Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2.5 tdi quattro-nie kreci rozrusznik]

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
JEDRZEJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 28 sie 2008, 20:10
Lokalizacja: PIONKI aktualnie UK

[a6 c5 2.5 tdi quattro-nie kreci rozrusznik]

Post autor: JEDRZEJ » 03 gru 2009, 18:41

Witam serdecznie.mam problemik.mianowicie chcialem dpalic moje auto i jak rozrusznik zaczol krecic to jakos tak sie zamulil jakby akumulator padl(wczesniej juz kilka razy mi sie tak robilo ale naprawde bardzo rzadko)normalnie w takim przypadku odpuszczam i odpala za drugim podejsciem bez problemu.dzis cos mnie pokusilo i zamiast odpuscic przytrzymalem i dodalem pare razy gazu.nie odpalil i teraz nawet nie kreci ani nie cyknie jak to czasem przy slabym akumulatorze.nie mam pojecia co jest grane.jak ktos ma jakies pomysly to czekam na podpowiedz.pozdro.

[ Dodano: 2009-12-03, 19:29 ]
...dodam,ze kontrolki nic nie pokazuja a voltomierz pokazuje deczko ponizej 12.wiec chyba aku jest ok.myslicie ze to rozrusznik?
Jedrzej

kori
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 15 sie 2009, 12:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kori » 03 gru 2009, 21:39

Obstawiam dwie rzeczy, szczotki w rozruszniku się zawiesiły, trzeba postukac w rozrusznik jakimś szmelem i spróbowac odpalic.
Może też byc tak że przewód masowy z karoserii do silnika na połączeniach zaśniedział, kontrolki będą się świeciły a rozrusznik ani drgnie, wystarczy odkręcic i dokręcic przewód, jak zacznie kręci to oczyści połączenie.

JEDRZEJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 28 sie 2008, 20:10
Lokalizacja: PIONKI aktualnie UK

Post autor: JEDRZEJ » 03 gru 2009, 21:53

jak juz mowilem auto ani cyknie.odpalilo na sznurek ale po zgaszeniu dalej nic.wiec znowu go szarpnolem i dobrze przegonilem z mysla,ze cos sie odwiesi ale dalej nie pali.slychac tylko ciche cyk i glucho.jutro ide do mechanika jak cos sie dowiem to napisze.
P.S.czy trudno est wymienic rozrusznik i ile to zajmuje?pozdro.
Jedrzej

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 04 gru 2009, 15:34

JEDRZEJ pisze:P.S.czy trudno est wymienic rozrusznik i ile to zajmuje?pozdro.
ÂŁatwo nie jest, przynajmniej w tiptroniku. Robiłem niedawno i mechanik narzekał ze ciężko. Za bendiks zaplacilem 180pln i robocizna 100pln. Oczywiście ładnie przeczyścił i nasmarował. A co do tych 12 wolt to mało. Dobry aku to ma 13 , 13,2 oczywiście +-. Nasze autka potrzebuja dobrego aku takze napewno warto przeglądnąć rozrusznik-wyczyścić,nasmarować,wymienić szczotki itd, mase z karoserią. Dobrzeby było sprawdzić rozrusznik pod obciążeniem. Takie urządzonka mają sklepy które handlują akumulatorami. Dodam ze kiepski stan rozrusznika wymusza o wiele większy pobór prądu niż w dobrym stanie i dobre na pozór aku niewydoli.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 04 gru 2009, 16:00

citrin pisze:Za bendiks zaplacilem 180pln
JEDRZEJ pisze:slychac tylko ciche cyk i glucho
a tak zachowuje się wyłącznik elektromagnetyczny (wypalone styki, sam elektromagnes wciąga dżwignię ale nie załącza pradu na wirnik). Nie wiem czemu ale bardzo duzo ludzi nazywa ten wyłącznik bendiksem a to przeciez inna część.
Przy walniętym bendiksie (sprzegło jednokierunkowe) bedzie słychać mielenie i chrobotanie (bedzie obracał).
citrin pisze:Dobrzeby było sprawdzić rozrusznik pod obciążeniem.
To mozna tylko na stole probierczym. Może masz na mysli sprawdzanie akumulatora pod obciążeniem, bo taki amperomierz z opornikiem to firmy akumulatorowe z reguły mają.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: piotrekkawa » 05 gru 2009, 11:00

JEDRZEJ pisze:jak juz mowilem auto ani cyknie.odpalilo na sznurek
Trochę ryzykowne było to ciąganie. Masz farta ,że pasek rozrządu nie strzelił.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 05 gru 2009, 11:28

RomanS pisze:To mozna tylko na stole probierczym. Może masz na mysli sprawdzanie akumulatora pod obciążeniem, bo taki amperomierz z opornikiem to firmy akumulatorowe z reguły mają.
Oczywiście,masz racje chodziło o aku . Co do bendixa takze masz racje,cyk i głucho to najczęściej elektromagnes który wymusza zasprzęglanie bendixa z kołem zamachowym. Te pomyłki to chyba przez moją grypę :oops: Tak czy siak rozrusznik trza wymontować,przeglądnąć,nasmarować, zużyte części wymienić.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 05 gru 2009, 13:31

citrin pisze:Tak czy siak rozrusznik trza wymontować,przeglądnąć,nasmarować, zużyte części wymienić.
ÂŚwieta racja <ok> Tak sobie pomyslalem, że teoretycznie szczotki moga byc już tak krótkie, że sprężyna szczotkotrzymacza już ich nie dociska. Wtedy moze wytwarzać sie łuk między szczotka a komutatorem, co oczywiście jest bardzo "niezdrowe" dla komutatora.

Wyciągaj ten rozrusznik jak najszybciej <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

JEDRZEJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 28 sie 2008, 20:10
Lokalizacja: PIONKI aktualnie UK

Post autor: JEDRZEJ » 06 gru 2009, 11:49

wielkie dzieki za pomoc panowie.narazie wymienie rozrusznik na jakas uzywke bo chwilowo jestem w czarnej d... z kasa a i tak na wiosne chce sprzedac auto.czas kupic cos mlodszego.moze jak znajde chwile to zajrze do tego starego rozrusznika.pozdro.
Jedrzej

mariusz827
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 07 cze 2010, 07:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mariusz827 » 31 lip 2010, 20:01

piotrekkawa pisze:
JEDRZEJ pisze:jak juz mowilem auto ani cyknie.odpalilo na sznurek
Trochę ryzykowne było to ciąganie. Masz farta ,że pasek rozrządu nie strzelił.
A dlaczego miałby pęknąć ?
Napęd na koło zamachowe jest podawany ze skrzyni, a nie z rozrusznika, więc w czym różnica ?

pozdr.
Mariusz

PS.
Piszę, bo dziś właśnie rozrusznika odmówił posłuszeństwa. Miałem kilka samochodów, ale żaden ni zachowywał się jak ta "primadonna". Każdy dawał znaki: "weź coś zrób ze szczotkami", a Audi od razu się zes... zepsuł.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 02 sie 2010, 07:35

mariusz827 pisze:Napęd na koło zamachowe jest podawany ze skrzyni, a nie z rozrusznika, więc w czym różnica ?
Niekontrolowane uderzenia kół na skrzynię biegową, na silnik, może doprowadzić do zerwania paska rozrządu. Historia zna wiele takich przypadków. Sposób niezalecany a wręcz karygodny.
;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga