Pkt. 32c. Regulaminu Forum

Antol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 30 gru 2007, 10:30
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Antol » 06 lut 2010, 10:08

Kolego ja miałem sprawdzane u dwóch mechaników cisnienie na cylindrach i u pierwszego wyszło po 22bary a u drugiego po 26,z tym ze ten pierwszy miał sprzet własnej roboty:)wazne jest zeby cisnienia były w miare równe na wszystkich cylindrach,ponoc 22bar to jest minimum dla tego silnika z tego co mówił mechanik.

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 06 lut 2010, 10:19

ropniok pisze:
artur28 pisze:Może najpierw zrobiłbyś logi i wkleił na forum
Chętnie kolego ale nie wiem co to takiego;)
A coś takiego jak VAG kojarzysz?Bo jak nie,to sam raczej logów nie zrobisz :-/
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 06 lut 2010, 15:41

Panowie a jak zmierzyć kompresję w V6 Tdi? czy trzeba koniecznie wtryski wyjmować czy można wpiąć się w wtryskiwacze?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 06 lut 2010, 16:05

ropniok pisze:dym i nie równa praca na ok 1 min.
Później wszystko wraca do normy.

Co do tego incydentu to właśnie podejrzewam świecę do mogą być zalewane ropskiem a później wali do wydechu.. Poprawi mnie ktoś jeśli się mylę??
Na pewno kolego nie świece. Jeżeli świece nie grzeją to nierówna praca występuje tylko przez moment jeżeli da rade odpalić. Po kilku sek pracy silnik powinien równo pracować.
Prędzej coś w układzie wtrysków - może wtrysk sterujący. Bez VAG-a się nie obejdzie, chociaż w podstawowym zakresie, w celu sprawdzenia podstawowych błędów które mogą nakierować na przyczynę. Mechanicy lub elektrycy samochodowi ,nawet jeżeli nie mają dużo do czynienia z A6 2,5 ; to za ok 30 zeta pewnie mogą podłączyć VAG-a w celu sprawdzenia błędów ;-) . Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-02-06, 16:08 ]
Levuss pisze:Panowie a jak zmierzyć kompresję w V6 Tdi? czy trzeba koniecznie wtryski wyjmować czy można wpiąć się w wtryskiwacze?

Wtryski lub świece żarowe. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 06 lut 2010, 18:05

citrin pisze: Wtryski lub świece żarowe. :mrgreen:
Ok z tym, że nadal nie wiem czy wybierając wtryski będę musiał je wykręcić czy może można będzie się w nie wpiąć?. Jaka powinna być prawidłowa kompresja na każdy gar w V6 Tdi?.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 06 lut 2010, 21:37

Levuss pisze:Ok z tym, że nadal nie wiem czy wybierając wtryski będę musiał je wykręcić czy może można będzie się w nie wpiąć?
No to już ci mówię.....Jeżeli wtryski, to nie ma takiego urządzenia które podłączając do wtrysków zmierzysz ciśnienie. Musisz je wymontować no i wtedy następuje pomiar tzw.potocznie- :lol: kompresji. Tyle..Pozdrawiam

waskivw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 01 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Będzin

Post autor: waskivw » 07 lut 2010, 19:42

Witaj
Najprostrzym sposobem to przez gniazda świec żarowych, tylko trzeba mieć specjalną końcówkę.Jak mechanik jest kumaty to sobie poradzi,a ciśnienie powinno być nie mniejsze niż 24 bar (przy 24 barach powinien jeszcze zapalać,ale to końcówka silnika,ważne by nie było zbyt dużych odchyłek między cylindrami)

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 08 lut 2010, 15:54

waskivw pisze:Witaj
Najprostrzym sposobem to przez gniazda świec żarowych, tylko trzeba mieć specjalną końcówkę.Jak mechanik jest kumaty to sobie poradzi,a ciśnienie powinno być nie mniejsze niż 24 bar (przy 24 barach powinien jeszcze zapalać,ale to końcówka silnika,ważne by nie było zbyt dużych odchyłek między cylindrami)
Dziękuję bardzo za tą odpowiedź, byłbym jeszcze bardziej zadowolony gdyby ktoś podał jaki maksymalny pułap sprężania może osiągnąć cylinder ww V6 Tdi. Minimum to 24bary a max?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

waskivw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 01 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Będzin

Post autor: waskivw » 08 lut 2010, 21:26

36 barow bo przy wyższym cierpi układ korbowo tłokowy.

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 08 lut 2010, 21:40

waskivw pisze:36 barow bo przy wyższym cierpi układ korbowo tłokowy.
Dziękuję bardzo za pomoc :)
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 22 lut 2010, 18:59

carlos pisze:http://allegro.pl/item898...sel_tester.html znalazlem takie coś...
Fajny zestawik!! :-)
Ten pierwszy na zdjęciu ma 2 końcówki jedną dłuższą a drugą krutszą do świec żarowych.
Ten niżej na zdjęciu ma do świec zapłonowych. Producent pisze ze można dokupować wszystkie końcówki tak że najlepiej zadzwonić, dogadać się aby mieć już zestawik uniwersalny i do dieselków i do benzyniaków.
carlos pisze:czyli cisnienie ma byc miedzy 2,4 a 3,6 Mpa ?
Tak, ponieważ.......0,1MPa=1 atm(bar)
;-)
Pozdrawiam

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 04 lis 2012, 12:38

cisnienie prawidłowe 27-33bar min 24bar

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja