Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 2.5 tdi 150km] Coś się dzieje. ;(

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ppawel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 mar 2009, 23:07
Lokalizacja: Gdańsk

[a6 2.5 tdi 150km] Coś się dzieje. ;(

Post autor: ppawel » 05 sty 2010, 18:32

Siema.
Mam jak na razie mały problem. Audi mam ok rok i wszystko ładnie i pięknie było do czasu. W ostatnim czasie auto ciężej pali, trzeba dłużej przytrzymać go. Na początku prawie wcale nie kopcił, a teraz jak mu sie zachce to kopci jak cholera. Spaliny śmierdzą spalonym olejem, myślałem że zalałem trefnej ropy i dlatego to kopcenie i smród. Jednak to na pewno nie jest wina paliwa. Dwa dni temu nie chciał ciągnąć tak jak przedtem, dzisiaj to samo zrobił. Dostaje stałe obroty i ani nie przyśpiesza ani nie zwalnia, dopiero gdy puszcze pedał gazu i wcisnę wtedy idzie normalnie. Wcześniej chodził normalnie i moc ma tą samą. Przebieg jest oryginalny 170tyś, silnik 2.5 150km automat. Wiecie co się może dziać z tym silnikiem? Czy coś z turbiną się może dziać?
Ostatnio zmieniony 05 sty 2010, 18:48 przez ppawel, łącznie zmieniany 1 raz.

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 05 sty 2010, 18:41

(zrób przed a6 i za 150km nawias kwadratowy [a6 ...150km]) najpierw powinieneś zrobić logi najlepiej wszystkie i wstaw na forum. napewno ktoś coś wymyśli ;-) . Bez logów nikt Ci nie pomoże. <ok>
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 05 sty 2010, 19:13

Na początku to musisz VAG podłączyć. Może wyskoczy błąd który wyjaśniłby twój problem, no chyba ze robienie logów to dla ciebie pryszcz.Pozdrawiam

Artur27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 493
Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur27 » 05 sty 2010, 21:33

Stawiam na odmę (filtr odpowietrzania skrzyni korbowej). Wymień to jak najszybciej bo gdy odma jest zapchana to praktycznie cała góra silnika nie jest w ogóle smarowana (hydraulika zaworowa wałki rozrządu i turbosprężarka).

tu masz instrukcje

all-wymiana-odmy-25-tdi-vt2254.htm

A i jeszcze jedno czy jak odkręcisz korek wlewu oleju czy korek podskakuje i słyszysz "pssssss" ?
Obrazek
Marzenie Każdego z nas

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 06 sty 2010, 11:59

VAG -> Logi :-) i do Piotrusia <ok>

Awatar użytkownika
ppawel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 mar 2009, 23:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ppawel » 07 sty 2010, 12:23

No więc wiem co jest, odstawiłem auto do mechanika i okazało się, że turbina ale że da się ją wyczyścić i bezie git. Po rozebraniu okazało się, że to nic nie da, bo jest zatarta. Więc trzeba odesłać do regeneracji, albo nową.
Temat do zamknięcia.

Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Re: [a6 2.5 tdi 150km] Coś się dzieje. ;(

Post autor: piotrekkawa » 07 sty 2010, 15:31

ppawel pisze: Przebieg jest oryginalny 170tyś, silnik 2.5 150km automat. Wiecie co się może dziać z tym silnikiem?
Jeżeli przebieg jak piszesz jest oryginalny w co bardzo wątpię to z tym silnikiem przy prawidłowym użytkowaniu dziać się nic nie powinno. Skąd masz pewność co do przebiegu? Nie żebym był złośliwy ale na przodzie licznika zamieniłbym ta jedynkę na chociażby dwójkę.

Awatar użytkownika
ppawel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 mar 2009, 23:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ppawel » 07 sty 2010, 16:49

Przebieg jest oryginalny ponieważ to widać po stanie samochodu. Był sprawdzany w serwisach, wszystkie wpisy się zgadzają. W środku nie jest wytarty, nie zniszczony, nie zmęczony. Także ma przejechane tylko tyle.

Artur27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 493
Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur27 » 07 sty 2010, 23:45

Jak jest w takim świetnym stanie to sie nim pochwal z nami .
I tak zachęcam cie do wymiany odmy ... niewielkie koszty a to jest bardzo waży filtr miedzy innymi przez to mogła ci się turbosprężarka paść .
Obrazek
Marzenie Każdego z nas

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga