Witam wszystkich,
Miałem dziś bardzo dziwną sytuację/usterkę, może ktoś w Was mógłby podpowiedzieć co to może być.
Jechałem dziś rano, było około -18 stopni. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale zwiększyłem nawiew żeby szybciej było cieplej i za jakąś chwilę silnik wskoczył na bardzo wysokie obroty, jakby ktoś gaz do dechy wcisną i jakby się on zaciął. Zatrzymałem się i po wyłączeniu i włączeniu ponownym silnika, obroty nadal były bardzo wysokie, po wyłączeniu zapłonu i wyjęcia kluczyka, odpaliłem jeszcze raz i już było ok ( w międzyczasie naciskałem kilka razy pedał gazu, myślałem, że może coś gdzieś faktycznie przymarzło). Nie wiem kompletnie co się mogło stać, czy tak niska temperatura + jeszcze nawiew, czyli dodatkowe zimne powietrze z zewnątrz, wpłynęło na pracę elektroniki czy może coś faktycznie zablokowało się od mrozu?
A propo, czy to normalne, że silnik przy tak niskich temperaturach rozgrzewa się baardzo wolno, nie osiągając 90 stopni przez ponad 20km? (ciepłe powietrze leci z nawiewu a temperatura płynu to niewiele ponad 60)
Będę wdzięczny za każdą poradę.
[ALG 2,8 193 KM] Nagle bardzo wysokie obroty przy około -18
[ALG 2,8 193 KM] Nagle bardzo wysokie obroty przy około -18
pozdrawiam
bernal
bernal
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Z tą temperaturą to chyba raczej termostat Ci puszcza i nie dogrzewa silnika. Radzę się tym zająć . A co do Obrotów to może być wina zablokowania się przepustnicy lub potencjometru pedału gazu . Tego dokładnie nie wiem. Ale temp. to na bank termostat bo i mówisz ze zimnawo po 20 km . u mnie przy -18 po 5 km mam ciepławo w aucie już
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- emilzizi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wielkopolska
To nie jest normalne.Znajomy też tak miał,auto nawet po przejechanu 20-30km.cięzko się zagrzewało.W jego przypadku wymiana termostatu pomogła.Auto zdecydowanie szybciej się rozgrzewa,już po przejechaniu paru kilometrów auto się zagrzewa i trzyma temperature. U mnie po przejechaniu 5-8km, jest już 90C.Na pewno termostat puszcza.
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Sprawdź tez czujnik temperatury . Bo jak temperatura stoi w miejscu na 60 nie ważne czy dajesz w palnik czy stoisz i pyrka na wolnych obrotach to może być czujnik . Przy uszkodzonym termostacie dodatkowo temperatura powinna wahać się w zależności od obciążenia. A czujnik może oszukiwać i zaniżać po prostu. Na pewno taniej i łatwiej wymienić czujnik temperatury cieczy nią termostat. Sprawdzić czujnik temp. można sprawdzić za pomocą omomierza lub testując temperaturę rano i po nagrzaniu za pomocą vag-coma porównując wartości z termometru na zewnątrz przy domu powiedzmy i wskazań w vag-comie w grupie 1 - ENGINE i grupie 17 - INSTRUMENTS pozycję zauważysz bo będzie podpisana w stopniach Celsjusza. Dodam że czujnik temperatury w naszych autach jest podwójny i w jednym czujniku jest czujnik na wskazania na zegarach i drugi dla ECU do dobierania kąta wtrysku i wartości wtrysku. Stąd te dwie grupy w vag com do sprawdzenia. Być może w engine wyświetli ci na rozgrzanym ze masz 85 stopni a to oznacza ze jest dobrze a instruments czyli zegary tam może wyświetlać 60 . Ja tak sprawdzałem i przyczyną był czujnik dokładnie ten od zegarów. Ale termostat pamiętaj na końcu coby nie wypychać kieszeni mechanikom druciarzom :mrgreen:
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga