[A6 C4] 2.5 TDI 115KM zimny pali, rozgrzany pali, letni nie.
- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
[A6 C4] 2.5 TDI 115KM zimny pali, rozgrzany pali, letni nie.
Witam.
Na szczęście nie mój.
Kolega ,nie klubowicz, ma taki problem.
Auto jak zimne odpala pięknie, jak rozgrzane również, natomiast jak postoi z 3-4 godziny masakra.
Od czego zacząć.
Przeglądam wasze posty ,ale na taki przypadek się nie natknąłem.
Pozdro. :roll:
Na szczęście nie mój.
Kolega ,nie klubowicz, ma taki problem.
Auto jak zimne odpala pięknie, jak rozgrzane również, natomiast jak postoi z 3-4 godziny masakra.
Od czego zacząć.
Przeglądam wasze posty ,ale na taki przypadek się nie natknąłem.
Pozdro. :roll:
Ostatnio zmieniony 14 gru 2009, 21:36 przez robak26, łącznie zmieniany 1 raz.
było to już wałkowane w kilku tematach. Mam ten sam problem. Walczyłem z nim i póki co bez skutków
np. -audi-a6-97r-25tdi-ciezko-pali-przy-nis ... t14366.htm
np. -audi-a6-97r-25tdi-ciezko-pali-przy-nis ... t14366.htm
- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Czytałem to.
Wydaje mi się ,że to trochę inny problem.
Zimny pali od strzała.
Po za tym nikt nie udzielił jednoznacznej odpowiedzi.
I co z tym opornikiem na pompę paliwa.
Jaki opornik i na który przewód?
Jutro będę z tym walczył.
Zacznę od czujnika, temperatury , który załącza świece.
Wypowiadali się goście ,którzy mają C5-tki, że auta im dobrze palą nawet ze spalonymi świecami.
W C-4-kach jest chyba inaczej.
Kiedyś na elektrodzie trafiłem na ciekawy opis ,ale nie mogę go teraz znaleźć.
Jeszcze poszukam. <smuty>
Wydaje mi się ,że to trochę inny problem.
Zimny pali od strzała.
Po za tym nikt nie udzielił jednoznacznej odpowiedzi.
I co z tym opornikiem na pompę paliwa.
Jaki opornik i na który przewód?
Jutro będę z tym walczył.
Zacznę od czujnika, temperatury , który załącza świece.
Wypowiadali się goście ,którzy mają C5-tki, że auta im dobrze palą nawet ze spalonymi świecami.
W C-4-kach jest chyba inaczej.
Kiedyś na elektrodzie trafiłem na ciekawy opis ,ale nie mogę go teraz znaleźć.
Jeszcze poszukam. <smuty>
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
z tego co wiem - nikt chyba tego nie naprawil pamiętam 2 odpowiedzi że komus sie poprawilo -dodam że sa to rzeczy nie sprawdzone w pełni
1 zrobil remont kpl pompy wtrskowej
2 wymienił sterownik silnika - dowiedzial sie od jakiegos serwisu - dopiero w Szwajcarii że te typy tak mają że po prostu cos sie dzieje niedobrego ze sterownikiem
dobrze by bylo żeby ktos kto dobrze niemiecki przeszukał fora w deutchlandzie możliwe że tam znależli na to rade :-? :-x :evil: :mrgreen:
1 zrobil remont kpl pompy wtrskowej
2 wymienił sterownik silnika - dowiedzial sie od jakiegos serwisu - dopiero w Szwajcarii że te typy tak mają że po prostu cos sie dzieje niedobrego ze sterownikiem
dobrze by bylo żeby ktos kto dobrze niemiecki przeszukał fora w deutchlandzie możliwe że tam znależli na to rade :-? :-x :evil: :mrgreen:
Łan tu sri TDI :mrgreen:
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
narazie sprobój zdjąć wtyczke z czujnika g62 - ten górny http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f82 ... 6c114.html i zobacz jak bedzie palic
Łan tu sri TDI :mrgreen:
kiedy ja wyjąłem tą wtyczkę grzało maksymalnie długo świece ponad 10 sekund. Ale to chyba nie jest rozwiązanie. robak26 masz na myśli wpięcie przewodu z przyciskiem w kabinie, po wciśnięciu którego grzały by się świece? Jeśli udało by ci się wmontować takie coś opisałbyś schemat ze zdjęciami jak to zrobiłeś?
Re: [A6 C4] 2.5 TDI 115KM zimny pali, rozgrzany pali, letni
Zimne odpala ładnie bo grzeją świece żarowe.robak26 pisze: Auto jak zimne odpala pięknie, jak rozgrzane również, natomiast jak postoi z 3-4 godziny masakra.
Rozgrzane ładnie odpala bo jest rozgrzane.
Po postoju słabo odpala, bo z czujnika temp. jest jeszcze powyżej 5st i świece już nie grzeją, ale wtedy motor jest już wychłodzony.
Trzeba by było sprawdzić poprawność ustawienia kąta wtrysku i ewentualnie stan pompy wtryskowej i tutaj szukać przyczyny.
- Dawidows89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Dzięki panowie.
Dużo pomogliście.
Nie szukałem wiatru w polu i od razu wiedziałem od czego zacząć.
Tak samo jak u szybki-ens-a.
Po zdjęciu wtyczki z czujnika świece grzeją ze 40 sekund ,no i silnik odpala na dotyk.
Po wymianie czujnika nadal to samo.
Zamontowałem pstryczek na czujnik i już.
Trzeba się tylko nauczyć go używać, bo baterię w momencie można rozładować.
Jak jest letni przed przekręceniem zapłonu pstryknąć na odcięcie czujnika dosłownie na 3-5 sekund następnie załączyć czujnik i kręcić.
A dlaczego tak?
A dlatego ,że wtedy dawka jest maksymalna ,grzeją świece i rozrusznik ma mało prądu dla siebie.
W rezultacie wolno kręci.
Co do wypowiedzi na temat rozrusznika, zgadzam się.
Powinien zajrzeć do niego.
Porównałem jak kręci mój.
Dużo szybciej.
Ogólnie koleszka zadowolony, bo nie chce inwestować.
Niech się szybki-ens wypowie jak u niego z rozrusznikiem.
Może tu jest problem?
Może częściowo to by pomogło?
WÂŚ <mikołaj>
Dużo pomogliście.
Nie szukałem wiatru w polu i od razu wiedziałem od czego zacząć.
Tak samo jak u szybki-ens-a.
Po zdjęciu wtyczki z czujnika świece grzeją ze 40 sekund ,no i silnik odpala na dotyk.
Po wymianie czujnika nadal to samo.
Zamontowałem pstryczek na czujnik i już.
Trzeba się tylko nauczyć go używać, bo baterię w momencie można rozładować.
Jak jest letni przed przekręceniem zapłonu pstryknąć na odcięcie czujnika dosłownie na 3-5 sekund następnie załączyć czujnik i kręcić.
A dlaczego tak?
A dlatego ,że wtedy dawka jest maksymalna ,grzeją świece i rozrusznik ma mało prądu dla siebie.
W rezultacie wolno kręci.
Co do wypowiedzi na temat rozrusznika, zgadzam się.
Powinien zajrzeć do niego.
Porównałem jak kręci mój.
Dużo szybciej.
Ogólnie koleszka zadowolony, bo nie chce inwestować.
Niech się szybki-ens wypowie jak u niego z rozrusznikiem.
Może tu jest problem?
Może częściowo to by pomogło?
WÂŚ <mikołaj>
Wydaje mi się, że rozrusznik mam w porządku. Kręci naprawdę dobrze. Dziś z rana w Suwałkach było -14 zagrzałem 3 razy świece i zapalił od razu. Więc wina nie leży raczej w gestii rozrusznika. Tak teraz zastanawiam się nad tym pstryczkiem na czujnik. Mam też alarm a wnim odcięcie zapłonu po przekręceniu stacyjki muszę wcisnąć guzik w pilocie to nie będzie ze sobą ewentualnie koligować?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga