[2.5 TDI V6 ciśnienie w cylindrach]
[2.5 TDI V6 ciśnienie w cylindrach]
Witam panowie koledzy już mnie oczy bolą od lektury z szukajki na temat ciśnienia w cylindrach....
Nie doszukałem się konkretnie. Na pewno ktoś wie lub wszyscy użytkownicy ("ropnioków") jakie powinno byś ciśnienie w cylindrach?
Serwis mnie czeka w pn. tam sie dowiem w jakim naprawdę stanie jest motor na razie podejrzewam nie grzejące świece. Dla czego? - jest zimny nie pali od razu (wielu tu ma ten problem) gdy odpali z tłumików czarny dym i nie równa praca na ok 1 min.
Później wszystko wraca do normy.
Co do tego incydentu to właśnie podejrzewam świecę do mogą być zalewane ropskiem a później wali do wydechu.. Poprawi mnie ktoś jeśli się mylę??
Aha no i dolewać oliwki też muszę stosuje mobila1 10w-40
Nie doszukałem się konkretnie. Na pewno ktoś wie lub wszyscy użytkownicy ("ropnioków") jakie powinno byś ciśnienie w cylindrach?
Serwis mnie czeka w pn. tam sie dowiem w jakim naprawdę stanie jest motor na razie podejrzewam nie grzejące świece. Dla czego? - jest zimny nie pali od razu (wielu tu ma ten problem) gdy odpali z tłumików czarny dym i nie równa praca na ok 1 min.
Później wszystko wraca do normy.
Co do tego incydentu to właśnie podejrzewam świecę do mogą być zalewane ropskiem a później wali do wydechu.. Poprawi mnie ktoś jeśli się mylę??
Aha no i dolewać oliwki też muszę stosuje mobila1 10w-40
Usunięto - Pkt. 29. oraz Pkt. 32c. Regulaminu Forum
Kolego ja miałem sprawdzane u dwóch mechaników cisnienie na cylindrach i u pierwszego wyszło po 22bary a u drugiego po 26,z tym ze ten pierwszy miał sprzet własnej roboty:)wazne jest zeby cisnienia były w miare równe na wszystkich cylindrach,ponoc 22bar to jest minimum dla tego silnika z tego co mówił mechanik.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Na pewno kolego nie świece. Jeżeli świece nie grzeją to nierówna praca występuje tylko przez moment jeżeli da rade odpalić. Po kilku sek pracy silnik powinien równo pracować.ropniok pisze:dym i nie równa praca na ok 1 min.
Później wszystko wraca do normy.
Co do tego incydentu to właśnie podejrzewam świecę do mogą być zalewane ropskiem a później wali do wydechu.. Poprawi mnie ktoś jeśli się mylę??
Prędzej coś w układzie wtrysków - może wtrysk sterujący. Bez VAG-a się nie obejdzie, chociaż w podstawowym zakresie, w celu sprawdzenia podstawowych błędów które mogą nakierować na przyczynę. Mechanicy lub elektrycy samochodowi ,nawet jeżeli nie mają dużo do czynienia z A6 2,5 ; to za ok 30 zeta pewnie mogą podłączyć VAG-a w celu sprawdzenia błędów

[ Dodano: 2010-02-06, 16:08 ]
Levuss pisze:Panowie a jak zmierzyć kompresję w V6 Tdi? czy trzeba koniecznie wtryski wyjmować czy można wpiąć się w wtryskiwacze?
Wtryski lub świece żarowe. :mrgreen:
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Ok z tym, że nadal nie wiem czy wybierając wtryski będę musiał je wykręcić czy może można będzie się w nie wpiąć?. Jaka powinna być prawidłowa kompresja na każdy gar w V6 Tdi?.citrin pisze: Wtryski lub świece żarowe. :mrgreen:
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
No to już ci mówię.....Jeżeli wtryski, to nie ma takiego urządzenia które podłączając do wtrysków zmierzysz ciśnienie. Musisz je wymontować no i wtedy następuje pomiar tzw.potocznie- :lol: kompresji. Tyle..PozdrawiamLevuss pisze:Ok z tym, że nadal nie wiem czy wybierając wtryski będę musiał je wykręcić czy może można będzie się w nie wpiąć?
Witaj
Najprostrzym sposobem to przez gniazda świec żarowych, tylko trzeba mieć specjalną końcówkę.Jak mechanik jest kumaty to sobie poradzi,a ciśnienie powinno być nie mniejsze niż 24 bar (przy 24 barach powinien jeszcze zapalać,ale to końcówka silnika,ważne by nie było zbyt dużych odchyłek między cylindrami)
Najprostrzym sposobem to przez gniazda świec żarowych, tylko trzeba mieć specjalną końcówkę.Jak mechanik jest kumaty to sobie poradzi,a ciśnienie powinno być nie mniejsze niż 24 bar (przy 24 barach powinien jeszcze zapalać,ale to końcówka silnika,ważne by nie było zbyt dużych odchyłek między cylindrami)
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Dziękuję bardzo za tą odpowiedź, byłbym jeszcze bardziej zadowolony gdyby ktoś podał jaki maksymalny pułap sprężania może osiągnąć cylinder ww V6 Tdi. Minimum to 24bary a max?waskivw pisze:Witaj
Najprostrzym sposobem to przez gniazda świec żarowych, tylko trzeba mieć specjalną końcówkę.Jak mechanik jest kumaty to sobie poradzi,a ciśnienie powinno być nie mniejsze niż 24 bar (przy 24 barach powinien jeszcze zapalać,ale to końcówka silnika,ważne by nie było zbyt dużych odchyłek między cylindrami)
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Fajny zestawik!!carlos pisze:http://allegro.pl/item898...sel_tester.html znalazlem takie coś...

Ten pierwszy na zdjęciu ma 2 końcówki jedną dłuższą a drugą krutszą do świec żarowych.
Ten niżej na zdjęciu ma do świec zapłonowych. Producent pisze ze można dokupować wszystkie końcówki tak że najlepiej zadzwonić, dogadać się aby mieć już zestawik uniwersalny i do dieselków i do benzyniaków.
Tak, ponieważ.......0,1MPa=1 atm(bar)carlos pisze:czyli cisnienie ma byc miedzy 2,4 a 3,6 Mpa ?

Pozdrawiam