Witam szystkich
Ostatnio wystapil u mnie pewien problem. Kiedy rozpędze sie powyzej 40km\h(Kiedy odpusci jak ja to mowie"Sprzęglo" w tiptronicu), przy delikatnym przyspieszaniu faluja mi obroty. Dzieje sie tak na 3,4 i 5 biegu.(w sumie moze na 1 i 2 tez ale to nie jest wyczówalne) Dodam jeszcze ze kiedy wcisne pedal do podlogi wszystko jest ok.Myslalem ze to moze problem zwiazany z olejem w skrzyni ale po wymianie to samo.Po podlaczeniu VAGiny nie ma zadnych bledow na skrzyni ani silniku. Nie utrudnia to moze jazdy ale jest denerwujące. Ma ktos moze jakis pomysl jak to zlokalizowac.
[A6 C5 2.5tdi AFB] Falujące obroty
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
jeden "kolega" na PW napisal mi tak
Treść wiadomości:
cześć ,nie chcem straszyć ale jak masz skrzynie tiptro.... to takie obiawy sa kiedy zaczyna konczyc sie skrzynia biegów zazwyczaj przy silniku 2.5tdi i 3.0 tdi to sa normalne sprawy duzy moment obrotowy i szkrzynie leca w drobny ma mialem te same objawy co opisujesz na 1-2 nic nie czułem a na 3-4-5 były wlasnie takie objawy od objawów zrobilem 9 [xxxxx] i poleciala skrzynia naprawiałem w olsztynie koszt komplet wymiana z gwarancja 24 miesiace [xxxxx] tys.
16:26:47
BÂŁEDÓW W SERVISIE TEZ NIE POKAZYWAÂŁO TYLKO POWIEDZIELI ZE NA 90% SKRZYNIA PRZY TAKICH OBJAWACH
tylko ze wedlug moich spostrzezen w 3.0 tdi nie sa te same skrzynie co w 2.5 , no ale moze sie nie znam
Treść wiadomości:
cześć ,nie chcem straszyć ale jak masz skrzynie tiptro.... to takie obiawy sa kiedy zaczyna konczyc sie skrzynia biegów zazwyczaj przy silniku 2.5tdi i 3.0 tdi to sa normalne sprawy duzy moment obrotowy i szkrzynie leca w drobny ma mialem te same objawy co opisujesz na 1-2 nic nie czułem a na 3-4-5 były wlasnie takie objawy od objawów zrobilem 9 [xxxxx] i poleciala skrzynia naprawiałem w olsztynie koszt komplet wymiana z gwarancja 24 miesiace [xxxxx] tys.
16:26:47
BÂŁEDÓW W SERVISIE TEZ NIE POKAZYWAÂŁO TYLKO POWIEDZIELI ZE NA 90% SKRZYNIA PRZY TAKICH OBJAWACH
tylko ze wedlug moich spostrzezen w 3.0 tdi nie sa te same skrzynie co w 2.5 , no ale moze sie nie znam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Dzieki Piotruś
Czekalem na twoja diagnoze.
Oczywiascie w tym tygodniu spróbuje sie do tego zabrac(choc z czasem bardzo kiepsko) i bede kontynuowal w tym poscie. W karzdym badz razie na razie dziekuje i wiem czego mam szukac
pozdr
A co do bledu to wydaje mi sie ze wyskoczyl mi jak auto wpadlo w tryb awaryjny(bo grzebałem przy przeplywomierzu) Oczywiscie wykasowalem i na razie dalej sie nie pojawia
[ Dodano: 2010-01-05, 20:52 ]
Albo ma zeczywiscie gdzies wielka dziure,ktorej na razie nie zlokalizowalem,albo cos powazniejszego.
Dzis przez pewien czas nie dzialala mi wogole turbina(brak mocy i brak charakterystycznego gwizdu). Szczerze mowiac nie wiem jak sie do tego zabrac-szczegolnie do intercoolera.
[ Dodano: 2010-01-06, 19:17 ]
Tak jak pisalem wczoraj probowalem zlokalizowac problem i przestalo dzialac turbo. VAGina pokazala-
00523 Intake air temp sensor (G42)-open or short to ground B+
01282 intake manifold flap change-over valve(N239)-open or short to ground B+
01028 Fan relay (J323)-open or short to ground B+
01262 Solenoid valve for boost pressure control (N75)-open or......
01265 Exhaust gas recirculation valve (N18)- open or....
Wedlug mnie zrobilem gdzies konkretne zwarcie-bledow nie idzie skasowac.
Nie wiem gdzie szukac,w bezpiecznikach ,przekaznikach,chyba ze uszkodzilem wtyczke od przeplywki bo cos drobnego sie z niej wysypało. Prosze pomozcie gdzie mam szukac przyczyny,musze jezdzic autem do pracy
[ Dodano: 2010-01-06, 19:18 ]

Czekalem na twoja diagnoze.
Oczywiascie w tym tygodniu spróbuje sie do tego zabrac(choc z czasem bardzo kiepsko) i bede kontynuowal w tym poscie. W karzdym badz razie na razie dziekuje i wiem czego mam szukac
pozdr
A co do bledu to wydaje mi sie ze wyskoczyl mi jak auto wpadlo w tryb awaryjny(bo grzebałem przy przeplywomierzu) Oczywiscie wykasowalem i na razie dalej sie nie pojawia
[ Dodano: 2010-01-05, 20:52 ]
Albo ma zeczywiscie gdzies wielka dziure,ktorej na razie nie zlokalizowalem,albo cos powazniejszego.
Dzis przez pewien czas nie dzialala mi wogole turbina(brak mocy i brak charakterystycznego gwizdu). Szczerze mowiac nie wiem jak sie do tego zabrac-szczegolnie do intercoolera.
[ Dodano: 2010-01-06, 19:17 ]
Tak jak pisalem wczoraj probowalem zlokalizowac problem i przestalo dzialac turbo. VAGina pokazala-
00523 Intake air temp sensor (G42)-open or short to ground B+
01282 intake manifold flap change-over valve(N239)-open or short to ground B+
01028 Fan relay (J323)-open or short to ground B+
01262 Solenoid valve for boost pressure control (N75)-open or......
01265 Exhaust gas recirculation valve (N18)- open or....
Wedlug mnie zrobilem gdzies konkretne zwarcie-bledow nie idzie skasowac.
Nie wiem gdzie szukac,w bezpiecznikach ,przekaznikach,chyba ze uszkodzilem wtyczke od przeplywki bo cos drobnego sie z niej wysypało. Prosze pomozcie gdzie mam szukac przyczyny,musze jezdzic autem do pracy
[ Dodano: 2010-01-06, 19:18 ]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Dzieki Piotruś
Wyczytalem na konkurencyjnym forum zeby sprawdzic bezpieczniki 29,32,34- jesli beda ok to sprawdze w ECU bezpiecznik ktory mogl sie spalic.
Teraz cos kojaze ze chyba zrobilem zware srubokrentem w kostce od przeplywki-chociaz pewien nie jestem
[ Dodano: 2010-01-07, 18:34 ]
Sprawdzalem dwa duze bezpieczniki- niby sa cale
Co do bezpiecznikow o ktorych pisalem (29,32,34) to te miejsca mam puste -nie mam tam bezpiecznikow. Czy moge wogole jezdzic tym autem. Mam 4 km do pracy, jezdze delikatnie
[ Dodano: 2010-01-07, 19:27 ]
Podmienilem tez przeplywomierz-niestety nic to nic dalo
[ Dodano: 2010-01-08, 20:53 ]
Problem zwiazany z bledami-rozwiazany-okazalo sie ze przy ECU jest jeszcze jeden maly bezpiecznik ktory sie spalil :mrgreen:
A wiec wracam do naprawy"falujacych obrotow"
Rozumiem ze mam na probe sciagnac wezyk z EGR i go zaslepic,nalozyc nowy na EGR i tez go zaslepic.
Mam jeszcze tylko pytanie jak sprawdzic N75
[ Dodano: 2010-01-09, 13:14 ]
[ Dodano: 2010-01-10, 21:05 ]
Zaslepilem EGR i niestety to samo,na zimnym silniku ok ale po rozgrzanu faluje nadal. Piotruś pisal zeby jeszcze sprawdzic N75,ale niestety nie wiem jak to zrobic
[ Dodano: 2010-01-10, 21:59 ]
[ Dodano: 2010-01-11, 22:34 ]
Panowie to podpowiektos jak sprawdzić N75
Wyczytalem na konkurencyjnym forum zeby sprawdzic bezpieczniki 29,32,34- jesli beda ok to sprawdze w ECU bezpiecznik ktory mogl sie spalic.
Teraz cos kojaze ze chyba zrobilem zware srubokrentem w kostce od przeplywki-chociaz pewien nie jestem
[ Dodano: 2010-01-07, 18:34 ]
Sprawdzalem dwa duze bezpieczniki- niby sa cale
Co do bezpiecznikow o ktorych pisalem (29,32,34) to te miejsca mam puste -nie mam tam bezpiecznikow. Czy moge wogole jezdzic tym autem. Mam 4 km do pracy, jezdze delikatnie
[ Dodano: 2010-01-07, 19:27 ]
Podmienilem tez przeplywomierz-niestety nic to nic dalo
[ Dodano: 2010-01-08, 20:53 ]
Problem zwiazany z bledami-rozwiazany-okazalo sie ze przy ECU jest jeszcze jeden maly bezpiecznik ktory sie spalil :mrgreen:
A wiec wracam do naprawy"falujacych obrotow"
Rozumiem ze mam na probe sciagnac wezyk z EGR i go zaslepic,nalozyc nowy na EGR i tez go zaslepic.
Mam jeszcze tylko pytanie jak sprawdzic N75
[ Dodano: 2010-01-09, 13:14 ]
[ Dodano: 2010-01-10, 21:05 ]
Zaslepilem EGR i niestety to samo,na zimnym silniku ok ale po rozgrzanu faluje nadal. Piotruś pisal zeby jeszcze sprawdzic N75,ale niestety nie wiem jak to zrobic
[ Dodano: 2010-01-10, 21:59 ]
[ Dodano: 2010-01-11, 22:34 ]
Panowie to podpowiektos jak sprawdzić N75
Hejka. Ja mam ten sam problem...z tym falowaniem: na 5 biegu przy ok. 70km/h, na 4 biegu przy ok .50 km/h itd. nie bardzo wiem co robic bo wlasnie mialem jechac do serwisu w czwartek. Lipa totalna-jechac sie da ale to szarpanie jest denerwujace... ...
... jeszcze do kolegi ktory pisal ze skrzynia sie konczy- to moja jest po kapitalnym remoncie ok 70 000km wiec to chyba odpada... <smuty>
... jeszcze do kolegi ktory pisal ze skrzynia sie konczy- to moja jest po kapitalnym remoncie ok 70 000km wiec to chyba odpada... <smuty>
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Falujące obroty cd.
Prawdopodobnie przyczyna jest uszkodzona wtyczka od przeplywomierza,lub zabrudzone piny- i osobiscie mi sie wydaje ze tez cos wspolnego z tym ma pogoda(mrozy) ale moze sie myle
[ Dodano: 2010-05-15, 19:57 ]
Witam po dluzszej przerwie.
Problem jeszcze nie rozwiązany ale mam nowe spostrzeżenia. Otóż po wiosennych porządkach i myciu silnika(min. zawór EGR) problem sie troche zmniejszył a własciwie zmodyfikował. To szarpanie ktore występowało u mnie było spowodowane brakiem 1300obr.min. Tzn. byłwyraźny przeskok obrotów z 1200 na 1400 i wlasnie w tym przedziale występowało falowanie i do tego były drgania całego auta.Mozna to bylo wyczuc łatwo na postoju dodając delikatnie gazu. Wyraźny przeskok. Tak jak pisałem wcześniej po wiosennych porządkach trochę sie zmieniło ten przeskok jest na przełomie 1000-1200 obrotów. Podczas jazdy juz nic nie czuć-nie faluje, tylko sa drgania no i ten przeskok obrotów.
Wyszukałem ze takie objawy mogą być spowodowane wtryskiem sterującym,ale to za drogi koszt go wymieniac nie mając 100% pewności. Do tego VAG żadnych błędów nie pokazał.
I mało tego-"przeskok obrotów i drgania" wystepuje tylko i wyłącznie jak auto sie troche rozgrzeje(po przejechaniu 2-3 km.). Na zimnym silniku wszystko jest w porządku i nie ma ani "przeskoku" ani drgań.
Czy ktoś wie cos na ten temat, bo ja już nie mam zielonego pojęcia o co tu chodzi.
pozdrawiam. :evil:
[ Dodano: 2010-05-15, 19:57 ]
Witam po dluzszej przerwie.
Problem jeszcze nie rozwiązany ale mam nowe spostrzeżenia. Otóż po wiosennych porządkach i myciu silnika(min. zawór EGR) problem sie troche zmniejszył a własciwie zmodyfikował. To szarpanie ktore występowało u mnie było spowodowane brakiem 1300obr.min. Tzn. byłwyraźny przeskok obrotów z 1200 na 1400 i wlasnie w tym przedziale występowało falowanie i do tego były drgania całego auta.Mozna to bylo wyczuc łatwo na postoju dodając delikatnie gazu. Wyraźny przeskok. Tak jak pisałem wcześniej po wiosennych porządkach trochę sie zmieniło ten przeskok jest na przełomie 1000-1200 obrotów. Podczas jazdy juz nic nie czuć-nie faluje, tylko sa drgania no i ten przeskok obrotów.
Wyszukałem ze takie objawy mogą być spowodowane wtryskiem sterującym,ale to za drogi koszt go wymieniac nie mając 100% pewności. Do tego VAG żadnych błędów nie pokazał.
I mało tego-"przeskok obrotów i drgania" wystepuje tylko i wyłącznie jak auto sie troche rozgrzeje(po przejechaniu 2-3 km.). Na zimnym silniku wszystko jest w porządku i nie ma ani "przeskoku" ani drgań.
Czy ktoś wie cos na ten temat, bo ja już nie mam zielonego pojęcia o co tu chodzi.
pozdrawiam. :evil:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
mam ten sam problem,doszedł ktoś o co chodzi.
zauwazyłem ostatnio jak dodam gazu i puszcze to takie jest pukniecie w pompie wtryskowej jakby sie cos zacinało miał ktoś tak
[ Dodano: 2013-02-22, 16:27 ]
rozebrałem rozrząd może pukać rolka napinająca pompe wtryskową głos dochodzi niby z tamtąd
zauwazyłem ostatnio jak dodam gazu i puszcze to takie jest pukniecie w pompie wtryskowej jakby sie cos zacinało miał ktoś tak
[ Dodano: 2013-02-22, 16:27 ]
rozebrałem rozrząd może pukać rolka napinająca pompe wtryskową głos dochodzi niby z tamtąd
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.