Witajcie,
potrzebuję pomocy z moim silnikiem ABC 2,6 w C4-ce.
Otóż nie dawno został wymieniony termostat i czujnik temp. (na dole chłodnicy), i wszystko działało bez zarzutu do dzisiaj:(
zajechałem na stację po fajki i nagle widzę unoszącą sie parę z pod maski, i natychmiast wyłączyłem silnik. (wskazywana temp. to 90 stopni na desce), następnie po otwarciu maski stwierdziłem ze wywaliło trochę płynu, a jak dotknołem gornego węża - był gorący i czuć było w nim bulgoczący płyn (zalany przy wymianie termostatu G12), dolny wąż był tak samo gorący. Następnie przekręciłem zapłon i zauważyłem że wentylatory nie włączyły się. Kontrolka z deski (ta od wysokiej temp.) nie zaświeciła się (przy odpalaniu jak się testuje to mruga), postanowiłem sprawdzić temp. na wyświetlaczu klimatronika (kanał 51) i tam też było dokładnie 90 stopni. Włączyłem również nawiew gorącego powietrza i owszem wiało gorącym.
To tyle opowieści sytuacji,
proszę czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną??
Mi do głowy przychodzi:
- czujnik na chłodnicy (nie załączyły sie wentylatory) - jaką one mają temp. załączenia na pierwszym biegu?
- czujnik odpowiedzialny za wskasania temp. - bo pokazywał 90 st. pomimo ze przypuszczam że było więcej.
Proszę powiedzcie mi za co odpowiada sensor temp. (taki znalazłem w ETCE) ten za silnikiem przy odpowietrzniku z prawej strony (2 piny) (patrząc od strony maski), a za co odpowiada czujnik temp. z lewej strony za silnikiem (4 piny). Który z nich odpowiada za wskazania na desce??
Bardzo Was proszę o pomoc, może ktoś miał podobny przypadek, lub wie od czego zacząć poszukiwania usterki.
Dzięki pozdrawiam.
Waldek
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Zakładaj tematy w odpowiednich działach!
Widzę że nikt nie ma pomysłu na tę kukulkę...
[2,6 Q 150KM ABC] GOTUJÂĄCY SIę MOTOR - PILNE POMOCY!!
[2,6 Q 150KM ABC] GOTUJÂĄCY SIę MOTOR - PILNE POMOCY!!
Ostatnio zmieniony 27 lis 2009, 18:21 przez vivaldi30, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
- Imię: Mieczysław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Nie jestem zawodowym mechanikiem, ale to co zauważyłem:
-bąbelki w wężach nie oznaczają gotującego się płynu, skoro para poszła spod maski to znaczy, że nie dokręciłeś korka, i ot tak zaciągnęło powietrza i bulgotało (na pocieszenie dodam że nie zrobiłeś tak jako jedyny ) dokręć mocniej korek, a jeśli problem się powtarza posprawdzaj węże na szczelność i wymień korek bo to często siada w grupie VW- AUDI.
-teraz pytanie czy dasz rade ręką wyczuć różnice między 90 a 120st? bo ja nie i nawet nie próbuje. Nie wydaję mi się żeby czujnik cieczy na desce i czujnik temp na klimatroniku to były te same ( choć mogę się mylić), a choćby nawet to obserwuj temp oleju (jeśli masz płyn o zamarzalności -35 st. to jego temp wrzenia wynosi ok 127!) Przy takiej temp silnika olej też ostro powinien pójść w górę.
Ale wydaje mi się, że to będzie wina tego niedokręconego korka. Bulgotało bo dostało powietrza a wiatraki się nie załączyły bo nie było potrzeby :-P
Mam nadzieję, że coś pomogłem. Pozdrawiam.
-bąbelki w wężach nie oznaczają gotującego się płynu, skoro para poszła spod maski to znaczy, że nie dokręciłeś korka, i ot tak zaciągnęło powietrza i bulgotało (na pocieszenie dodam że nie zrobiłeś tak jako jedyny ) dokręć mocniej korek, a jeśli problem się powtarza posprawdzaj węże na szczelność i wymień korek bo to często siada w grupie VW- AUDI.
-teraz pytanie czy dasz rade ręką wyczuć różnice między 90 a 120st? bo ja nie i nawet nie próbuje. Nie wydaję mi się żeby czujnik cieczy na desce i czujnik temp na klimatroniku to były te same ( choć mogę się mylić), a choćby nawet to obserwuj temp oleju (jeśli masz płyn o zamarzalności -35 st. to jego temp wrzenia wynosi ok 127!) Przy takiej temp silnika olej też ostro powinien pójść w górę.
Ale wydaje mi się, że to będzie wina tego niedokręconego korka. Bulgotało bo dostało powietrza a wiatraki się nie załączyły bo nie było potrzeby :-P
Mam nadzieję, że coś pomogłem. Pozdrawiam.
Witam,
no i sprawa się wyjaśniła....
powodem moich kłopotów okazała sie chłodnica!!
Zakitowana na maxa, na dole w okolicach czujnika zaklejona w zasadzie kompletnie na jakieś 5-7cm w górę. Więc czujnik nie miał prawa odczytać prawidłowej temp. płynu, skoro w jego okolicach nie odbywała się żadna cyrkulacja.
Chłodnica wymieniona, przy okazji zrobiono pomiar szczelności głowic - wszystko OK co mnie ucieszyło, również zmierzono ciśnienie na cylindrach 1 - 4 to 13.0 a 5 i 6 - 12,5 wiec tez mnie to ucieszyło.
Ale żeby nie było za różowo, trochę słabo z ogrzewaniem, wiem wiem co chcecie powiedzieć - nagrzewnica, - prawdopodobne,
ale najpierw należy sprawdzić to co mi wyskoczyło na kodach z klimatronika, otoż na kanale 01 - wartość powinna być 0.00, a jest 08.6 - wyczytałem że jest to "Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie" - czy ktoś wie jak to naprawić???
bo ja szczerze mówiąc nie mam pomysłu jak się za to zabrać??
Pozdrawiam
no i sprawa się wyjaśniła....
powodem moich kłopotów okazała sie chłodnica!!
Zakitowana na maxa, na dole w okolicach czujnika zaklejona w zasadzie kompletnie na jakieś 5-7cm w górę. Więc czujnik nie miał prawa odczytać prawidłowej temp. płynu, skoro w jego okolicach nie odbywała się żadna cyrkulacja.
Chłodnica wymieniona, przy okazji zrobiono pomiar szczelności głowic - wszystko OK co mnie ucieszyło, również zmierzono ciśnienie na cylindrach 1 - 4 to 13.0 a 5 i 6 - 12,5 wiec tez mnie to ucieszyło.
Ale żeby nie było za różowo, trochę słabo z ogrzewaniem, wiem wiem co chcecie powiedzieć - nagrzewnica, - prawdopodobne,
ale najpierw należy sprawdzić to co mi wyskoczyło na kodach z klimatronika, otoż na kanale 01 - wartość powinna być 0.00, a jest 08.6 - wyczytałem że jest to "Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie" - czy ktoś wie jak to naprawić???
bo ja szczerze mówiąc nie mam pomysłu jak się za to zabrać??
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 191
- Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
- Lokalizacja: Siemianowice Sląskie
kolego podlacze sie pod temat bo mam to samo auto
mam problem ze znikajacym plynem, tzn wczesniej ubywalo go powoli i nie bylo widac skad cieknie ale dzisiaj jak juz cieplej bylo to po dluzszej jezdzie zauwazylem ze z przodu z chlodnicy "wysikalo" az na zderzak troche płynu czyli chlodnica albo do naprawy albo do wymiany ale co mnie zastanawia, skad sie wziela ta nieszczelnosc? co ja spowodowalo? dodam ze auto kupilem i byl dopiero co wymieniony zbiorniczek wyrownawczy, moze mial ktos taki przypadek bo nie chce zrobic tak ze kupie chlodnice, wymienie ja i sie okaze ze za chwile znow zacznie cieknac z chlodnicy albo zbiorniczek szczeli. Brat mial w astrze taki motyw ze tez ciagle łatał chlodnice a sie okazalo ze uszczelka pod glowica byla walnieta i skutkowalo to wysokim cisnieniem w ukladzie
ponadto czy to normalne ze dzisiaj ( ok 15 st temperatury ) zatrzymalem sie autem po jakims czasie jazdy, mala traska nie w miescie, zatrzymalem auto i wysiadlem na chwile i oba wentylatory juz pracowaly.... one maja sie tak szybko zalaczac?
mam problem ze znikajacym plynem, tzn wczesniej ubywalo go powoli i nie bylo widac skad cieknie ale dzisiaj jak juz cieplej bylo to po dluzszej jezdzie zauwazylem ze z przodu z chlodnicy "wysikalo" az na zderzak troche płynu czyli chlodnica albo do naprawy albo do wymiany ale co mnie zastanawia, skad sie wziela ta nieszczelnosc? co ja spowodowalo? dodam ze auto kupilem i byl dopiero co wymieniony zbiorniczek wyrownawczy, moze mial ktos taki przypadek bo nie chce zrobic tak ze kupie chlodnice, wymienie ja i sie okaze ze za chwile znow zacznie cieknac z chlodnicy albo zbiorniczek szczeli. Brat mial w astrze taki motyw ze tez ciagle łatał chlodnice a sie okazalo ze uszczelka pod glowica byla walnieta i skutkowalo to wysokim cisnieniem w ukladzie
ponadto czy to normalne ze dzisiaj ( ok 15 st temperatury ) zatrzymalem sie autem po jakims czasie jazdy, mala traska nie w miescie, zatrzymalem auto i wysiadlem na chwile i oba wentylatory juz pracowaly.... one maja sie tak szybko zalaczac?
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga