Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5tdi AFB] Falujące obroty

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

[A6 C5 2.5tdi AFB] Falujące obroty

Post autor: kryhawrc » 02 sty 2010, 13:39

Witam szystkich
Ostatnio wystapil u mnie pewien problem. Kiedy rozpędze sie powyzej 40km\h(Kiedy odpusci jak ja to mowie"Sprzęglo" w tiptronicu), przy delikatnym przyspieszaniu faluja mi obroty. Dzieje sie tak na 3,4 i 5 biegu.(w sumie moze na 1 i 2 tez ale to nie jest wyczówalne) Dodam jeszcze ze kiedy wcisne pedal do podlogi wszystko jest ok.Myslalem ze to moze problem zwiazany z olejem w skrzyni ale po wymianie to samo.Po podlaczeniu VAGiny nie ma zadnych bledow na skrzyni ani silniku. Nie utrudnia to moze jazdy ale jest denerwujące. Ma ktos moze jakis pomysl jak to zlokalizowac.

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 02 sty 2010, 20:39

jeden "kolega" na PW napisal mi tak
Treść wiadomości:
cześć ,nie chcem straszyć ale jak masz skrzynie tiptro.... to takie obiawy sa kiedy zaczyna konczyc sie skrzynia biegów zazwyczaj przy silniku 2.5tdi i 3.0 tdi to sa normalne sprawy duzy moment obrotowy i szkrzynie leca w drobny ma mialem te same objawy co opisujesz na 1-2 nic nie czułem a na 3-4-5 były wlasnie takie objawy od objawów zrobilem 9 [xxxxx] i poleciala skrzynia naprawiałem w olsztynie koszt komplet wymiana z gwarancja 24 miesiace [xxxxx] tys.
16:26:47
BÂŁEDÓW W SERVISIE TEZ NIE POKAZYWAÂŁO TYLKO POWIEDZIELI ZE NA 90% SKRZYNIA PRZY TAKICH OBJAWACH
tylko ze wedlug moich spostrzezen w 3.0 tdi nie sa te same skrzynie co w 2.5 , no ale moze sie nie znam

mysza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 267
Rejestracja: 03 lip 2008, 11:04
Lokalizacja: Lebork/Pomorskie

Post autor: mysza » 02 sty 2010, 22:51

potwierdze kolege ,,,,,mi poszedł konwerter...a miałem takie objawy jak bym na te boczne pasy na jezdni najezdzał....koszt .........? <ok>

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 03 sty 2010, 14:00

Nie wiem czy wczoraj dobrze sprawdzilem ale dzis mialem taki blad na skrzyni

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 03 sty 2010, 15:39

Dzieki Piotruś
Czekalem na twoja diagnoze.
Oczywiascie w tym tygodniu spróbuje sie do tego zabrac(choc z czasem bardzo kiepsko) i bede kontynuowal w tym poscie. W karzdym badz razie na razie dziekuje i wiem czego mam szukac
pozdr
A co do bledu to wydaje mi sie ze wyskoczyl mi jak auto wpadlo w tryb awaryjny(bo grzebałem przy przeplywomierzu) Oczywiscie wykasowalem i na razie dalej sie nie pojawia

[ Dodano: 2010-01-05, 20:52 ]
Albo ma zeczywiscie gdzies wielka dziure,ktorej na razie nie zlokalizowalem,albo cos powazniejszego.
Dzis przez pewien czas nie dzialala mi wogole turbina(brak mocy i brak charakterystycznego gwizdu). Szczerze mowiac nie wiem jak sie do tego zabrac-szczegolnie do intercoolera.

[ Dodano: 2010-01-06, 19:17 ]
Tak jak pisalem wczoraj probowalem zlokalizowac problem i przestalo dzialac turbo. VAGina pokazala-
00523 Intake air temp sensor (G42)-open or short to ground B+
01282 intake manifold flap change-over valve(N239)-open or short to ground B+
01028 Fan relay (J323)-open or short to ground B+
01262 Solenoid valve for boost pressure control (N75)-open or......
01265 Exhaust gas recirculation valve (N18)- open or....
Wedlug mnie zrobilem gdzies konkretne zwarcie-bledow nie idzie skasowac.
Nie wiem gdzie szukac,w bezpiecznikach ,przekaznikach,chyba ze uszkodzilem wtyczke od przeplywki bo cos drobnego sie z niej wysypało. Prosze pomozcie gdzie mam szukac przyczyny,musze jezdzic autem do pracy

[ Dodano: 2010-01-06, 19:18 ]
:cry:

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 06 sty 2010, 20:27

Dzieki Piotruś
Wyczytalem na konkurencyjnym forum zeby sprawdzic bezpieczniki 29,32,34- jesli beda ok to sprawdze w ECU bezpiecznik ktory mogl sie spalic.
Teraz cos kojaze ze chyba zrobilem zware srubokrentem w kostce od przeplywki-chociaz pewien nie jestem

[ Dodano: 2010-01-07, 18:34 ]
Sprawdzalem dwa duze bezpieczniki- niby sa cale
Co do bezpiecznikow o ktorych pisalem (29,32,34) to te miejsca mam puste -nie mam tam bezpiecznikow. Czy moge wogole jezdzic tym autem. Mam 4 km do pracy, jezdze delikatnie

[ Dodano: 2010-01-07, 19:27 ]
Podmienilem tez przeplywomierz-niestety nic to nic dalo


[ Dodano: 2010-01-08, 20:53 ]
Problem zwiazany z bledami-rozwiazany-okazalo sie ze przy ECU jest jeszcze jeden maly bezpiecznik ktory sie spalil :mrgreen:
A wiec wracam do naprawy"falujacych obrotow"
Rozumiem ze mam na probe sciagnac wezyk z EGR i go zaslepic,nalozyc nowy na EGR i tez go zaslepic.
Mam jeszcze tylko pytanie jak sprawdzic N75

[ Dodano: 2010-01-09, 13:14 ]

[ Dodano: 2010-01-10, 21:05 ]
Zaslepilem EGR i niestety to samo,na zimnym silniku ok ale po rozgrzanu faluje nadal. Piotruś pisal zeby jeszcze sprawdzic N75,ale niestety nie wiem jak to zrobic

[ Dodano: 2010-01-10, 21:59 ]
:cry:

[ Dodano: 2010-01-11, 22:34 ]
Panowie to podpowiektos jak sprawdzić N75 :cry:

bartek_b_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 lut 2010, 21:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bartek_b_ » 02 lut 2010, 22:00

Hejka. Ja mam ten sam problem...z tym falowaniem: na 5 biegu przy ok. 70km/h, na 4 biegu przy ok .50 km/h itd. nie bardzo wiem co robic bo wlasnie mialem jechac do serwisu w czwartek. Lipa totalna-jechac sie da ale to szarpanie jest denerwujace... ...
... jeszcze do kolegi ktory pisal ze skrzynia sie konczy- to moja jest po kapitalnym remoncie ok 70 000km wiec to chyba odpada... <smuty>

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Falujące obroty cd.

Post autor: kryhawrc » 03 lut 2010, 20:24

Prawdopodobnie przyczyna jest uszkodzona wtyczka od przeplywomierza,lub zabrudzone piny- i osobiscie mi sie wydaje ze tez cos wspolnego z tym ma pogoda(mrozy) ale moze sie myle

[ Dodano: 2010-05-15, 19:57 ]
Witam po dluzszej przerwie.
Problem jeszcze nie rozwiązany ale mam nowe spostrzeżenia. Otóż po wiosennych porządkach i myciu silnika(min. zawór EGR) problem sie troche zmniejszył a własciwie zmodyfikował. To szarpanie ktore występowało u mnie było spowodowane brakiem 1300obr.min. Tzn. byłwyraźny przeskok obrotów z 1200 na 1400 i wlasnie w tym przedziale występowało falowanie i do tego były drgania całego auta.Mozna to bylo wyczuc łatwo na postoju dodając delikatnie gazu. Wyraźny przeskok. Tak jak pisałem wcześniej po wiosennych porządkach trochę sie zmieniło ten przeskok jest na przełomie 1000-1200 obrotów. Podczas jazdy juz nic nie czuć-nie faluje, tylko sa drgania no i ten przeskok obrotów.
Wyszukałem ze takie objawy mogą być spowodowane wtryskiem sterującym,ale to za drogi koszt go wymieniac nie mając 100% pewności. Do tego VAG żadnych błędów nie pokazał.
I mało tego-"przeskok obrotów i drgania" wystepuje tylko i wyłącznie jak auto sie troche rozgrzeje(po przejechaniu 2-3 km.). Na zimnym silniku wszystko jest w porządku i nie ma ani "przeskoku" ani drgań.
Czy ktoś wie cos na ten temat, bo ja już nie mam zielonego pojęcia o co tu chodzi.
pozdrawiam. :evil:

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 17 lut 2013, 17:03

mam ten sam problem,doszedł ktoś o co chodzi.
zauwazyłem ostatnio jak dodam gazu i puszcze to takie jest pukniecie w pompie wtryskowej jakby sie cos zacinało miał ktoś tak

[ Dodano: 2013-02-22, 16:27 ]
rozebrałem rozrząd może pukać rolka napinająca pompe wtryskową głos dochodzi niby z tamtąd
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja